2019-08-18, 12:38
Medlem
MartinStLouiss avatar
Kan man sätta in olika hemsidor på startsidan som snabblänkar i Brave som man gör i Chrome?
Citera
2019-09-27, 18:43
Medlem
BloodRedMoons avatar
Någon mer än jag som har problem med att Brave kraschar hela tiden när man är på YouTube?
Citera
2019-09-27, 19:10
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Någon mer än jag som har problem med att Brave kraschar hela tiden när man är på YouTube?
Vilka tillägg har du? Fungerar det om du stänger av Brave Shield?
Citera
2019-09-27, 19:31
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Vilka tillägg har du? Fungerar det om du stänger av Brave Shield?

Jag har inga extra tillägg installerat. Att stänga av skölden har jag inte provat. Ska göra det nu.

Tackar för tipset.
Senast redigerad av BloodRedMoon 2019-09-27 kl. 19:38.
Citera
2019-10-01, 20:30
Medlem
FancyTarsier0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
Någon som tjänat några cryptos (Basic Attention Tokens) genom att bruka den, blir det några summor av det?

De ska komma ut be deras egna version av Adwords snart, ska bli intressant.

I mitt fall tjänar jag cirka 1 dollar i månaden så inga monstersummor direkt. Men visst det är ju bättre än inget. Får på ett ungefär 5.5 BAT per månad på min jobbdator.
Senast redigerad av FancyTarsier0 2019-10-01 kl. 20:33.
Citera
2019-10-01, 22:14
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FancyTarsier0
I mitt fall tjänar jag cirka 1 dollar i månaden så inga monstersummor direkt. Men visst det är ju bättre än inget. Får på ett ungefär 5.5 BAT per månad på min jobbdator.
Trodde inte man kunde tjäna BAT i Sverige än? Kör du VPN?
Citera
2019-10-04, 20:10
Medlem
BloodRedMoons avatar
Nu har jag provat att surfa på YouTube utan skölden och det tycks fungera. Plus att jag installerat en ny uppdatering som förhoppningsvis fixar en del problem.

Peppar, peppar...
Citera
2019-10-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
... Vissa sidor fungerar överhuvudtaget inte att använda, ex. Google Analytics vilket jag använder en hel del i privata och i jobb-sammanhang. ...
Är det inte poängen med Brave, att stoppa sådant?
Citera
2019-10-04, 20:37
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freescreech
Är det inte poängen med Brave, att stoppa sådant?

Man kan stänga av skölden (som blockerar allting) för en specifik sida om man stöter på problem. Man klickar bara på sköldikonen i adressfältet och väljer att avaktivera skölden.
Citera
2019-10-04, 20:42
Medlem
Citat:
Man kan stänga av skölden (som blockerar allting) för en specifik sida om man stöter på problem. Man klickar bara på sköldikonen i adressfältet och väljer att avaktivera skölden.
Om det fungerar som det ska, ja, men tanken är att i grunden stoppa sådant och då kanske det buggar vid vitlistning.
Citera
2019-10-04, 21:08
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freescreech
Om det fungerar som det ska, ja, men tanken är att i grunden stoppa sådant och då kanske det buggar vid vitlistning.

Precis. Det är det som är själva grundtanken med Brave. Men ibland så kanske man måste använda sig utav Googles tjänster vare sig man vill det eller inte (t. ex. i jobbet).

Det bästa är ju (om man kan) att avgoogla sig helt och endast använda alternativa plattformar. Själv så är jag nästan helt avgooglad. Det enda jag fortfarande använder är YouTube.
Citera
2019-10-24, 21:16
Medlem
Nimars avatar
Jag har använt Brave ett tag nu, funkar helt ok men jag har ett problem med Hemnet.se. När jag klickar in på ett hus så kan man scrolla ner till "karta och område" och där använder dom hitta.se men det är bara en blank ruta där det står "Om du använder oss godkänner du cookies [OK]" klickar jag OK så försvinner den texten men jag får ingen karta, reloader jag det fönstret så kommer "Om du använder oss godkänner du cookies [OK]" tillbaka. Mäklare som använder google maps funkar utan problem.

Det går att lösa om jag klickar på lejonet och stänger av det men jag vill gärna ha så mycket säkerhet som möjligt. Går det lösa på nått sätt så jag slipper stänga allt eller kopier url och öppna Chrome varje gång jag vill se kartan?

Citat:

Det bästa är ju (om man kan) att avgoogla sig helt och endast använda alternativa plattformar. Själv så är jag nästan helt avgooglad. Det enda jag fortfarande använder är YouTube.
Det vore helt fantastiskt om man kunde slippa google. Hade faktiskt tänkt köpa en Apple mobil för att starta min resa mot ett googlefritt liv Men just då kom skiten upp med Apples support av den kinesiska regimen i Hong kong. Så där föll den planen innan man ens börjat.

Googlefri för dummies guide hade varit bra att ha
Senast redigerad av Nimar 2019-10-24 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in