2019-10-02, 06:54
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Jag har levt med en sådan, för många år sedan. Precis en sån som henne.

Borderline personer som är utåtagerande är ofta mycket våldsamma, våldsamheterna blir en vana och något som den våldsamme vänjer sig vid om det accepteras av omgivningen. Extra farligt blir när den andra parten är underlägsen, som ett barn eller ett djur, eller en kvinna om det är mannen som har bordeline. För då finns det ingen som sätter gränser för den våldsamme, ett husdjur eller en liten unge kan ju inte sätta gränser.

Jag vill vara tydlig med en sak! Min erfarenhet och det jag läst om det är att folk med adhd eller borderline rent psykologiskt kan förhindra sitt våld. När de är underlägsna någon och vet att deras handlande får konsekvenser så kan de styra sig och behärska sig. De går ofta loss på personer som är underlägsna och gör det till en vana. Ofta finns det också en brist på empati för den andre personen.

Ofta när dessa personer slagit sönder någon eller något så vänder de direkt till att spela offer, då är det de som det är synd om. FÖR ATT AVLEDA DERAS EGET HANDLANDE SOM DE VET ÄR FEL, MEN SOM DE I EFTERHAND INTE KÄNSLOMÄSSIGT BERÖRS AV. Och alla idioter som underblåser det genom att hävda att personen med borderline "inte kan hjälpa det och är sjuk", de gör det verkliga offret en otjänst. För offret är inte den som slår utan den som blir slagen. Den som slår gör det för att den tillåtits att göra det, och för att ingen har satt ner foten. Personen har ofta brist på empati dessutom. Så det är ren egosim och rent utåtagerande, kort stubin.

Så snälla dårar, sluta hävda psykisk sjukdom som psykos eller annat. Hon vet med all säkerhet precis vad hon gjort. Och gick loss på en fysiskt underlägsen individ och inget annat.

Jag har adhd och måste faktsikt instämma helt och hållet! Mycket klokt skrivet.
Citera
2019-10-02, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Att socialen inte tog barnet ifrån henne eller att hon själv inte insåg sitt barns bästa, att placera honom hos en trygg, stabil och kärleksfull fosterfamilj är en enorm tragedi och skandal.

Men allra störst skuld har socialen över att barnet inte blev omhändertaget, sådant måste göras när en mamma läggs in på PSYKAKUTEN och har en massa onda diagnoser.

Kruxet är att var och varannan människa har någon diagnos kopplad till Hjärnkontoret och så länge de sköter medicineringen och orosanmälningar inte trillar in, så kan man inte bara rycka ifrån dem barnen!
Citera
2019-10-02, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Soc vet inget säger du?

Hon hade gått igenom en gedigen vårdnadstvist där de beslutade att ge henne ENSAM vårdnad över pojken. Inte ens ett stöd gav de till henne eller en avlastningsfamilj under helger eller andra åtgärder som finns där att ta till.

Så ja de har också denne pojkens liv på sitt samvete.

Varför gav de henne ensam vårdnad? Ville inte pappan ha vårdnad eller bedömdes han vara olämplig?
Citera
2019-10-02, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Har aldrig förstått de som tycker att det ska tas någon slags hänsyn till om en person var psykiskt sjuk, påverkad etc under händelse, och det är ett stort fel att juridiken ibland verkar ta hänsyn till det.Har personen gjort något så har de gjort det. Oavsett om du var psykiskt sjuk eller hade gröna kalsonger på dig. Här har vi en mamma som har begått ett av de värsta mänskliga brotten som finns - att släcka en 4-årings liv, sitt eget barn. Hon bör inte någonsin mer få komma ut i samhället om hon är skyldig - det går inte att sona ett sådant brott.

Vad menar du ?
Är det nån som tycker att det hon har gjort är OK ?
Citera
2019-10-02, 07:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lovik
Enkelt för en att komma in här och berätta att han dricker och knullar med mördaren. Att hon är irriterad på ungen. Det ses genast som fakta. Om så är fallet, som han säger, så har ju han ett uruselt omdöme. Tror han ville ha en stund i strålkastarljuset. Vore han frisk drack han inte med barn hemma. Han skulle vara lite mer berörd av händelsen och rannsala sig själv em stund innan hag dök upp här och smutskastade en brud bra nog att sätta på. Han är ji helt känslokall. Hur kan man utgå från att han ger en korrekt bild, utan att veta mer. Ungen har överlevt i hennes omsorg under 4år med hennes borderline, om den diagnosen stämmer. Den gjorde henne inte till en mördare. Isåfall måste det varit en långsam död. Jag undrar vad som egetligen hänt här. Hon nekar inte. Hon har en förklaring hon tycker är rimlig. trots att inget är rimligt i mord. Jag troe att det är en olycka. Jag tror inte hon menade att skada pojken. Hon ska givetvis dömas efter handling men det misslyckande hon är rakt här köper inte jag. Någon som har facebook och ksm citera lite från hemnes sida!?

Detta skriver jag under på.
Bra !

//Avd.9
Citera
2019-10-02, 07:29
Medlem
hararjags avatar
Mamman hade stödfamilj åt barnet, så lite hjälp fick hon. Och soc måste ju vara inblandade eftersom hon hade stödfamilj.
Citera
2019-10-02, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight.Schrute
Tack för bilderna.

Det första jag slås av är kvinnans ögon. Hon har sådana ögon som går långt in i skallen, vilket brukar vara vanligt hos de med autism/asperger. Med tanke på hennes osympatiska gärning så stärker det tesen om att hon har något liknande.

Sluta skriv.
Du gör bara bort dej.
Detta var trådens mest korkade inlägg.
Citera
2019-10-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Då har du missat att hjärnan tillhör kroppen, sorgligt det.

Fast vad kan man förvänta på denna site?
Människan består av ande, själ och kropp.
Ande, om man tror Gud eller den Onde eller påstår sig inte tror på något.
Själen är psyket, tankar, känslor, vilja, m.m. Det kan man inte ta på med händerna.
Kroppen vet vi alla vad det är, också att det inte är själva hjärnan som pratar m.m.
Citera
2019-10-02, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
1. Varför gav de henne ensam vårdnad? 2. Ville inte pappan ha vårdnad eller 3. bedömdes han vara olämplig?

1. För att man då bedömde att hon var den mest lämpliga föräldern.

2. Eftersom det var en tvist, så får du nog räkna med att båda föräldrarna ville ha pojken.

3. Se svar, punkt 1.
Citera
2019-10-02, 07:59
Medlem
Varför skriva en mängd "oväsentligt", varför inte bara skriva om själva handlingsförloppet den kvällen ?
Vad hände som orsakade pojkens död , när hände det, när dog han, o.s.v. ?
Samt att eftersom pojken och mamman var ensamma, det är hon själv som ska berätta för oss. Sen är det Polisen, Tingsrätten som i bästa fall bedömer sanningshalten.
Citera
2019-10-02, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Varför skriva en mängd "oväsentligt", varför inte bara skriva om själva handlingsförloppet den kvällen ?
Vad hände som orsakade pojkens död , när hände det, när dog han, o.s.v. ?
Samt att eftersom pojken och mamman var ensamma, det är hon själv som ska berätta för oss. Sen är det Polisen, Tingsrätten som i bästa fall bedömer sanningshalten.
Ingen av oss vet vad som hände. Eller varför. Därför spekuleras det fram till vi har facit.
Citera
2019-10-02, 08:11
Medlem
Ja det förstår jag. Men det är jobbigt att leta efter sanningen i alla inlägg,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här