Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-05, 09:27
  #1
Medlem
Sqeptisks avatar
Testar just nu "Brave Browser" Många av Firefox:s addons är redan inbyggda webläsaren typ reklam/script-blockerare och "kak"-raderare. Någon mer här som kör Brave och har tankar, tips och trix om säkerheten med Brave?
Citera
2019-05-05, 09:45
  #2
Medlem
Har endast ett problem med Brave och det är att det inte går att stänga av Webrtc utan att ladda ner en plugin. Den är också ganska instabil i desktop-versionen och kraschar en hel del. Vissa sidor fungerar överhuvudtaget inte att använda, ex. Google Analytics vilket jag använder en hel del i privata och i jobb-sammanhang.

I mobilen fungerar den dock klockrent. Kör enbart Brave i mobilen och har gjort detta i över ett år. Har aldrig haft en tanke på att byta. Desktop-versionen är däremot fortfarande för instabil för att helt kunna ersätta andra alternativ, dvs. Firefox. Det som är positivt är att den ständigt utvecklas och blir bättre.
Citera
2019-05-05, 09:55
  #3
Medlem
Soda--Pops avatar
Har inte hört talas tidigare, enligt en och annan referens påstår den sig ha inbyggd ad-blocker men som ändå släpper igenom "egen" reklam samt lagrar ditt surfbeteende för det ändamålet.

Stämmer det ? Hann bara läsa ytligt.
Citera
2019-05-05, 09:59
  #4
Medlem
Finnj-vels avatar
Jag använder Brave i mobilen och Firefox på datorn.

Brave är faktiskt väldigt intressant, jag har investerat i BAT under en lång tid.
Citera
2019-05-05, 10:43
  #5
Medlem
irrus avatar
Har dom fixat så man kan välja var man vill installera programmet än?
Förra gången jag testade så fanns inte möjligheten och sådeles blev det en snabb avinstallation.
Citera
2019-05-05, 12:20
  #6
Medlem
salxars avatar
Säkerheten lär väl om något vara lägre än på Chrome med uBlock+Privacy Badger+HTTPS Everywhere, eftersom Brave ligger bakom med uppdateringarna.
Citera
2019-05-05, 12:58
  #7
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irru
Har dom fixat så man kan välja var man vill installera programmet än?
Förra gången jag testade så fanns inte möjligheten och sådeles blev det en snabb avinstallation.


Det finns program med vilkas hjälp man kan flytta program.
Citera
2019-05-05, 13:03
  #8
Medlem
FuckThePolices avatar
Jag började också nyligen köra med Brave browser, hittills utklassar den alla webbläsare jag prövat då den är väldigt mycket snabbare.
Citera
2019-05-05, 13:13
  #9
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Jag började också nyligen köra med Brave browser, hittills utklassar den alla webbläsare jag prövat då den är väldigt mycket snabbare.

Prova Iridium för snabbhet.
Citera
2019-05-05, 14:15
  #10
Medlem
dANiis avatar
Testade Brave ett tag, känns rätt oslipad när det kommer till Addons.
Citera
2019-05-10, 03:50
  #11
Medlem
Någon som tjänat några cryptos (Basic Attention Tokens) genom att bruka den, blir det några summor av det?

De ska komma ut be deras egna version av Adwords snart, ska bli intressant.
Citera
2019-08-10, 19:18
  #12
Avstängd
mazedazes avatar
Har en fråga.
Ni som har Brave på mobilen.
Vet ni hur jag stänger av så att inte video spelas upp automatiskt på olika websidor.
Hittade endast att man ska gå in på inställningar - säkerhet men hittar inte det alternativet så det kanske bara gäller desktop version.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback