2019-10-01, 16:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
För mig är det en fråga om moral. Det ser helt enkelt inte bra ut med bordeller i stan. Samtidigt tycker jag inte staten borde diktera för mycket i människors liv och därför tycker jag inte fenomenet i sig borde vara olagligt.

Nej, men min fråga är fortfarande hur du kan anse att säljaren är det största problemet?
Citera
2019-10-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, men min fråga är fortfarande hur du kan anse att säljaren är det största problemet?
Det är ju ett problem ifall det är under organiserade former, precis som med drogförsäljning.
Citera
2019-10-01, 16:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDregel
Därför att feminister (precis som de flesta andra) älskar att begränsa andra människor och försöka kontrollera och ställa och styra. Det är ett slags kollektivt tvångsbehov. Man bör nog bara få sådana människor att fortsätta tro att de ställer och styr medan man i hemlighet ger fan i det.

Skulle vara kul dock om det blev en riktig debatt om det någon gång, men fram tills dess: strunta i dem, och låt de tro att de är viktiga och har bra argument. Det underminerar dem bara underifrån.

Jag älskar verkligen att gå emot den svenska sexualmoralen när det gäller att köpa sex, det är verkligen underbart att veta att man går emot denna heliga konvention, man känner sig som en riktig rebell när man kommer ut från en bordell...tyvärr har jag aldrig brutit mot lagen då det bara skett utomlands ;(

Verkar som att du saknar någonting om du behöver en bordell och ett lagbrott för att känna dig levande.
Citera
2019-10-01, 16:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är ju ett problem ifall det är under organiserade former, precis som med drogförsäljning.

Ja men köparen är väl ett minst lika stort problem?
Citera
2019-10-01, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Hur får man tillåtelse utan att fråga om lov?
Jag har ingen aning om hur det funkar i din familj, om man måste göra en skriftlig ansökan eller nåt annat förfarande, jag bara undrar om din fru har din tillåtelse att använda din bil?

Om ja, har en främling också samma tillåtelse?
Senast redigerad av Ipsi 2019-10-01 kl. 16:07.
Citera
2019-10-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ja men köparen är väl ett minst lika stort problem?
Ja, fast inte nödvändigtvis. Feminister anser ju att köparen nödvändigtvis är en dålig människa.
Citera
2019-10-01, 16:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Intressant vinkling. Jag anser att köparen är problemet eftersom att efterfrågan skapar säljaren. Och om vi tänker på de som arbetar på bordell så är det enligt all statistik kvinnor från andra länder typ Rumänien e.t.c.
Det är inte fråga om svenska medelklassens kvinnor i de absolut flesta fall. Att en människa gör vad den behöver för att kunna försörja sin familj är inte så svårt att begripa. Jag förstår inte hur du resonerar här när du skyller på säljaren mer än köparen faktiskt. Köparen är ofta inte i något utsatt läge utan det handlar om rent nöje eller alternativt maktutövande.

1) Det beror på att den svenska medelklassens kvinnor är vansinnes-feminister.

2) Sen har jag visat det finns massor med jobb i Rumänien så du kan sluta copa med att tjejerna tvingas hora för att försörja sina familjer.

3) Verkligheten är att en del kvinnor inte har problem med att hora.

4) I situationen är det köparen som är mer utsatt än säljaren. Tänk dig själv om du försökte köpa sex av en snygg kille och han dissade dig.
Citera
2019-10-01, 16:08
Medlem
Citat:
Verkar som att du saknar någonting om du behöver en bordell och ett lagbrott för att känna dig levande.

Det går känna sig levande på tusentals sätt!
Citera
2019-10-01, 16:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Om en man lever i en sexlös relation vad vill du att han ska göra?
Citera
2019-10-01, 16:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Ja, ett tillfredsställande/stimulerande sexliv kanske?

Jag undrar hur många män som har det idag.
Citera
2019-10-01, 16:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, fast inte nödvändigtvis. Feminister anser ju att köparen nödvändigtvis är en dålig människa.
Detta är ju en fråga där det inte går att ta hänsyn till varje enskild individ. Någon blir lidande oavsett beslut. Men jag håller med dig, inga offentliga bordeller men sex mellan två enskilda mot betalning ska inte behöva kriminaliseras.
Citera
2019-10-01, 16:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om en man lever i en sexlös relation vad vill du att han ska göra?

Tillfredsställa sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in