2019-10-03, 21:01
Medlem
2015 polisanmäler MDN fru Darrar för utpressning och hon flyr till Marocko.

Han anmäler också JL och vill ha till ett kontaktförbud.
Citera
2019-10-03, 21:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Behöver det inte vara, kan ju vara lite taktik för att få personen att berätta allt. Däremot är det märkligt att inte polisen sa att detta får du inte berätta vidare.

Nej, en seriös förhörsledare jobbar inte på det viset. Det skadar bevisvärdet av förhöret om du ger ledtrådar eller försöker påverka vittnet.

Dessutom förhördes Efternamn08 om jag förstått rätt som vittne i ett helt annat ärende (ett rån), så det fanns ingen anledning alls för förhörsledaren att börja pladdra om misstänkta i en sekretessbelagd förundersökning som handlade om ett annat brott.
Citera
2019-10-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kikar man i dagboksbladet så finner man detta

Kallelse skickat med lösbrev till M*agnus D*idner N*isell (delges).

Är det JNs pappa?
Är det släktträff för familjen annorlunda den där förhandlingen eller?

JL ska vittna till fördel SH.
JL har blivit våldtagen av MDN (ovan).
MDN är pappa till JN??
MDN har våldtagit en marockansk prostituerad som fött tvillingar?
MDN har blivit utpressad av JL.
JL har skickat hotmejl till allt och alla.
JNs mamma och MDNs tidigare hustru är MN?
MN är älskarinna/särbo till HOL.
MN har hotat JL.
SH är KLs dåvarande pojkvän.
KL är HOLs fd hustru.
KL känner FO.
FO har hjälpt till att få in vittnesersättning för JL från MN och HOL.

Rätta gärna vad som är fel ovan.

Man tar sig för pannan. Vad är detta för gäng helt ärligt?

Ja det är JNs pappa.
Citera
2019-10-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vi vet av domar att Fredrik jagar pengar, så lite som tusen kronor hit och dit. Jag tror att när han fick höra att JL tackat nej till ersättning så fick han henne att ringa domaren och be om pengarna. Domaren hänvisade till ombuden och JL sa kanske det till Fredrik som letade rätt på Henrik eftersom hans byrå var ett av ombuden och M@ria eftersom hon var mamma till den utpekade personen. Bara spekulation från min sida.

Jagat pengar har han säkert gjort men steget till att skjuta för tusen kronor? Det gör ju inte ens de som vill ”brösta en fyra för att bli en hundragubbe” för den lilla pengen, alltså de lägst stående i gänghierarki.
FO är drygt 40 år.

Sorry, anstiftan på de här grunderna att det ska drivas in pengar pga ersättning rättegång köper jag inte.

Inte med kunskapen om att det varit två tidigare incidenter som vi kallar anstiftan 1 och 2.

Många som försöker få fokus på JL istället för KL nu sedan Fulen var inne och rörde om i grytan. Vilket var hans syfte. Fokus bort från KL. Fokus HOL och MN.
De som KL hatar mest antagligen.
Senast redigerad av Avel 2019-10-03 kl. 21:25.
Citera
2019-10-03, 21:11
Medlem
Citat:
Jagat pengar har han säkert gjort men steget till att skjuta för tusen kronor? Det gör ju inte ens de som vill ”brösta en fyra för att bli en hundragubbe” för den lilla pengen, alltså de lägst stående i gänghierarki.
FO är drygt 40 år.

Sorry, anstiftan på de här grunderna att det ska drivas in pengar pga ersättning rättegång köpet jag inte.

Inte med kunskapen om att det varit två tidigare incidenter som vi kallar anstiftan 1 och 2.

Många som försöker få fokus på JL instället för KL nu sedan Fulen var inne och rörde om i grytan. Vilket var hans syfte. Fokus bort från KL. Fokus HOL och MN.
De som KL hatar mest antagligen.

Fulen skrev att han gick till Henrik för att prata med M@ria om pengar och att sluta trakassera JL. Så förstod jag hans inlägg
Citera
2019-10-03, 21:12
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Kikar man i dagboksbladet så finner man detta

Kallelse skickat med lösbrev till M*agnus D*idner N*isell (delges).

Är det JNs pappa?
Är det släktträff för familjen annorlunda den där förhandlingen eller?

JL ska vittna till fördel SH.
JL har blivit våldtagen av MDN (ovan).
MDN är pappa till JN??
MDN har våldtagit en marockansk prostituerad som fött tvillingar?
MDN har blivit utpressad av JL.
JL har skickat hotmejl till allt och alla.
JNs mamma och MDNs tidigare hustru är MN?
MN är älskarinna/särbo till HOL.
MN har hotat JL.
SH är KLs dåvarande pojkvän.
KL är HOLs fd hustru.
KL känner FO.
FO har hjälpt till att få in vittnesersättning för JL från MN och HOL.

Rätta gärna vad som är fel ovan.

Man tar sig för pannan. Vad är detta för gäng helt ärligt?

Bra att du börjar bena i det här. Blir alldeles snurrig av alla konstiga kopplingar. Hade inte MN:s första make (W*ll) gjort en sekreterare gravid också?
Senast redigerad av MostyBlejsX 2019-10-03 kl. 21:18.
Citera
2019-10-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Bra att du börjar bena i det här. Blir alldeles snurrig av alla konstiga kopplingar. Hade inte MN:s första make (W*ard) gjort en sekreterare gravid också?
W@ll jo på 90-talet.
Citera
2019-10-03, 21:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du har bidragit i tråden, "men du vet 100% stt KL anlitat HOL, eller hur?

Om det visar sig att KL inte har ngt med detta brott att göra, vad tänker du då om att ha lagt ut hundratals inlägg med extremt känslig information om en till detta brott oskyldig person?
KL är inte ett dugg oskyldig med all jävelskap hon har ställt till med för sin familj och andra.
Slår, sparkar, spottar på, försöker bita, biter, klöser osv. Väldigt friskt beteende

OM du hade orkat läsa eller ens förstå mina inlägg så har jag aldrig påstått att KL har anlitat FO.
Jag kan inte minnas det och skulle det vara så, vilket jag inte tror, så har jag gjort det väldigt tydligt med OM, KANSKE, KAN DET VARA SÅ osv till och med numera sedan en tid tillbaka med fetad text så att alla ska förstå att jag också kan spekulera.
Men jag behöver inte spekulera för det finns mer än nog med material i alla bilagor jag har.

Gå på ett möte kanske https://www.youtube.com/watch?v=F-OgXq4Lqyw
Citera
2019-10-03, 21:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Fulen skrev att han gick till Henrik för att prata med M@ria om pengar och att sluta trakassera JL. Så förstod jag hans inlägg

Fulen visade sig dock vara ett troll. De sagor som hon eller han berättade kan nog förpassas till papperskorgen.
Citera
2019-10-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
BINGOOO!

Men den marockanska "prostituerade" är inte vem som helst heller.....hör till en kriminell (?) klan (gäng?) som heter "Darrar".

Det finns en Flashbacktråd om dem. Länk finns redan i tråden, jag tror Rotesau lade ut den innan hen tröttnade på tråden.

”Bingo? Klan? D*arrar? Finns det en flashbacktråd om dem?”

Stön...

Det var ju jag som introducerade kopplingen mellan huvudpersonerna och klanen i tråden minns du väl M-A?

Du svarade ju t o m på det:

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Här länkade jag till tråden:

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Senast redigerad av Avel 2019-10-03 kl. 21:26.
Citera
2019-10-03, 21:19
Medlem
flammers avatar
Citat:
Jo, något sådant var det väl nog. Men jag uppfattar nog inte att dessa pengar som det nu rörde sig om har någon tydlig koppling till pengarna för vittnesmålet. Eller jag kanske minns/tolkade fel.

Alltså, nog för att de inblandade kanske inte alltid är de mest klartänkta av själar, men det känns lite missriktat att bege sig till motparten eller dess indirekta advokat (i förhållande till den man vittnade för) och be om kompensation som man missat efterfråga av rätten. Konstigare saker har väl kanske hänt iofs.

Om det som den fule sa, så håller jag för sannolikt att det (också) kan vara andra pengar som åsyftas och det vore väl nog så intressant att få veta vad de skulle härröra från.
Citera
2019-10-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Fast det är väl redan uppenbart om hon hänger ihop med FO fortfarande efter misshandeln? Förvisso före misshandeln också...

Nog lite brist på omdöme där ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in