2019-10-01, 21:41
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok har förstått. Till misär så räknar jag suicid, vilken studienivå personerna nått säger ju ingenting mer än att de fungerat bra fram tills de uppenbart inte fungerar ..kanske deras stöd,
sociala nätverk försvann,de lämnades ensamma utan uppbackning..
Den aktuella mamman har väl fungerat sisådär fram till detta hände, hon har säkerligen haft ytliga kontakter inom psykiatrin, ytliga kontakter med socialmyndighet, och knappast varit inskriven på avdelning el behandlingshem.
Det är svårt att sia om vilken hjälp hon tidigare fått. Men helt utan hjälp får jag inte intrycket av att hon varit. Tex verkar det som hon haft någon form av daglig verksamhet enligt vad hon uppger på Facebook. Fick i alla fall vibbar om psykisk ohälsa när jag först kom in på hennes profil.
Oavsett vad som hänt så är det fruktansvärt tragiskt att ett litet barn har avlidit.
Citera
2019-10-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det tror jag. Med tanke på att hon ringde 112 direkt efter.
Hur vet vi att det var direkt efter? Jag vill minnas att barnet var dött när ambulansen kom fram - kan ju ha gått en bra stund? Timmar. 23.30-tiden var polis och ambulans där. Grannen under henne hörde det som att man "höll på att flytta möbler" vid 21.00-tiden. Men jag kan minnas fel.
Citera
2019-10-01, 21:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Jovisst, jag bara påpekar att det lilla som framskymtar om pappan inte direkt låter som den typ av man - eller för den delen den typ av relation - som du målar upp. Men visst, jag vet inget mer än det lilla som finns ute så långt.

??? Det är väl klart att det inte är för barnets egen pappas skull, som hon måste döda det, i så fall. Utan för en ny förmåga, som inte vill ha en kvinna som har barn sedan förr. Det är ett jättevanligt mordmotiv, när det är en ensamstående mamma som har dödat sitt eget barn!

Tänk t.ex. på den amerikanska kvinnan, som körde ner sin bil i vattnet med sina två små pojkar i, och lät dem drunkna. Sedan påstod hon att en neger hade stulit bilen med barnen kvar i. Motivet var (polisen hittade ett brev till kvinnan från mannen), att hon hade ett superkap på kroken. Ägaren (eller sonen till ägaren?) till företaget som hon arbetade på. Rena Askungesagan - om han hade velat ha henne. Men han skrev att han inte ville det, p.g.a. att han inte ville ta ansvar för hennes pojkar. Fler mammor än man skulle kunna tro, har valt mannen i det läget.
Citera
2019-10-01, 21:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur vet vi att det var direkt efter? Jag vill minnas att barnet var dött när ambulansen kom fram - kan ju ha gått en bra stund? Timmar. 23.30-tiden var polis och ambulans där. Grannen under henne hörde det som att man "höll på att flytta möbler" vid 21.00-tiden. Men jag kan minnas fel.

Jag har läst att grannen hörde ljud från lägenheten. Sedan ett tag efter det kom ambulans och polis.

Minns du källa?
Citera
2019-10-01, 21:45
Medlem
fcspicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Den naturliga frågan blir väl varför han inte bodde delvis med pappan?

Troligtvis tidigare missbruk.
Citera
2019-10-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
??? Det är väl klart att det inte är för barnets egen pappas skull, som hon måste döda det, i så fall. Utan för en ny förmåga, som inte vill ha en kvinna som har barn sedan förr. Det är ett jättevanligt mordmotiv, när det är en ensamstående mamma som har dödat sitt eget barn!

Tänk t.ex. på den amerikanska kvinnan, som körde ner sin bil i vattnet med sina två små pojkar i, och lät dem drunkna. Sedan påstod hon att en neger hade stulit bilen med barnen kvar i. Motivet var (polisen hittade ett brev till kvinnan från mannen), att hon hade ett superkap på kroken. Ägaren (eller sonen till ägaren?) till företaget som hon arbetade på. Rena Askungesagan - om han hade velat ha henne. Men han skrev att han inte ville det, p.g.a. att han inte ville ta ansvar för hennes pojkar. Fler mammor än man skulle kunna tro, har valt mannen i det läget.
Jättevanligt mordmotiv? Skulle inte tro det. Däremot blir barnen ofta utsatta själva för styvfäder. Och det var det inte denna gången. Så nu har du hittat till tråden och nu blir det godnattsagor precis som i andra tråder. Välskrivna men dock... sagor. Det kan vara så enkelt att hennes dåliga humör, i kombo med trotsigt barn och hennes eget alkoholintag blev lite för mycket.
Citera
2019-10-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag har läst att grannen hörde ljud från lägenheten. Sedan ett tag efter det kom ambulans och polis.

Minns du källa?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJ1WkL/halmstad-mamman-tidigare-domd-for-brott
Grannar och boende i närområdet är chockade över att en liten pojke har hittats död och att hans mamma är misstänkt för mord.
– Det är hemskt. Fy fan, säger Lennart som bor i lägenheten under kvinnan.
Han var hemma på söndagskvällen och såg när ambulans och polis kom till platsen. Han såg också hur kvinnan fördes ut från huset.
Någon timme innan det – runt klockan 21 på kvällen – hörde Lennart ljud från kvinnans lägenhet.
– Det var lite liv. Det lät som de flyttade möbler i sovrummet, säger han.
Citera
2019-10-01, 21:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jättevanligt mordmotiv? Skulle inte tro det. Däremot blir barnen ofta utsatta själva för styvfäder. Och det var det inte denna gången. Så nu har du hittat till tråden och nu blir det godnattsagor precis som i andra tråder. Välskrivna men dock... sagor. Det kan vara så enkelt att hennes dåliga humör, i kombo med trotsigt barn och hennes eget alkoholintag blev lite för mycket.

Ja, ingen har väl varnat för styvfäder så mycket som jag, på det här forumet... Du får läsa igen. Jag skrev att det är ett jättevanligt mordmotiv "när det är en ensamstående mamma som dödat sitt barn". Jag skrev INTE att "det är jättevanligt att ensamstående mammor dödar sina barn" (För det är det inte.)

Ja, eller en kombination. Jag kommer ihåg ett annat fall också, även det i USA. Den mamman dränkte sin lilla flicka i badkaret, när pojkvännen ringde och gjorde slut, med förklaringen att han inte ville ha ansvaret för hennes dotter. Dottern hade dessutom varit trotsigare än vanligt, och just då tappade mamman besinningen... och sedan var det för sent att återuppliva flickan.
Citera
2019-10-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Okej, då missförstod jag dig, men det har inte kommit fram någon indikation på att det skulle finnas någon ny ekonomiskt stark man med i bilden, så tills vidare håller jag den teorin för osannolik i det här fallet, även om du förvisso har rätt i att det förekommer.
Citera
2019-10-01, 21:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Okej, då missförstod jag dig, men det har inte kommit fram någon indikation på att det skulle finnas någon ny ekonomiskt stark man med i bilden, så tills vidare håller jag den teorin för osannolik i det här fallet, även om du förvisso har rätt i att det förekommer.

Måste inte ens vara en ekonomiskt stark man. Kan även vara att hon är kär i karl'n, helt enkelt. Och ett erotiskt rus till en man, kan upplevas starkare än kärleken till ett barn... särskilt om barnet slitit på kärleken på sista tiden, genom att vara (i mammans ögon) trotsigt och besvärligt. För att det försökt få mammas uppmärksamhet, när hon bara haft tankarna på sin förälskelse.
Senast redigerad av Merwinna 2019-10-01 kl. 22:00.
Citera
2019-10-01, 21:58
Medlem
Farfar på sin FB sida för 29 minuter sedan : Forza Brynäs! Ja jisses
Citera
2019-10-01, 21:58
Medlem
Hon har säkert städat på brottsplatsen och försökt ändra om så att det matchar hennes story om att det var pga oaktsamhet han dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in