2019-10-01, 10:18
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag har lite svårt att förstå vad du menar med detta inlägg, vidareutveckla gärna!
Det har aldrig från sveriges sida funnits några krafttag MOT hederskultur. Snarare har det funnits krafttag för att normalisera och acceptera "hederskultur" som i mångt och mycket går ihop med vanlig kultur i t.ex. MENA.

Det var ju du som började skriva one-liners som "icke kompetent" och "tog argumenten slut?"

Jag försöker diskutera ämnet du startade en tråd om ditt jävla klappmongo! Haha har du supit såhär tidigt på morgonen? Eller vad har gjort att du helt tappade tråden nu?

Aja, ha så kul i din tråd där du inte ens vill diskutera ämnet du själv tog upp. Hur jävla pantad får man vara egentligen? Misstänker att du är kvinna och blev helt galen när jag sa att om kvinnor får välja själva väljer de att inte välja. Vilket jag står fast vid. Acceptans av kvinnorepresiva kulturer och tystnaden från svenska "feminister" är ganska talande för hur det ser ut.

Men nu har jag fått nog av att utbilda dig i svensk politik. Återigen, ha så kul i tråden du själv skapade men vägrar diskutera jävla klappmongo!

Avsluta med ett icke relevant personangrepp. Moget
Citera
2019-10-01, 10:20
Bannlyst
För en muslim är det lika vanligt och naturligt att slå ihjäl en kvinna för att återuppta hedern, som det är för en svensk att äta kräftor.

Det ÄR skillnad på folk...
Citera
2019-10-01, 10:34
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
För en muslim är det lika vanligt och naturligt att slå ihjäl en kvinna för att återuppta hedern, som det är för en svensk att äta kräftor.

Inte riktigt så. Men jag har sjukt svårt att förstå hur det kan sopas under mattan!
Citera
2019-10-01, 10:37
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle

Absolut men det bör inte sopas under mattan. De som faktiskt står upp för skiten bör få hjälp!
Citera
2019-10-01, 11:11
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Avsluta med ett icke relevant personangrepp. Moget
Börja med icke relevanta personangrepp när du ser något du inte gillar. Undra vem det är som är mogen, du framstår verkligen som helt jävla labil.
Jag undrar om du inte är en invandrarkvinna.... fast jag tror nog ändå inte det. Du verkar vara någon som har mycket ångest över MISSTAGET du gjort. Och att du AKTIVT bidragit till att hederskultur fått fäste i Sverige.
Men det är jobbigt med självrannsakan. Hoppas det GER dig något och att du inte bara tappar poängen som det verkar ha blivit.

För mig är du en landsförrädare och orsaken till att kvinnor dör. Du vet det själv också. Du röstade faktiskt FÖR det. Sov så gott om nätterna nu när du vet att du aktivt bidragit till människors lidande och ond bråd död. Hemska människa!
Citera
2019-10-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
Oavsett om där är ett mörkertal större än de registrerade brotten så är det en promilledel av män som begår dessa brott, det spelar ingen roll vad du tror def är matematik utifrån vad vi vet. Med det sagt försöker jag inte marginalisera problemet, bara utmålningen av att det är ett manlighetsproblem.

Det finns texter i koranen och buchari ja, men de är egentligen oviktiga. Det finns lika hemska texter i gamla testamentet. Problemet är hur de andliga ledarna i dagens Islam tolkar skrifterna och förmedlar det till folket. Att en man ska känna skam för att hans dotter eller syster gifter sig med en kafir eller lämnar religionen.

Jag vet dock inte vad man ska göra åt detta mer än att prata och informera så man kan bryta indoktrinationen av den del muslimer som håller på med sånt här. Det är inte realistiskt èller rätt att köra ut alla muslimer.

Citat.Det är inte realistiskt èller rätt att köra ut alla muslimer.[/quote]

Jo det er det.

Når man kan køre muslimerne ind i landet, kan man også køre dem ud af landet - det eneste som kræves er politiske beslutninger.

Det er absolut rätt at sørge for at muslimer ikke ødelægger flere lande end de allerede har ødelagt.

Muslimer kan hærge og ødelægge i muslimske lande, hvor normen er muslimsk levevis.

Civiliserede lande skal ikke tillade at civilisationsfremskridt opnået gennem hårdt arbejde i flere hundrede år, tilbagerulles til middelalderstandard i løbet af kort tid - det er simpelthen en forbrydelse mod forfædrenes anstrengelser og ikke mindst en forbrydelse mod vores egne børn og fremtidige generationers frie og civiliserede livsmuligheder.
Citera
2019-10-01, 11:27
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Börja med icke relevanta personangrepp när du ser något du inte gillar. Undra vem det är som är mogen, du framstår verkligen som helt jävla labil.
Jag undrar om du inte är en invandrarkvinna.... fast jag tror nog ändå inte det. Du verkar vara någon som har mycket ångest över MISSTAGET du gjort. Och att du AKTIVT bidragit till att hederskultur fått fäste i Sverige.
Men det är jobbigt med självrannsakan. Hoppas det GER dig något och att du inte bara tappar poängen som det verkar ha blivit.

För mig är du en landsförrädare och orsaken till att kvinnor dör. Du vet det själv också. Du röstade faktiskt FÖR det. Sov så gott om nätterna nu när du vet att du aktivt bidragit till människors lidande och ond bråd död. Hemska människa!

Nu får du ge dig. Borde inte svara men det du skriver är under all kritik. Om du har svårt för att interagera så råder jag dig att inte använda det här forumet. Men rätt intressant att du bekräftar alla fördomar om lättkränkta män igen. Dina argument är värdelösa och jag bryr mig inte om vad du skriver.
Citera
2019-10-01, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
Oavsett om där är ett mörkertal större än de registrerade brotten så är det en promilledel av män som begår dessa brott, det spelar ingen roll vad du tror def är matematik utifrån vad vi vet. Med det sagt försöker jag inte marginalisera problemet, bara utmålningen av att det är ett manlighetsproblem.

Det finns texter i koranen och buchari ja, men de är egentligen oviktiga. Det finns lika hemska texter i gamla testamentet. Problemet är hur de andliga ledarna i dagens Islam tolkar skrifterna och förmedlar det till folket. Att en man ska känna skam för att hans dotter eller syster gifter sig med en kafir eller lämnar religionen.

Jag vet dock inte vad man ska göra åt detta mer än att prata och informera så man kan bryta indoktrinationen av den del muslimer som håller på med sånt här. Det är inte realistiskt èller rätt att köra ut alla muslimer.

Detta vet du inte ett piss om, det är en del av deras kultur och helt självklara inslag i vardagen för dem. Det är lika naturligt för dem att slå ihjäl en kvinna som begått hedersbrott, som du går o skiter.
Citera
2019-10-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Jo det er det.

Når man kan køre muslimerne ind i landet, kan man også køre dem ud af landet - det eneste som kræves er politiske beslutninger.

Det er absolut rätt at sørge for at muslimer ikke ødelægger flere lande end de allerede har ødelagt.

Muslimer kan hærge og ødelægge i muslimske lande, hvor normen er muslimsk levevis.

Civiliserede lande skal ikke tillade at civilisationsfremskridt opnået gennem hårdt arbejde i flere hundrede år, tilbagerulles til middelalderstandard i løbet af kort tid - det er simpelthen en forbrydelse mod forfædrenes anstrengelser og ikke mindst en forbrydelse mod vores egne børn og fremtidige generationers frie og civiliserede livsmuligheder.

Ja men problemet är tvåfaldigt. För det första är inte särskilt många muslimer av alla i Sverige rättrogna så du skulle köra ut en massa oskyldiga människor som bara kallar sig muslimer och göra att många av dem började hata Sverige vilket bara sätter en ännu större måltavla på vår rygg.

För det andra är det inte realistiskt att köra ut folk med en viss religion precis som att det inte är realistiskt att döda en tanke. Du kan inte få bort muslimer eller andra religösa människor från varken det här landet eller jorden då de bara behöver ljuga och du genom att göra deras åsikter olagliga legitimerar deras propaganda att muslimer utkämpar ett krig mot omvärlden för sin överlevnad.

Man måste på något sätt få dem att själva inse idiotin och lämna deras dumma ideer och läror bakom sig alternativt ändra Islam men det försöker muslimer konstant med utan något vidare resultat.
Citera
2019-10-01, 12:25
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Nu får du ge dig. Borde inte svara men det du skriver är under all kritik. Om du har svårt för att interagera så råder jag dig att inte använda det här forumet. Men rätt intressant att du bekräftar alla fördomar om lättkränkta män igen. Dina argument är värdelösa och jag bryr mig inte om vad du skriver.
Okej. Du som startar en tråd men vägrar debattera och direkt tar till personpåhopp. Sen anklagar du mig för personpåhopp efter att jag ändå hållit god ton även fast du inte gjort det.

Okej du är kvinna. Garanterat kvinna. Eller cuck. Kanske till och med bög.

Du är allt som är fel med det här landet, varför rösta med röven och sen gråta? Hoppas du får smaka arabkuk din förrädare!
Citera
2019-10-01, 12:28
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Okej. Du som startar en tråd men vägrar debattera och direkt tar till personpåhopp. Sen anklagar du mig för personpåhopp efter att jag ändå hållit god ton även fast du inte gjort det.

Okej du är kvinna. Garanterat kvinna. Eller cuck. Kanske till och med bög.

Du är allt som är fel med det här landet, varför rösta med röven och sen gråta? Hoppas du får smaka arabkuk din förrädare!

Du har ju tappat det helt.
Citera
2019-10-01, 12:33
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Du har ju tappat det helt.
Hur känns det att ha kört sverige i botten? Bytt bort kvinnors frihet mot brunmuskiga mäns frihet att ta sig friheter?

Haha och du tycker jag har tappat det. Kom ihåg bara att du har varit en del av problemet och givit makt och pengar till de som gjort att det ser ut såhär.

Hoppas du är stolt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in