Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jättevanligt mordmotiv? Skulle inte tro det. Däremot blir barnen ofta utsatta själva för styvfäder. Och det var det inte denna gången. Så nu har du hittat till tråden och nu blir det godnattsagor precis som i andra tråder. Välskrivna men dock... sagor. Det kan vara så enkelt att hennes dåliga humör, i kombo med trotsigt barn och hennes eget alkoholintag blev lite för mycket.
Ja, ingen har väl varnat för styvfäder så mycket som jag, på det här forumet... Du får läsa igen. Jag skrev att det är ett jättevanligt mordmotiv "
när det är en ensamstående mamma som dödat sitt barn". Jag skrev INTE att "det är jättevanligt att ensamstående mammor dödar sina barn" (För det är det inte.)
Ja, eller en kombination. Jag kommer ihåg ett annat fall också, även det i USA. Den mamman dränkte sin lilla flicka i badkaret, när pojkvännen ringde och gjorde slut, med förklaringen att han inte ville ha ansvaret för hennes dotter. Dottern hade dessutom varit trotsigare än vanligt, och just då tappade mamman besinningen... och sedan var det för sent att återuppliva flickan.