2019-10-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det vore en skam om skribenten blir avstängd, media och polis följer givetvis skribenten. Även jag.

Hoppas också HOL läser, KL med.

Stämmer allt detta får Thomas Olsson jobba för sin lön mer än nogonsin tidigare. Allt borde gå att kontrollera.

Yes! Hoppas barnen Lilja har andra intressen hela livet ut och inte nånsin hittar hit! Men, ja, jag är naiv. Menar att barnen nog också läser allt en dag sorgligt!
Senast redigerad av cactaceae 2019-10-02 kl. 16:43. Anledning: Tilläggg
Citera
2019-10-02, 16:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Så polisen fick inte nys om din skottskada...? Om du nu är efterlyst för andra brott, varför inställer du dig inte hos polisen?
Kommer en person in till sjukhus med två skottskador så ska dom alltid rapporteras till polis och då FO är efterlyst och häktad i sin frånvaro så hade han blivit tagen direkt på sjukhuset.
Bluff och båg...
Citera
2019-10-02, 16:42
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Jag vill be er att inte skriva mer om mej, min tjej eller min mamma. Inte heller skriva ut vår adress eftersom vi har lägenheten uthyrd till två unga studenter. Karin är inte min gode man. Sluta skriv om henne som hon är psykiskt sjuk eller är psykopat. Hon har hjälpt mej. När alla andra myndigheter har pissat på mej och dömt mej på förhand så har hon alltid trott på mej.

Du har nu gett tråden något att tugga på för veckor framöver så jag tror inte du blir bönhörd.

Hur länge har du följt tråden?

Nu tror jag lika mycket på dig som jag tror på tomten men fortsätt gärna. Det är lite invecklat, inte minst med dessa nya epitet du slänger in. Kan du inte stolpa upp vad som har hänt, från början och helst med förkortningar som HOL, KL osv så att det blir begripligt.
Senast redigerad av farbror Sven 2019-10-02 kl. 16:50.
Citera
2019-10-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du har nu gett tråden något att tugga på för veckor framöver så jag tror inte du blir bönhörd.

Hur länge har du följt tråden?

(...vill tillägga på din fråga. ) ...och med vem eller vilka?
Citera
2019-10-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
De flesta häkten serverar färdiglagad mat. På några häkten eller avdelningar på häkten
får de häktade laga maten tillsammans.

https://www.kriminalvarden.se/lattlast/hakte-for-familj-och-vanner/detta-kan-den-haktade-gora-pa-haktet/

Då vet du det nu då.

Ja tack vare dig och någon som viftar med stekpannor i köket på häktet. Kanske inte var aktuellt med så mycket matlagning efter det.
Citera
2019-10-02, 16:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
2005
2005... misshandel, olaga hot, skadegörelse och ska enligt domen vilja skjuta någon...
2 månaders fängelse...
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Samlar länkarna med Dan FREDRIK Olafsen domar. MGM som skytten vid mordförsöket.

Dan FREDRIK Olafsen Dom 2005-09-14 Misshandel. Olaga hot. Skadegörelse B 2470-03
https://minfil.com/1bucw37fn1/20191001_FO_pdf

Dan FREDRIK Olafsen DOM 2015-07-28 Misshandel. Olaga hot. Övergrepp i rättssak. B797-15
https://minfil.com/L201l269n5/Dan_FREDRIK_Olafsen_DOM_2015-07-28_Misshandel._Olaga_hot._vergrepp_i_r_ttssak._B79 7-15_pdf

Dan FREDRIK Olafsen DOM 2018-09-27 Rån. Bedrägeri. Förgripelse mot tjänsteman. B 7489-18
https://minfil.com/y719le63ne/Dan_FREDRIK_Olafsen_DOM_2018-09-27_R_n._Bedr_geri._F_rgripelse_mot_tj_nsteman._B_7 489-18_pdf
Citera
2019-10-02, 16:57
Medlem
Citat:
2005... misshandel, olaga hot, skadegörelse och ska enligt domen vilja skjuta någon...
2 månaders fängelse...

Vet du om någon dom är överklagad?
Citera
2019-10-02, 17:02
Medlem
Citat:
Kommer en person in till sjukhus med två skottskador så ska dom alltid rapporteras till polis och då FO är efterlyst och häktad i sin frånvaro så hade han blivit tagen direkt på sjukhuset.
Bluff och båg...

Henrikdenfule skrev väl att de åkte till en vårdcentral, vi vet ju inte om skadorna såg ut som typiska skottskador heller.
Citera
2019-10-02, 17:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Bluff och båg...

v henrikdenfule
Jag åkte hem med volvon och tjejen tog hand om såren och så åkte vi till Norge. På vägen åkte vi förbi en mottagning och fick mina sår tvättade och sydda. De hade bara blivit ytliga sår. Jag hade tur. Eftersom vi bråkade och knuffades så kunde det gått väldigt illa för oss båda.

Det var ju på fm detta hände så det var säkert en VC. läs och gör rätt när du hoppar på nya användare så fort de kommer in ngn ny. Hur många ggr har du inte hoppat på 08, du borde skämmas.
Citera
2019-10-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Den nye "inläggaren" är bara en leksak. Varför skulle någon med hans påstådda intressen - "Jag vill be er att sluta skriva om ... " - gå in i tråden och skriva "bögen" och "horan" gång på gång? Och krydda med lite flatlöss.

Trams. Hans - vem han nu är - mamma borde ge honom smisk på stjärten.

Nja, språkbruket är inte på annat vis när det gäller rättsväsendet.

B 7489-18
”F har i samband med häktningsförhandling där kammaråklagaren
Pia Hammar begärt F häktad otillbörligen för att hämnas uttalat ungefär följande
"Fröken åklagare, gå hem och kör in dildon i fittan istället".

Han spottade henne i ansiktet och sade att hon var en hora, som bara tänkte på pengar.

MÅLNR: B 7489-18
FU
Förhör i detta ärende påbörjades men F började skrika och gapa div otrevligheter och
kalla förhörsledaren div nedsättande saker och slå näven i skrivbordet. Han lugnade inte ned
sig och förhörsledaren bedömde att det inte gick att fortsätta förhöret så han fick sätta sig i
cellen igen. F kunde inte delges övriga brottsmisstankar.
Förhöret avbröts tillfälligt.
Senast redigerad av Erzebet 2019-10-02 kl. 17:16.
Citera
2019-10-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Vet du om någon dom är överklagad?

Ur senaste dom B7489-18 skrivs det lite om att han dömts tidigare.

Tingsrätten har sökt inhämta utredning rörande FO personliga förhål- landen, men han har inför frivården Södertörn förklarat sig inte vilja medverka i någon personutredning. Frivården Södertörn har under rubriken ”Bedömning i på- följdsfrågan” anfört följande. ”FO har i kontakten med frivården inte uppvisat någon probleminsikt eller vilja att arbeta med sin problematik och har inte medver- kat i personutredningen. Förutsättningar för en frivårdspåföljd saknas därför. Då hans brottslighet kan bottna i någon psykiatrisk problematik förordar frivården att rätten inhämtar ett läkarintyg enligt §7 PuL för vägledning i påföljdsfrågan.”
FOhar samtyckt till att, i förekommande fall, utföra samhällstjänst.
FO döms genom denna dom för rån, bedrägeri och förgripelse mot tjänsteman. Särskilt rånbrottet innehåller stort inslag av artbrottslighet, vilket starkt talar för att bestämma påföljden till fängelse. Med beaktande av straffvärdet av särskilt detta brott och då FOinte medverkat till klarläggande av sina personliga förhållanden finner tingsrätten att annan påföljd än fängelse inte kan komma i fråga. Straffskalan för rån är lägst fängelse ett år. Då JL genom den misshandel, som omfattas av rånet, tillfogats tämligen allvarliga skador, brottsligheten utgör återfall i brott av samma slag, som FO tidigare dömts för, samt då FOnu döms även för andra brott, mäter tingsrätten strafftidens längd till ett år tre månader.
Senast redigerad av Avel 2019-10-02 kl. 17:23.
Citera
2019-10-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Yes! Hoppas barnen Lilja har andra intressen hela livet ut och inte nånsin hittar hit! Men, ja, jag är naiv. Menar att barnen nog också läser allt en dag sorgligt!

Det är klart att dom säkert läser här, tyvärr.

Stämmer allt vi fått till oss idag och mycket tyder på att skribenten är den han utger sig för att vara så har nog pappa HOL en hel det att prata om runt middagsbordet idag med familjen om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in