2019-10-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Sveriges rättssystem visar återigen hur jävla illa situationen i Sverige är. Skillnad mellan mord och att frias är tydligen en uniform.

Att man känner sig hotad och att vara hotad är två helt olika saker.

Nu känner jag mig lite hotad.... får jag göra vad som helst i självförsvar?
Tydligen får du det. Sjukt.
Citera
2019-10-03, 14:10
Medlem
Helt sjukt att dom frias, jag har precis noll förtroende för vår rättsstat, polisen dödar bokstavligen allt förtroende.
Citera
2019-10-03, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Varför har du ett sådant jävla stort behov av att kalla personer med Down Syndrom får "mongo" och "mongolider"? Din syn på dessa människor är fan lika dålig som första gången jag träffade på dig här!
Det är fan katastrof att diskussionen 2019 går om huruvida man skall kalla det för "funktionshinder" eller "funktionsvariation" också sitter du och använder samma vokabulär som på 1970-talet. Vakna upp lite för fan!!??

Oj, det var ett jävla hujedamej på dig

Mongoloid/mongo= slangord för någon som har downs syndrom, en enkel benämning som alla vet vad det är, varför krångla till det undrar jag? Om man nu inte råkar tillhöra kategorin "lättkränkt"

Förståndshandikappade( förlåt " funktionsvarierade" ) skall man vara snälla med och ta hand om anser jag.

Citat:
Givetvis har inte funktionshindrade människor någon dispens för att bära vapen eller vapenattrapper. Däremot har dom lika stor rätt som alla andra att ha en leksakspistol. Sedan har ju polisen rätt att ingripa om denna leksakspistol skrämmer andra personer eller kan antas vara en riktig - Och handlar det om "skarpt läge", som det tyvärr blev här, har dom tom rätt att skjuta. Vilket dom också gjorde!?

Saknar man förstånd så till den milda grad att man inte begriper alls vad ens handlande kan få för konsekvenser för andra och en själv, då skall man hållas LÅNGT borta ifrån ALLT som öht kan liknas vid ett vapen. Helst också hållas under tillsyn 24/7 så man inte på andra sätt skadar andra, eller försätter sig själv i livsfarliga situationer. Punkt slut.

Polisens jobb är att skydda allmänheten, och samtidigt sig själva, därför spelar det ingen som helst roll vad den som utgör ett hot har för diagnos om man inte har möjlighet att se om ett vapen är äkta eller ej eller om en person annars utgör ett hot, men detta verkar du ju ha förstått trots allt.

Citat:
Sedan skall det bli intressant att höra vad förklaringen till att det sköts hela 25 skott(!) utan att någon gång ha gjort den kontrollen, dom är skyldiga att göra emellan skotten....

Är du också en utav dom som tror att nödvärn är någon slags duell eller skall vara en "jämn match"? Att när man försvarar sig med verkanseld mot någon som hotar med vapen då är man skyldig att efter man skjutit ett skott, och det skottet missat, låta den andra få en chans att skjuta tillbaka så att det blir " lite sport"?

Så är inte fallet, man äger självklart rätten att freda sig så länge hotet kvarstår, 1,5, eller 25 skott är oväsentligt, det som är väsentligt är när nödvärnssituationen börjar/upphör, och den upphör nödvändigtvis INTE för att en gärningsman vrider på kroppen ett varv ( kan räcka med ett halvt varv om man står lite på sidan).
Citera
2019-10-03, 14:15
Medlem
Citat:
Sveriges rättssystem visar återigen hur jävla illa situationen i Sverige är. Skillnad mellan mord och att frias är tydligen en uniform.

Att man känner sig hotad och att vara hotad är två helt olika saker.

Nu känner jag mig lite hotad.... får jag göra vad som helst i självförsvar?

Folk kan alltså mörda utan minsta lilla konsekvens. Och det värsta är att poliserna sagt de mått illa under hela året. Hur har dom mage till att säga så? Tänk då förfan hur illa hans familj mår. De har förlorat en familjemedlem.

De här poliserna borde spendera resten av sitt liv inlåsta i Kumlaanstalten. De är en fara för samhället.

Varför lät familjen honom vara ute sent på kvällen med vapenkopia i hand? Dessutom i närheten av gator där bilar kör fort.

Varför ställer ingen den frågan?
Citera
2019-10-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Oj, det var ett jävla hujedamej på dig

Mongoloid/mongo= slangord för någon som har downs syndrom, en enkel benämning som alla vet vad det är, varför krångla till det undrar jag? Om man nu inte råkar tillhöra kategorin "lättkränkt"

Förståndshandikappade( förlåt " funktionsvarierade" ) skall man vara snälla med och ta hand om anser jag.

Saknar man förstånd så till den milda grad att man inte begriper alls vad ens handlande kan få för konsekvenser för andra och en själv, då skall man hållas LÅNGT borta ifrån ALLT som öht kan liknas vid ett vapen. Helst också hållas under tillsyn 24/7 så man inte på andra sätt skadar andra, eller försätter sig själv i livsfarliga situationer. Punkt slut.

Polisens jobb är att skydda allmänheten, och samtidigt sig själva, därför spelar det ingen som helst roll vad den som utgör ett hot har för diagnos om man inte har möjlighet att se om ett vapen är äkta eller ej eller om en person annars utgör ett hot, men detta verkar du ju ha förstått trots allt.

Är du också en utav dom som tror att nödvärn är någon slags duell eller skall vara en "jämn match"? Att när man försvarar sig med verkanseld mot någon som hotar med vapen då är man skyldig att efter man skjutit ett skott, och det skottet missat, låta den andra få en chans att skjuta tillbaka så att det blir " lite sport"?

Så är inte fallet, man äger självklart rätten att freda sig så länge hotet kvarstår, 1,5, eller 25 skott är oväsentligt, det som är väsentligt är när nödvärnssituationen börjar/upphör, och den upphör nödvändigtvis INTE för att en gärningsman vrider på kroppen ett varv ( kan räcka med ett halvt varv om man står lite på sidan).
25 skott i ett bostadsområde visar däremot på att dessa poliser inte ska bära vapen.
Citera
2019-10-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Varför lät familjen honom vara ute sent på kvällen med vapenkopia i hand? Dessutom i närheten av gator där bilar kör fort.

Det har man. Han rymde.
Citera
2019-10-03, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Så man får bara skjuta kända personer, eller i annat fall vänta tills de legitimerat sig?

Den intellektuella eliten har knäck nöten och fullkomligt avväpnat alla oss kritiker...eller kanske inte?

Det handlar ju självklart inte om vem man är eller hur man ser ut eller vilka diagnoser man har, det handlar om vad man gör. Här såg och identifierade dom återigen ett tydligt hot, som med all tydlighet SKALL rendera i verkanseld. Eric riktade ett vapen emot dom.
Citera
2019-10-03, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten

Är det olagligt att gå ut på kvällar och nätter med leksaker i handen?

Är du dum på riktigt eller trollar du?
Du är säkert en sån som skyller på hur en kvinna klätt sig om hon blir våldtagen.
Citera
2019-10-03, 14:21
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Är det olagligt att gå ut på kvällar och nätter med leksaker i handen?

Är du dum på riktigt eller trollar du?
Du är säkert en sån som skyller på hur en kvinna klätt sig om hon blir våldtagen.
Nej men det är olagligt att hota poliser med vapenliknande föremål. Det är uppenbarligen förenat med livsfara också.
Vilken riskpajas skriver som du gör egentligen?

Tack och lov så blev poliserna friade!!
Citera
2019-10-03, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herrglas
. Hur skulle du reagera om någon viftar med en pistol mot dig? Skulle du tycka det var mindre hotfullt om det var Eric? Om du tycker det och sedan inser att du blev skjuten av honom, med ett vapen han hittat och inte förstår är farligt. Sedan ligger du där på marken och känner hur blodet lämnar din kropp, din organ håller på att ge upp och livet sakta lämnar din kropp medan Eric försöker få upp dig från marken för att fortsätta leka. När han inte får respons från dig försöker han hitta någon annan att leka med. Det står ett par rädda personer som ringer efter polis. De blir också skjutna. Plötsligt har Eric blivit en massmördare, utan att förstå det. Han vill ju "bara" leka!!!!!!..()

Det är underligt att det bara är på internet man ser hjältar som enligt dom själva har bättre vapen/självskyddsutbildning än självaste Rambo, och tydligen även är experter på polisiärt utredningsarbete, samtidigt som dom är oförmögna att generera läsliga inlägg .

Varför säljer inte dessa hjältar sina utomordentliga färdigheter ? Dom kommer ju att bli ytterst förmögna för det finns inte en enda arme som ger en färdigheter att kunna identifiera ett vapen+ en gärningsmans diagnos på millisekunder i situationer då det egna livet ligger i vågskålen, varpå man sedan bara gör något supergrepp och alla landar vi på rosa moln därefter.

Eller är det helt enkelt så att vi har att göra med rättshaveristiska och polishatande pellejönsfåntrattar som helt och hållet baserar sina uttalanden på filmer?

USA är ju fö ett land där det inte hänt tidigare att folk som lekt med plastvapen blivit skjutna och dessutom är det ju just precis därifrån det kommer forskning som visar att det BLIR missar i situationer som denna.

Citat:
Ursprungligen postat av fbshitshow
öhhh öhh * lite svammel om våldtäktsutredningar* öhh öhhh blalblablabla * polisen i USA blablablablba
Citera
2019-10-03, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
På inspelningen av polismännens konversation säger de att de är beskjutna.
Ursäkta min ironiska fråga, men hade Eric ljuddämpare på leksakspickan?

Uppstår en situation då skott avlossas står du ju självklart inte och funderar på om det är gärningsmannens eller kollegans vapen knallarna kommer ifrån, självklart ropar man det första som faller en in för att kollegor skall komma till platsen och bistå en. Att situationen är akut och att det bör komma till andras kännedom är ju vad man skall förmedla, det är den ju ÄVEN om man i efterhand kunnat konstatera att det bara var en replika han lekte med.
Citera
2019-10-03, 14:25
Medlem
Det blev som jag tänkte mig från början. Åklagaren la upp målet så att det skulle bli friande dom. Han hade nog velat strunta i åtalet men det hade sett för korrupt ut. Ruttet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in