2019-10-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De har inte rätt att prata om det som sker med anhållna/häktade - nej. De lyder under tystnadsplikt och får alltså inte sitta och skvallra på internet om ärenden de möter i arbetet.
Att säga att en person finns 50 meter bort (när det redan är känt var personen befinner sig) och att man tänker på hur personen kan må för tillfället har inget med tystnadsplikt att göra. Inga sekretessbelagda uppgifter lämnades.
Citera
2019-10-01, 10:09
Medlem
Nu är hon häktad iaf....
Citera
2019-10-01, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Nu är hon häktad iaf....
Redan? Det kan inte vara möjligt.
Citera
2019-10-01, 10:14
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paintmastern
Hon kan ju släppas!
jo, nån gång kommer hon garanterat bli släppt.
Citera
2019-10-01, 10:16
Medlem
Snyggingggs avatar
"Kvinnan medger visst våld"
Kvinna häktad för mord på barn https://www.aftonbladet.se/a/y3y1o2
Mitt hjärta går sönder:-(
Citera
2019-10-01, 10:22
Medlem
Hon har blivit häktad på sannolika skäl vilket är den högre graden, så att detta skulle vara en ”olycka” kan vi ju utesluta tycker jag.
Jag tänker också på att det var ”omständigheterna” i lgh som gjorde att polisen grep henne. Grannar har hört dunsar.
Tror inte att lillen blev strypt.
Citera
2019-10-01, 10:25
Medlem
Denna förundersökningen får bara inte vara endast i pappersform och kosta 8000kr.
Citera
2019-10-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Hon har blivit häktad på sannolika skäl vilket är den högre graden, så att detta skulle vara en ”olycka” kan vi ju utesluta tycker jag.
Jag tänker också på att det var ”omständigheterna” i lgh som gjorde att polisen grep henne. Grannar har hört dunsar.
Tror inte att lillen blev strypt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3y1o2/kvinna-haktad-for-mord-pa-barn

– Hon medger att hon utövat ett visst våld, säger åklagare Ann-Christine Claesson.

"Visst våld"... kan det ha varit så att hon tappade besinningen och att detta "inte var meningen"?
Citera
2019-10-01, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Låt bli att läsa då om det känns jobbigt?

Att det är en tragedi kan nog alla hålla med om, genom att studera barnamörderskans liv och gärningar kanske man kan lära sig något som bidrar till att andra barn slipper samma tragiska öde.
Absolut, men för att kunna studera och bidra till det, så måste det finnas fakta. Inte spekulationer om vilken slags människa hon är, hur hennes liv sett ut och etnisk bakgrund måste ju vara oväsentligt.
Citera
2019-10-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
hon är häktad, redan.
så snabbt blir ingen häktad om det inte finns mer än "bara" sannolika skäl.
finns antagligen redan ett erkännande.
Jag har inte ifrågasatt häktningen. Utan spekulationerna som skrivs om hennes liv och person.
Citera
2019-10-01, 10:35
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3y1o2/kvinna-haktad-for-mord-pa-barn

– Hon medger att hon utövat ett visst våld, säger åklagare Ann-Christine Claesson.

"Visst våld"... kan det ha varit så att hon tappade besinningen och att detta "inte var meningen"?

Sannolikt, ja.
Men så gäller det i 8 av 10 fall där någon dör av våldet/skadorna. GM ångrar sig oftast och förstod inte att handlingen kunde leda till att en person dör.
Citera
2019-10-01, 10:36
Medlem
Om man utövar "visst våld" mot sin 4 årige son så är det uppenbart att något inte står rätt till. Sluta försvara henne hon har trampat över alla gränser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in