Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag måste jobba på min ironi. Trodde aldrig någon skulle ta detta på allvar. Men så blev det.
Alltså detta ovan är ett djupt ironiskt inlägg.
Utvecklingsstörda är inte farliga. Utvecklingsstörda uppfattas inte som farliga av någon. Det kan uppfattas som störande men inte som farliga. Inte ens när dom morrrar GRRRRR! Fattar ni?
Enda gången jag hört talas om någon som varit rädd för en med DOWN syndrom är dessa poliser.
Dom är snälla - inte farliga. Dom behöver inte avrättas.
Det var det jag hade hoppats att en någorlunda smart läsare skulle fatta. Mitt fel
Nej, det du bör jobba med är din verklighetsuppfattning, och din naiva tro att personer med downs syndrom är några slags gosedjur som aldrig kan skada någon, inte ens av obetänksamhet , och inte ens om dom har ett vapen i hand.
Det var andra personer än poliserna som skrämdes av honom, trots att han hade downs syndrom, du tror inte att anledningen varför folk INTE har skrämts utav åsynen av mongoloider i andra sammanhang är för att dom då kanske INTE burit på vapen?
Dessutom, jag träffade, på ett jobb jag hade för många år sedan då och då på somliga personer med olika funktionshinder, bla en hel del förståndshandikappade. Och jodå jag träffade på mer än en mongoloid som kunde få rejäla raseriutbrott, slå sönder saker, ge sig på och bita folk, åter andra fick inte åka någonstans med färdtjänst eller buss utan att assistent var med eftersom det kunde hända att dom gav sig på andra passagerare samt förare.
Personer med downs syndrom kan vara harmlösa, men också aggressiva, och våldsamma av obetänksamhet. Mao precis som människor med 46 kromosomer.
Och ja, man har PRECIS samma jävla rätt till nödvärn om den som hotar en har 46 eller 47 kromosomer, det har noll och ingen betydelse.