2019-10-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Skitsnack. Hon har gjort allt fel.

Först skaffar hon barn trots att hon både har borderline och låg impulskontroll, samt att hon lever på ersättning och knappt är förmögen att ta hand om sig själv.
Sedan börjar hon knarka i närvaro av ett litet barn, och slutligen slår hon ihjäl ungen.

Nej, då är man inte oskyldig. Hon är i högsta grad skyldig. Och visar det sig att hon inte är svårt psykiskt sjuk, exempelvis inte har en svårutvecklad schizofreni, så bör hon dömas till livstids fängelse, utan möjlighet att komma ut. Om det visar sig att hon inte alls hade någon psykisk sjukdom vid tillfället utan var (fullt frisk) och medveten, att det bara var en impulshandling, så bör hon dömas till döden. I USA har de dödsstraff och jag tycker vi borde ha det här med.

Du sitter ju bara och diktar ihop din egen verklighet av händelsen. Finns inga säkra belägg för att hon drack överdrivet mycket, hade låg impulskontroll, levde på andra bidrag än barnbidrag/bostadsbidrag och det finns definitivt inga belägg för att hon knarkade.

Att dricka några glas vin på helgen eller att bli förbannad på sina barn och ryta ifrån, är långt ifrån ett onormalt eller ens felaktigt beteende som förälder.

Ja, hon kan ha varit olämplig som förälder och det kan finnas belägg för att detta kunde förhindrats. Men låt det framkomma i utredningen istället för att det skall fastslås till någon trådsanning av folk utan någon som helst insyn i fallet.
Citera
2019-10-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är nog mer troligt att hon varit stressad över att barnet inte ville sova på söndag kväll, när de skulle upp tidigt till dagis respektive arbete på måndag morgon. Och något slagit slint alternativt att det är någon grad av olyckshändelse i händelsen (dvs kan bli vållande till annans död och inte mord, om man skall spekulera i kommande dom). Vi vet ju faktiskt inte exakt vad som har hänt ännu, och beskrivningen av GM härinne som nån alkoholiserad psyksjuk är med största säkerhet kraftigt överdriven. Hon verkar tvärtom vara hyfsat normal och det är väl det som gör händelsen extra obegriplig och skrämmande.

Eftersom hon erkänt att hon utövat visst våld så är en olyckshändelse utesluten. Om hon inte tex säger att ”jag puttade honom så att han landade med huvudet i bordskanten” eller liknande.
Citera
2019-10-01, 11:31
Medlem
Citat:

Först skaffar hon barn trots att hon både har borderline och låg impulskontroll, samt att hon lever på ersättning och knappt är förmögen att ta hand om sig själv.
Sedan börjar hon knarka i närvaro av ett litet barn, och slutligen slår hon ihjäl ungen.

Nej, då är man inte oskyldig. Hon är i högsta grad skyldig. Och visar det sig att hon inte är svårt psykiskt sjuk, exempelvis inte har en svårutvecklad schizofreni, så bör hon dömas till livstids fängelse, utan möjlighet att komma ut. Om det visar sig att hon inte alls hade någon psykisk sjukdom vid tillfället utan var (fullt frisk) och medveten, att det bara var en impulshandling, så bör hon dömas till döden. I USA har de dödsstraff och jag tycker vi borde ha det här med.
Nu svarade du väl på fel inlägg? Uglybastard skrev inte att hon är oskyldig. Hen skrev att knark inte gör en till mördare. Hur kan det vara skitsnack?
Citera
2019-10-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Eftersom hon erkänt att hon utövat visst våld så är en olyckshändelse utesluten. Om hon inte tex säger att ”jag puttade honom så att han landade med huvudet i bordskanten” eller liknande.

Jag skrev "någon grad av olyckshändelse", dvs tycker man skall vara öppen för just något liknande det du skriver. Stor skillnad på att "putta någon som ramlar in i en bordskant" och att kallblodigt mörda någon, om vi skall spekulera i kommande dom. Men ännu är vi förstås långt därifrån. Vi vet helt enkelt väldigt lite än så länge, och jag tycker man skall lugna sig med att döma före mer fakta framkommer.
Citera
2019-10-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med dig. Själv tror jag ändå att alkoholmissbruk är en del i det hela. Men till syvende och sidst så är det något man "har i sig". Antingen slår man sina barn eller så gör man det inte. För de flesta av oss är bara tanken omöjlig. Och detta är definitivt inte första gången hon har slagit sitt barn.

Visst är det säkert alkohol missbruk inblandat ofta är psykiskt instabila människor också beroende personer. Alkohol är ju känd som våldsdrogen nr 1 och blanda in en stor del ondska så stavas det katastrof
Citera
2019-10-01, 11:36
Medlem
Folk pratar om knark. Menar ni knark som i kokain, tjack eller mdma eller menar ni narkotikaklassade mediciner? De kan man ju få utskrivet och även missbruka dem. Eller köpa svart. Bara undrar vilken kategori av knark alla skriver om
Citera
Medlem
Snyggingggs avatar
Citat:
Är nog mer troligt att hon varit stressad över att barnet inte ville sova på söndag kväll, när de skulle upp tidigt till dagis respektive arbete på måndag morgon. Och något slagit slint alternativt att det är någon grad av olyckshändelse i händelsen (dvs kan bli vållande till annans död och inte mord, om man skall spekulera i kommande dom). Vi vet ju faktiskt inte exakt vad som har hänt ännu, och beskrivningen av GM härinne som nån alkoholiserad psyksjuk är med största säkerhet kraftigt överdriven. Hon verkar tvärtom vara hyfsat normal och det är väl det som gör händelsen extra obegriplig och skrämmande.
Jo, jag vill gärna tro att det var en olyckshändelse. Det gör det inte mindre hemskt, men ändå så vet man iaf att avsikten inte var att döda:-(
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med dig. Själv tror jag ändå att alkoholmissbruk är en del i det hela. Men till syvende och sidst så är det något man "har i sig". Antingen slår man sina barn eller så gör man det inte. För de flesta av oss är bara tanken omöjlig. Och detta är definitivt inte första gången hon har slagit sitt barn.

Man får en känsla av att barnets 4 åriga liv inte var speciellt bra. Oerhört sorgligt.
Citera
2019-10-01, 11:37
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:

skrev du till fel?
Citera
2019-10-01, 11:39
Medlem
Citat:
Jag skrev "någon grad av olyckshändelse", dvs tycker man skall vara öppen för just något liknande det du skriver. Stor skillnad på att "putta någon som ramlar in i en bordskant" och att kallblodigt mörda någon, om vi skall spekulera i kommande dom. Men ännu är vi förstås långt därifrån. Vi vet helt enkelt väldigt lite än så länge, och jag tycker man skall lugna sig med att döma före mer fakta framkommer.

Det kan absolut finnas en chans att hon utövade någon form av våld som sedan olyckligtvis gjorde att han dog MEN kommissarien var ju tydlig med att dem misstänker mord ganska säkert och inte vållande till annans död. Om det finns fler än en tydlig uppenbar skada på pojken ser dem det inte som en möjlig olycka kanske.
Man vet ju aldrig, brottsrubriceringen kanske ändras, eller inte.
Ett mord behöver ju inte alltid va iskallt planerat av någon utan ett mord kan ske i all hast också.
Citera
2019-10-01, 11:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Dör en 4 åring av att ramla in i en bordskant?
Citera
2019-10-01, 11:41
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Naturligtvis är det inte så enkelt, men drogmissbruk kan få en redan instabil person att spåra ur fullständigt.
benzo kan göra så man tappar det helt.
krävs dock att man tar det då.

jag menar bara att oavsett vilka droger man än stoppar i sig så får man stå för det man gör.
oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in