2019-10-02, 22:43
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om det stämmer? Nej det gör det inte. Skytten kom dit med vapen och lämnade med vapen. Att HOL skulle ha ett skjutklart vapen nära till hands när någon ringer på klockan faller på sin orimlighet.
Istället för att titta i kikhålet (som fule visste att han gjorde) och öppna för någon som är ett bekant ansikte (enligt fule igen) så skulle HOL ha låtit dörren förbli låst och ringt efter hjälp istället för att söka konflikt.

Och om fule konfronterat HOL EFTER att HOL lämnat lägenheten så skulle en advokat gå runt på Stockholms gator beväpnad. Tillåt mig tvivla. Den som tror det måste vara rätt puckad.

Det känns som att den fule är en som vill lägga FO i detta fallet. Man skriver inte så utmärkande saker om ett såpass allvarligt brott på FB.
Om jag skapar ett konto imorgon och säger att jag är KL så kommer alla tro att jag är vederbörande och erkänner mord, idioter till svenska människor.
Citera
2019-10-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
I tråden, en av skribenterna (08 tror jag) berättade att när hen var hos polisen så berättade dessa att man visste att det var FO som varit i trapphuset. Det som är ny info idag är ju att det är FO som är brottsoffret och HOL som är GM.
FO kom ju dit utan vapen, och handlade i nödvärn. OM det nu stämmer.

Tror du att polisen berättar för någon de förhör i mordförsöksfall vad de vet? Låter helt otroligt (troll från ryssarnas land eller annorstädes?)
Citera
2019-10-02, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om det stämmer? Nej det gör det inte. Skytten kom dit med vapen och lämnade med vapen. Att HOL skulle ha ett skjutklart vapen nära till hands när någon ringer på klockan faller på sin orimlighet.
Istället för att titta i kikhålet (som fule visste att han gjorde) och öppna för någon som är ett bekant ansikte (enligt fule igen) så skulle HOL ha låtit dörren förbli låst och ringt efter hjälp istället för att söka konflikt.

Och om fule konfronterat HOL EFTER att HOL lämnat lägenheten så skulle en advokat gå runt på Stockholms gator beväpnad. Tillåt mig tvivla. Den som tror det måste vara rätt puckad.
Jamenvisst! HOL har uppgett till media att han inte kände igen GM. Vilken är mest trovärdig?
HOL eller den fule. Ha Ha!
Citera
2019-10-02, 22:45
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Jag vet vem 08 är och han vill bara väl fast han är en gammal stofil.
Jag räknade till 6 skott men det kan ha varit ekot. Men jag träffades av 2 skott och bögadvokaten träffades av 3.

Grattis,du måste vara Norges första överlevande abort va???? hoppas för guds skull att dom steriliserade dej på bb så att du aldrig kan yngla av dej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tror du att polisen berättar för någon de förhör i mordförsöksfall vad de vet? Låter helt otroligt (troll från ryssarnas land eller annorstädes?)

Mitt förhör spelade de in så ni får höra mig när fup släpps.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Intressant vinkel. När jag själv tänker på det... Skulle jag verkligen vilja sätta dit någon så tror jag faktiskt att jag hade lyckats mycket bättre än vad HOL gjort i alla dessa fallen (där han alltså i tråden påstås ligga bakom). Hans kontaktnät och ekonomiska styrka bör ju också vara förhållandevis betydande. Under sådana förhållanden synes hans påstådda tillvägagångssätt vara oerhört banala - nästintill korkade.

Dessutom så hade åtminstone inte jag, i en grand masterplan för att sätta dit någon, satt mig själv i centrum för spektaklet. Vidare känns det även som om KL i detta fall är en förhållandevis svag och enkel motpart givet allt som har hänt.

Tack, det var en väldigt vettig utveckling av hur jag menade.

Det har skrivits liite många inlägg om hur HOL genom att leja någon fått sig själv skjuten för att frejma KL.

Han hade i princip bara kunnat sätta sig ner och vänta så hade hon snart varit LOBad och slagit en polis igen om man får raljera lite. Och då hade hon hamnat i finkan av sig själv.
Citera
2019-10-02, 22:47
Medlem
Här skickat er hans kännetecken nu.
Citera
2019-10-02, 22:47
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kan Henrik och M@ria i stundens hetta med Fredrik utanför dörren ha kommit på att utnyttja situationen?
Trötta på eviga tvister med Karin och sett en möjlighet. Att det blev en i stundens hetta smart plan?

Hm, tillfället är ju ändå förhållandevis bra, då man har en (ö?)känd kriminell i trappuppgången med tydlig koppling till den man i så fall skulle vilja frame:a.

Vad som för mig talar emot är att denna "plan" känns (1) väldigt riskfylld, och (2) innefattar att HOL inom ramen för planens genomförande skulle se till att bli skjuten/skadad eller liknande i en situation med ett vapen inblandad. Även om planen inte var att han skulle skjutas så borde den ju rimligen ha innefattat något ganska "allvarligt" för man kommer ju inte åt KL särskilt bra om det bara slutar i att FO och KOL knuffas lite.
Citera
2019-10-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Grattis,du måste vara Norges första överlevande abort va???? hoppas för guds skull att dom steriliserade dej på bb så att du aldrig kan yngla av dej

Han har flera barn med flera kvinnor enligt förvaltningsrätten.
Citera
2019-10-02, 22:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp - man är faktiskt inte säker nånstans. Och just Norge skall man vara lite försiktig med.

Något du bör ha i beaktande är att bristen på utlämningsavtal inte skyddar en person från att bli utlämnad. I många fall har stater täta samarbeten med varandra och avsaknad av utlämningsavtal innebär bara att de inte är skyldiga att utlämna en person, inte att de inte får utlämna.

Norge och Sverige har haft utlämningsavtal sedan barna hedenhös tid
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag precis som du, då jag antar att du inte känner någon av parterna i fråga? I början av tråden så skyllde alla på henne och hon satt anhållen osv. Släpptes, och är inte på nått sätt idag mer skyldig än att HOL är en bögjävel. Så ser jag på saken, formad av det jag levt efter typ, skyldig när hon är dömd, bög tills han är befriad från denna hemska sjukdom.

Sjukdom?

Heere we go again..
Jag har precis skrivit ett inlägg om fokus bort från KL medelst svartmåla HOL medelst bögtema och vips har vi ett perfekt exempel på ett sådant inlägg i citatet från Flaskbackare ovan.

Tack för att du gav ett skolboksexempel på precis den typen av trollande jag upplevt här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kan Henrik och M@ria i stundens hetta med Fredrik utanför dörren ha kommit på att utnyttja situationen?
Trötta på eviga tvister med Karin och sett en möjlighet. Att det blev en i stundens hetta smart plan?

Hade HOL haft FO utanför dörren hade han ringt polisen. Det kan du vara övertygad om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in