2019-10-02, 11:09
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Även när det gäller konceptet sugardaddy så är det egentligen GLASKLART om det är sexköp och därmed olagligt, eller inte.

OM det förekommer sex i relationen som INTE skulle förekomma utan ersättning så är det prostitution, även om männen nog gärna inbillar sig annat. Sugarbaben är den enda som vet säkert om relationen skulle fortsätta även utan ”gåvor”, men även de skyddar säkert gärna sina egon med förnekelse.

Det går alldeles utmärkt för en ung tjej att ha ett förhållande med en äldre man utan ersättning, men jag tvivlar på att de sockerrelationer som finns skulle fortsätta om ersättningen försvann.

Kvinnor och män med en gnutta självinsikt vet oftast om sexet de har skulle fortsätta även utan ersättning, men de flesta vill nog gärna förneka även för sig själv att de är prostituerade/torskar.

Däremot är det väldigt svårt att BEVISA att en sådan relation är prostitution, men vad något ÄR och vad som går att bevisa bortom rimligt tvivel är två helt olika saker.

Mår man psykiskt dåligt av sitt jobb så bör man absolut byta jobb oavsett vilket jobb man har.

Under en period när jag pluggade så jobbade jag extra inom vården, och eftersom jag är både empatisk och omtänksam och kan hålla huvudet kallt och agera i krissituationer så trodde jag att det skulle vara ett ganska lätt jobb för mig. Själva jobbet klarade jag visserligen galant, men eftersom jag kände FÖR mycket med patienterna så blev det superjobbigt. Flera gånger grät jag när jag åkte från jobbet, ibland blev jag kvar långt efter arbetstid för att någon var ledsen och hade ångest, och 24/7 kände jag sorgen och maktlösheten över att jag inte kunde få alla att överleva. Jag passar helt enkelt inte med den typen av jobb, eftersom jag mår dåligt av det.

Skillnaden på ett sådant jobb och prostitution är dels att betydligt större del av de som väljer prostitution har psykisk ohälsa och väljer det för att det ger snabba pengar, men framförallt är det en enorm skillnad på vilken självbild det ger och hur andra ser på en.

Skulle du själv vilja leva med en tjej som är/har varit prostituerad, och vad tror du majoriteten av män svarar på den frågan?

Men nu handlar det ju om vilken statlig kontroll som ska finnas över horandet. Ska staten hålla koll på huruvida en sexualakt ägde rum p.g.a av pengar/gåvor/reseersättning?

Är det rimligt att moralpoliser ska övervaka dejtingsajter och med granskande STASI-ögon kontrollera människors sexualliv/privatliv och huruvida pengar/gåvor och dylikt är iblandat i en sexualakt?

Borde inte poliser ha bättre saker att ägna sig åt?
Vem vill ha detta kontrollsamhälle? Män eller kvinnor?
Citera
2019-10-02, 11:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
För pimpsen rånar ju inte tjejerna (och misshandlar och våldtar dem) Lol på den brah.

För tjejerna kan inte själva bestämma vilken pimp de vill jobba för.

Citat:
Återigen, vi har främst diskuterat bordell- och gatuprostitution. Som i fallet med Tyskland som legaliserade prostitution 2002 så riskerar man ökad organiserad kriminalitet, att den svarta marknaden växer, osv. Då är det inte längre upp till var och en utan det hamnar på samhällsnivå.

1) Finns det några bevis för ökad kriminalitet annat än vad folk "tycker"? Och brott som man helt enkelt har hittat på som "trafficking".

2) Vilken svart marknad? Det är inte knark vi pratar om här utan sex. "Niklas köpte en avsugning på den svarta marknaden..."
Senast redigerad av Babianen 2019-10-02 kl. 11:40.
Citera
2019-10-02, 11:54
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Men nu handlar det ju om vilken statlig kontroll som ska finnas över horandet. Ska staten hålla koll på huruvida en sexualakt ägde rum p.g.a av pengar/gåvor/reseersättning?

Är det rimligt att moralpoliser ska övervaka dejtingsajter och med granskande STASI-ögon kontrollera människors sexualliv/privatliv och huruvida pengar/gåvor och dylikt är iblandat i en sexualakt?

Det är det här som är kärnfrågan. Bra sammanfattat.
Citera
2019-10-02, 12:40
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
För pimpsen rånar ju inte tjejerna (och misshandlar och våldtar dem) Lol på den brah.
Jag tror du tittar för mycket på amerikanska deckare...
Citera
2019-10-02, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag tror du tittar för mycket på amerikanska deckare...

Hallickar jobbar som maffian. Fast du menar att det är vanliga Svenssons?
Citera
2019-10-02, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är det här som är kärnfrågan. Bra sammanfattat.

Därför är den nuvarande sexualbrottslagen bästa möjliga och den har stort stöd bland befolkningen.
Citera
2019-10-02, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
För tjejerna kan inte själva bestämma vilken pimp de vill jobba för.

1) Finns det några bevis för ökad kriminalitet annat än vad folk "tycker"? Och brott som man helt enkelt har hittat på som "trafficking".

2) Vilken svart marknad? Det är inte knark vi pratar om här utan sex. "Niklas köpte en avsugning på den svarta marknaden..."

Jag har postat länkar och du har till och med svarat på dem. Med ungefär: "de ljuger"

Sååå som du förstår kommer jag inte att leta upp fler länkar eller leta upp mina äldre inlägg för att posta om de "gamla" för din skull.

Eftersom alla män är torskar och alla kvinnor är horor enligt dig och du inte tar in några nya perspektiv så är det rätt kört att diskutera detta med dig.
Citera
2019-10-02, 15:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tycker Islam hade/har helt fel om kvinnor. Hade kvinnor i tex arabvärlden haft samma rättigheter och varit jämställda med männen hade de haft det lika bra som i Sverige. Istället lever de i länder fulla med maktmissbruk, korruption, konflikter, krig, orättvisor och förtryck.
Tack!
Det är en tydlig åsikt med motivering och allt.
Tänk om alla var lika läskunninga!
Citera
2019-10-02, 15:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Känner du många hallickar?
De enda jag vet, är nog mer "madamer"...
Citera
2019-10-02, 17:19
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Återigen, vi har främst diskuterat bordell- och gatuprostitution. Som i fallet med Tyskland som legaliserade prostitution 2002 så riskerar man ökad organiserad kriminalitet, att den svarta marknaden växer, osv. Då är det inte längre upp till var och en utan det hamnar på samhällsnivå.

Vad finns det egentligen som styrker detta? I det tyska exemplet menar jag då. Samma i Nya Zeeland och Nederländerna? I Thailand drivs prostituionen mycket av vanliga affärsidkare, inte gangsters.

Citat:

Du borde nog läsa på lite mer om "hallickar". I många fall är det bara en parasitisk och lat pojkvän. "hallicken" använde sällan våld, mer övertalning för att få en bit av kakan.

Citat:
Därför är den nuvarande sexualbrottslagen bästa möjliga och den har stort stöd bland befolkningen.

Den har stort stöd i befolkningen pga rädslan för att någon ska tvingas och utnyttjas, inte för att lika många människor egentligen tycker att det ska vara olagligt att köpa sex.

Citat:
Jag har postat länkar och du har till och med svarat på dem. Med ungefär: "de ljuger"

Sååå som du förstår kommer jag inte att leta upp fler länkar eller leta upp mina äldre inlägg för att posta om de "gamla" för din skull.

Eftersom alla män är torskar och alla kvinnor är horor enligt dig och du inte tar in några nya perspektiv så är det rätt kört att diskutera detta med dig.

Och jag har postat en hel del länkar som visade att det inte riktigt var så enkelt som du trodde att det var.
Citera
2019-10-02, 17:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Modellen för relationer i typ alla kulturer är att kvinnor byter sex mot resurser. Det finns massor med studier som visar det. Jag har postat några av dem.

a) Jag vet inte en enda kultur där det är kvinnor som byter resurser mot sex från män.

2) Sen har vi olika namn på det beroende på hur länge transaktionen ska ta,

a) Torsk och hora om det är en timme.

b) ONS om det är över en natt.

c) Dejting om det är några veckor.

d) Pojkvän och flickvän om det är några månader.

e) Man och fru om det är några år eller längre.

3) Kvinnor som vill byta sex mot resurser under en lång tid ser ner på kvinnor som byter sex mot resurser under en kort tid.

a) Anledningen till det är att de känner att ingen man kommer att vilja köpa sex av dem om män kan köpa sex av andra kvinnor per timme.

b) De är kvinnors version av incels som tror att Chad tar alla kvinnor.

4) Att ni sen kör med argumentet "kvinnor som säljer sex per timme vill inte ha sex egentligen de är tvingade... kvinnor som säljer sex per år däremot... de gillar dig på riktigt..." är bara patetiskt. Ingen normal man går på det.
Citera
2019-10-02, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Känner du många hallickar?
De enda jag vet, är nog mer "madamer"...

Hallickar har funnits och finns så länge det har funnits/finns prostituerade.

Googla eller youtuba så kan du läsa hur många vittnesmål som helst angående hallickar. I Tyskland kallar man dem "lover boys".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in