2019-10-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Really?
Du framställer polisförhör som ett informationsforum, oss polare emellan...

08 är en helt tydligt en mytoman med viss kunskap om KL. Resen är bara massa bullshit anser jag
Citera
2019-10-02, 08:42
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Det går nog att drilla rätt länge med en och en, situation för situation, men när säcken knyts ihop framträder en annan bild.
Tacka fan att hon är yr, tillvaron och eget beteende är ju en evig kamp.
Det brukar väl ta skjuts vid en upplevd kränkning vilket i sig kan vara normal känsla - skillnaden är vad reaktionen blir, om det är i parité till händelser.

I hela den här sörjan förvånades jag som sagt att hon inte visade nån oro om barnens säkerhet i intervjun, mer än generella klyschor om en shooter on the loose som en fara för samhället.

Ja det reagerade jag också på. Fokus var bara på hennes egen upplevelse och hur konstigt det var att hon plötsligt blev gripen, utan att någon hade sagt något.

Samt hur ”jätteskönt” (såklart) det var att få sätta sig i en polisbil.
Citera
2019-10-02, 08:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man hör någon upplysningsvis så är det inget förhör. Även polis kan berätta i hopp om att få ut mer av samtalet.
Tack för lektionen men jag ser på helheten av det som delgetts - ända sen vederbörande satt i telefonkö och fick tips att nå polis via hemsidan (really nr 2..)
Citera
2019-10-02, 08:59
Medlem
Citat:
Really?
Du framställer polisförhör som ett informationsforum, oss polare emellan...

Seriöst? Tror du inte att polisen vet exakt vad Karin gör och vem hon umgås med? De visste utan att jag ens skrivit det i formuläret att jag hade kontakt med Karin och att vi pratat i telefon och mejlat flera gånger. De visste att vi var med i samma förening. De visste att vi varit på resor tillsammans. De visste en hel del.
Citera
2019-10-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Som att...

Jag blir skjuten utanför min dörr medan jag håller på att låsa, 4 trappor upp. Dör inte, blir ursinnig istället och attackerar gärningsmannen, han skjuter en gång till, och en tredje gång.
Jag är odödlig! Konstaterar gärningsmannen och flyr 4 trappor ner ut på gatan. Jag, stålmannen efter. 4 trappor ner efter gärningsmannen. Whow.... GM har fortfarande sitt vapen! Jag fortvarande utan vapen!
Är detta en urdåligt regisserad film?
Varför jagar jag GM? Vet jag att han inte var där för att döda mig? Vet jag att han skjuter inte fjärde gången, och femte....
tills jag är död! ?
Varför gick jag inte in, hem igen för att ringa 112? Eller stannade där uppe för att ringa, för GM sprang ju ner? Varför bankar jag inte hos grannar och ropar på hjälp?
Som sagt dåligt regi.....

Det är inte första gången HOL använder sig av den här iscensättningen där han angriper folk i trapphuset och anfaller dem. Det verkar vara HOLs signum.

Förmodligen sitter han nu och filar på ett nytt kontaktförbud för mer än så verkar HOL inte önska fastän han säger sig vara en måltavla för dödshot/mordförsök för tredje gången i rad på kort tid.
Citera
2019-10-02, 09:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamaSutra-Utter
Ja det reagerade jag också på. Fokus var bara på hennes egen upplevelse och hur konstigt det var att hon plötsligt blev gripen, utan att någon hade sagt något.

Me, myself and I med helt irrationella nedslag emellanåt om sköna polisbilar och helt ok arrest.
Varken när hon kommer till sina barns hemadress frågar hon om barnen och efteråt är det som sagt snudd på rikets säkerhet att skytten (som tillhör organiserad brottslighet hög upp och som är smartast om han tiger) grips.
Citera
2019-10-02, 09:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Seriöst? Tror du inte att polisen vet exakt vad Karin gör och vem hon umgås med? De visste utan att jag ens skrivit det i formuläret att jag hade kontakt med Karin och att vi pratat i telefon och mejlat flera gånger. De visste att vi var med i samma förening. De visste att vi varit på resor tillsammans. De visste en hel del.
Tror jag säkert att de vet.
Citera
2019-10-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är inte första gången HOL använder sig av den här iscensättningen där han angriper folk i trapphuset och anfaller dem. Det verkar vara HOLs signum.

Förmodligen sitter han nu och filar på ett nytt kontaktförbud för mer än så verkar HOL inte önska fastän han säger sig vara en måltavla för dödshot/mordförsök för tredje gången i rad på kort tid.

Inget nytt hos tingsrätten. Nyss så växeln att sista händelsen i dagboken var när Tomas Olsson blev ombud för Henrik och det sista om Fredrik var att han skulle häktas.

Inget nytt har hänt.
Citera
2019-10-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamaSutra-Utter

Barnen bor inte med henne, HOL den levande måltavlan har vårdnaden om dem och han verkar inte se det som särskilt speciellt att han eller barnen bor kvar på Norr Mälarstrand fast han blir attackerad där gång efter annan.
Citera
2019-10-02, 09:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid

VA?? Hur kan du komma på något så otroligt dumt? Har du helt missat att det var HOL som blev skjuten?
Citera
2019-10-02, 09:03
Medlem
Citat:
Tror jag säkert att de vet.

Om Karin träffat eller haft någon kontakt med Fredrik så hade de tagit honom direkt. Allt annat hade varit tjänstefel eftersom han är häktad.
Citera
2019-10-02, 09:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Om Karin träffat eller haft någon kontakt med Fredrik så hade de tagit honom direkt. Allt annat hade varit tjänstefel eftersom han är häktad.
Det tror jag också.

När fick du uppfattningen att Karin och Fredrik var som mor och son?
Du glömde min fråga inatt. Men nu var du snabb, det ska du ha cred för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in