2019-10-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Måste inte ens vara en ekonomiskt stark man. Kan även vara att hon är kär i karl'n, helt enkelt. Och ett erotiskt rus till en man kan upplevas starkare än kärleken till ett barn... särskilt om barnen slitit på kärleken på sista tiden, genom att vara (i hennes ögon) trotsigt och besvärligt. För att det försökt få mammas uppmärksamhet, när hon bara haft tankarna på sin förälskelse.
Jag tror hon hade både missbruksproblem, ekonomiska problem, ingen kille, och en son som i hennes ögon var besvärlig. Och ett hinder - barn ÄR hinder om man inte är lämpad som mor.
Citera
2019-10-01, 22:01
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Såg det också, skumt!

Om man använder någon av sina gamla bilder och lägger dessa på sin Facebook-startsida, så följer inte gamla ”likes” och kommentarer med.
Citera
2019-10-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
hon ser ut som rar och söt tös. Men låt er inte luras. Hon är en demon och ondskan själv. Det värsta av kräk.
Hennes utseende är väldigt lik en delvis elak anställd på Soc. De kan ju vara släkt förstås.

Men håller med om att snäll och frisk ser hon inte ut att vara på detta fotot.
Citera
2019-10-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur vet vi att det var direkt efter? Jag vill minnas att barnet var dött när ambulansen kom fram - kan ju ha gått en bra stund? Timmar. 23.30-tiden var polis och ambulans där. Grannen under henne hörde det som att man "höll på att flytta möbler" vid 21.00-tiden. Men jag kan minnas fel.
Rättsläkare och obducenter kan få fram exakta tidpunkten för dödsögonblicket. Ingen svårighet för dem. P.g.a. det kan de ta reda på vad A. gjorde hela den kvällen. Bra !
Citera
2019-10-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa-89
Denna kvinnan bodde granne med mig på vallås och hon dejtade jag men det blev inte mer än så. Grabben var alltid glad och kom alltid fram när man var ute. Han kunde skrika och vara trotsigt men det var mest på kvällen när han inte ville sova. Hände många gånger att han inte ville lägga sig i tid och då blev hon frusterat. Han ville alltid spela fotboll med mig ute. Hon drack alkohol nästa varje helg. Hon hade också bordelines och psykos som hon tog tabletter för. Jag tackar gudarna att hon gjorde abort när jag gjorde henne gravid för då vet man inte vad hon skulle göra med barnet. Trodde aldrig att hon kunde går så här långt

Intressant!

Berätta gärna mer om henne som person.

Borderline med psykos och alkholist låter som en förklaring....
Citera
2019-10-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Att vara under en psykos inte synonymt med att vara våldsam. Du kan krypa under sängen och prata med dina små hustomtar som du ser och hör men som inte finns. Hör och syn hallucinationer är ett symtom som kan se olika ut du din mamma kan bli Jesus och du ber henne gå ut och hela värden med sin kraft. Eller så blir din vän en demon med en yxa som du ser hugger i mot dig då är det inte konstigt att du försvarar dig för du tror på fullaste allvar att demonen är där för att döda dig. Du vet inte vad du gör. Du har säkert drömt någon mardröm du är i ett omedvetet tillstånd som är hundra procent vekligt för dig just då. Säg att du drömmer att du håller på att bli dödad och du slår och sparkar allt vad du kan i sömnen och då sparkar ihjäl den som ligger bredvid. Som svar på frågan ja det var en psykos hon var bara medvetslös en kort stund men skadade armarna illa. Man är inte ond för att man är sjuk och det är inget man själv väljer. För att förstå detta bör man studera psykiatri och inte sitta på fb och gissa.

Jag har lämnat öppet för att det finns olika uttryckssätt under en psykos. Har man psykoser utan våldsamma inslag mot andra så finns knappast rättsliga påföljder att åberopa. Som mamman du beskriver.
Jag har nog inte kallat någon ond utan snarare framfört antagandet att personer som kommer ur en psykos där de skadat/dödat någon kommer att vara djupt ångerfulla och därmed inte kunna fungera med vetskapen om vad de har gjort och vara beredda att ta den påföljd rättsväsendet utdömer. Hur hade mamman mått om hon dödat sitt barn?
Oavsett om man är ond eller om man själv väljer att skada så har man potential att utföra våldsamma och dödliga handlingar som gör att man förverkat sin rätt att fritt röra sig bland nya potentiella offer. Är det en fb-gissning att det finns en risk för återkommande psykotiska tillstånd hos dessa personer eller kan det vara så att någon gren inom ämnet psykiatri stödjer detta?
Citera
2019-10-01, 22:23
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Hur fan kunde du med gott samvete missbruka alkohol ihop med en psykisk sjuk människa med ett barn i närheten? Usch fy fan

En kombination av lågbegåvade individer?
Citera
2019-10-01, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror hon hade både missbruksproblem, ekonomiska problem, ingen kille, och en son som i hennes ögon var besvärlig. Och ett hinder - barn ÄR hinder om man inte är lämpad som mor.

I detta skedet håller jag med dig.
För mycket på minus-sidan i livet.
Ganska tunga grejer på minus-sidan.
Några glas vin i kroppen, inga pengar, kanske ingen nära som lyssnar, stressen ökar, känner sig kanske helt ensam, och just då börjar pojken jävlas. Pang, så gick hon över gränsen den kvällen.
Nåt sånt, typ.
Citera
2019-10-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
I detta skedet håller jag med dig.
För mycket på minus-sidan i livet.
Ganska tunga grejer på minus-sidan.
Några glas vin i kroppen, inga pengar, kanske ingen nära som lyssnar, stressen ökar, känner sig kanske helt ensam, och just då börjar pojken jävlas. Pang, så gick hon över gränsen den kvällen.
Nåt sånt, typ.

Har aldrig förstått de som tycker att det ska tas någon slags hänsyn till om en person var psykiskt sjuk, påverkad etc under händelse, och det är ett stort fel att juridiken ibland verkar ta hänsyn till det.Har personen gjort något så har de gjort det. Oavsett om du var psykiskt sjuk eller hade gröna kalsonger på dig. Här har vi en mamma som har begått ett av de värsta mänskliga brotten som finns - att släcka en 4-årings liv, sitt eget barn. Hon bör inte någonsin mer få komma ut i samhället om hon är skyldig - det går inte att sona ett sådant brott.
Citera
2019-10-01, 22:59
Medlem
Insyn5s avatar
Blir väl inlåst på rättpsyk, brukar sluta så i såna här fall.

Hade hon ensam vårdnad? Kanske skulle vara tvärtom här?

Hade ju åtminstonde inte kunna sluta värre hos fadern?
Senast redigerad av Insyn5 2019-10-01 kl. 23:01.
Citera
2019-10-01, 22:59
Medlem
Loviks avatar
Enkelt för en att komma in här och berätta att han dricker och knullar med mördaren. Att hon är irriterad på ungen. Det ses genast som fakta. Om så är fallet, som han säger, så har ju han ett uruselt omdöme. Tror han ville ha en stund i strålkastarljuset. Vore han frisk drack han inte med barn hemma. Han skulle vara lite mer berörd av händelsen och rannsala sig själv em stund innan hag dök upp här och smutskastade en brud bra nog att sätta på. Han är ji helt känslokall. Hur kan man utgå från att han ger en korrekt bild, utan att veta mer. Ungen har överlevt i hennes omsorg under 4år med hennes borderline, om den diagnosen stämmer. Den gjorde henne inte till en mördare. Isåfall måste det varit en långsam död. Jag undrar vad som egetligen hänt här. Hon nekar inte. Hon har en förklaring hon tycker är rimlig. trots att inget är rimligt i mord. Jag troe att det är en olycka. Jag tror inte hon menade att skada pojken. Hon ska givetvis dömas efter handling men det misslyckande hon är rakt här köper inte jag. Någon som har facebook och ksm citera lite från hemnes sida!?
Citera
2019-10-01, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight.Schrute
Tack för bilderna.

Det första jag slås av är kvinnans ögon. Hon har sådana ögon som går långt in i skallen, vilket brukar vara vanligt hos de med autism/asperger. Med tanke på hennes osympatiska gärning så stärker det tesen om att hon har något liknande.

Vafan snackar du om? Du vet ingenting om autismspektrat så håll käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in