2019-10-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Inget nytt hos tingsrätten. Nyss så växeln att sista händelsen i dagboken var när Tomas Olsson blev ombud för Henrik och det sista om Fredrik var att han skulle häktas.

Inget nytt har hänt.

Nej det märks tydligt i media att det är tyst men jag är ändå övertygad om att HOL fastän inget beslut ännu fattats försöker med sin vanliga melodi, ordna ett kontaktförbud mot KL.

FO ska häktas för andra saker och det är tydligt att polis inte har mycket på honom när dom inte kan anhålla honom för annat än bedrägerhärvan. Dom har så pass lite att dom inte ens vågar försöka med skälig misstanke gällande anstiftan på HOL utan kör "två flugor i en smäll" när dom väl får chansen att prata med honom.
Citera
2019-10-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
VA?? Hur kan du komma på något så otroligt dumt? Har du helt missat att det var HOL som blev skjuten?

Jag talar om en av de tidigare "anstiftningarna" där HOL skuffade två män i trapphuset efter att dom visat en mobil för honom.
Citera
2019-10-02, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Morrn,
Ja det är svårt att sia om men sammantagen bild (beteendehistorik) och sätt att resonera (inkl hur hon framställer sig själv) är inte sund. Oavsett alkoholproblem och liten hjärnblödning med god prognos

Bortom alla tillbud på fyllan är hennes dagboksblad ett kapitel för sig, sällan man ser så mycket krumbuktande.
Om så är fallet ( negativa personlighetsdrag) dök det inte upp i närtid. Hon kunde väl hålla ställningarna innan missbruk tog överhanden, till viss del fortfarande, men den manipulativa förmågan minskar med tiden.

Det går nog att drilla rätt länge med en och en, situation för situation, men när säcken knyts ihop framträder en annan bild.
Tacka fan att hon är yr, tillvaron och eget beteende är ju en evig kamp.
Det brukar väl ta skjuts vid en upplevd kränkning vilket i sig kan vara normal känsla - skillnaden är vad reaktionen blir, om det är i parité till händelser.

I hela den här sörjan förvånades jag som sagt att hon inte visade nån oro om barnens säkerhet i intervjun, mer än generella klyschor om en shooter on the loose som en fara för samhället.

Gomorron gänget.

För KL, precis som för de flesta andra, så kretsade livet kring bostad, barn, man, syskon, föräldrar och arbete och de sociala aktiviteter som allt det tillsammans innebär. Nu är i princip allt det borta.

HOL ville skiljas efter att först ha ”utsatt” henne för en intervention.
Jag tror HOL var en stor trygghet i hennes liv. En klippa och en man med anseende. Någon hon var stolt över och vice versa.

Så får hon då beskedet att han vill gå skilda vägar och sen vet vi vad som händer.

En knäckt KL med alkoholproblem har förlorat allt ovan. Föräldrarna är borta.
Något måste hon fylla tomrummet med. HOL och domstolen har svikit henne och processandet blir en stor del av vardagen. Nu ska de få igen och det ska få ta lång tid med anstånd och överklagan. HOLs uppmärksamhet vill hon ha. Han ska genom hennes skrivelser till domstolen få veta hur illa hennes liv blivit med boende och misshandel m.m. Han ska förstå att det är hans fel och ha dåligt samvete.
Pengar tar slut, förhållanden med andra män tar slut, orken tar slut och hon kan inte ens sköta det hon kommit överens med de som vill hjälpa henne. Det blir konflikter där hon är boende och hon kan inte betala och folk måste fixa med hennes personliga tillhörigheter som blir stående kvar i flyttlådor.
KL anno 2015 lever ett helt motsatt liv till hur hon levde 2005.
Har hon styrka att vända detta själv? Nej. På väg utför så träffar hon antagligen fel folk. De som vill lyssna blir hennes vänner.
Nu hade hon kunnat ta pengarna från lägenheten och göra en sista push för att vända utvecklingen. Något positivt efter alla dessa år av ingenting.
Det är därför så jäkla irrationellt om hon skulle bara några dagar efter tvisten avgjord få HOL skjuten. Pengarna hade hon ju fått ändå. Denna peng är inte helt ointressant när det kommer till betalning skytt. Utan denna kommande peng hade det nog varit svårt att få någon att skjuta.

Oavsett om hon har en personlighetsstörning eller ej så kan det hon gått igenom, där hon själv i många vägskäl valt hur tvister och konflikter ska utveckla sig, också göra en människa halv- eller helgalen i andras ögon.

KL har de största motiven att se HOL död. Under motgång efter motgång, där hon tycker att HOL varit orsaken till allt ont, växer tanken och planen fram att hämnas och göra honom illa. Misstanke om tre anstiftan kan man inte vidta undan som tillfälligheter i sammanhanget.

Går inte in på (altruistisk?)narcissism eller ej men en person med sådana drag kan handla väldigt fel och farligt, speciellt när den till slut har förlorat den sista fajten med sin antagonist. Då kan vad fasen som helst hända. Motiven hat och hämnd tycker jag ligger närmast till hands här.
Citera
2019-10-02, 09:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag talar om en av de tidigare "anstiftningarna" där HOL skuffade två män i trapphuset efter att dom visat en mobil för honom.

Gjorde de stackars männen någon anmälan? Eller går du enbart på HOLS:s uppgifter?
Citera
2019-10-02, 09:19
Medlem
Citat:
Om Karin träffat eller haft någon kontakt med Fredrik så hade de tagit honom direkt. Allt annat hade varit tjänstefel eftersom han är häktad.

Han är häktad för bedrägeribrott. Självklart har man hunnit tömma KLs telefoner och data. Där har man inget hittat något för då skulle hon vara häktad. Nu vill man titta i någon annans telefoner, kanske FOs.
Citera
2019-10-02, 09:20
Medlem
Citat:
Gjorde de stackars männen någon anmälan? Eller går du enbart på HOLS:s uppgifter?

Alla är inte som HOL och KL, anmäler det ena tramset efter det andra.
Citera
2019-10-02, 09:22
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Alla är inte som HOL och KL, anmäler det ena tramset efter det andra.

Hur vet du då ens att det har hänt? Litar du på HOL?
Citera
2019-10-02, 09:22
Medlem
Sitter och väntar på handlingar som jag begärt ut.
Citera
2019-10-02, 09:28
Medlem
Citat:
Hur vet du då ens att det har hänt? Litar du på HOL?

Andra gången i rad du försöker byta fokus och vill prata om HOLs trovärdighet ist. För simpelt och jag går inte på den så ingen idé att dra den en tredje gång.

En åklagare gick ut i media och berättade om HOLs tramsande och den åklagaren berättade också att KL inte ens togs på förhör i ärendet.
Citera
2019-10-02, 09:32
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Sitter och väntar på handlingar som jag begärt ut.

Spännande, jag uppskattar dina inlägg. Något jag funderat över är vad KL tycker om all info du lämnar här? Utgår ju från att hon läser allt som skrivs här.
Citera
2019-10-02, 09:33
Medlem
Citat:
Seriöst? Tror du inte att polisen vet exakt vad Karin gör och vem hon umgås med? De visste utan att jag ens skrivit det i formuläret att jag hade kontakt med Karin och att vi pratat i telefon och mejlat flera gånger. De visste att vi var med i samma förening. De visste att vi varit på resor tillsammans. De visste en hel del.

Så när KL suttit i förhör så har hon berättat om en bekant i förening, resor ni gjort och att hon ibland mejlar med denne och pratar i telefon. Är du typ hennes enda vän eller varför var detta så viktigt att dryfta i förhör med KL tror du?

Hon berättar om telefonsamtal med sin föreningsvän men inte var hon bor.

Hjälp mig förstå.
Citera
2019-10-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så när KL suttit i förhör så har hon berättat om en bekant i förening, resor ni gjort och att hon ibland mejlar med denne och pratar i telefon. Är du typ hennes enda vän eller varför var detta så viktigt att dryfta i förhör med KL tror du?

Hon berättar om telefonsamtal med sin föreningsvän men inte var hon bor.

Hjälp mig förstå.

Jag tror inte hon har sagt något, jag tror de kartlagt hennes liv. Om det år via beslag eller register, det har jag ingen aning om. Men de visste en hel del om hur vi känner varandra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in