2019-10-01, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Barnet är redan dött och vad hjälper det att folk häver ur sig på en mt sociala media konto. Inte ett skit. Möjligen hjälper det dem själva att få ut sitt hat, vilket inte är bättre än om nu modern fick ut sitt hat till att mörda. Same shit, men de ska framstå som bättre. Äckligt.

Kan även finnas positiva sidoeffekter som t.ex. att andra potentiella barnamördare får en tankeställare eller att trådens mördare läser inläggen och förhoppningsvis mår ännu sämre av vad hon gjort.
Citera
2019-10-01, 09:31
Medlem
http://www.hoglandsnytt.se/extra-4-aring-mordad/
Larm kom in till polisen vid midnatt natten till måndagen efter att mamman själv kontaktat sjukvård, rapporterar Hallandsposten.

Jag läste också i andra tidningar att kvinnan skall begäras häktad. Men hon kontaktade uppenbarligen sjukvården först. Så frågan är om något gått överstyr i hastigt mod eller om det är planerat och hon ångrade sig. Barnet skall obduceras i veckan.
Citera
2019-10-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Kan även finnas positiva sidoeffekter som t.ex. att andra potentiella barnamördare får en tankeställare eller att trådens mördare läser inläggen och förhoppningsvis mår ännu sämre av vad hon gjort.
Har svårt att tro att mamman har tillgång till internet i sin cell. Eller missförstod jag dig?
Citera
2019-10-01, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Psykisk ohälsa är inte att vara "sjuk i huvudet".
Var i kroppen sitter den psykiska ohälsan om inte i huvudet? Jag vet att man ibland lite slarvigt säger om en korkad person att den personen tänker med röven, men du förstår väl att sådant inte ska tas ordagrant? Även rubbade människor tänker med hjärnan, den sitter i huvudet. Alltså är "sjuk i huvudet" en korrekt, om än nedsättande, beskrivning av psykisk ohälsa.

När det gäller någon som mördar barn står den personen redan så lågt att inga tillmälen blir nedsättande, så det är väl inget problem i detta fallet?
Citera
2019-10-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har svårt att tro att mamman har tillgång till internet i sin cell. Eller missförstod jag dig?

Nja, delvis. Det är ingen omöjlighet att få med sig en mobil in i cellen, har själv blivit uppringd av en bekant när han satt häktad med restriktioner.

Nu syftade jag dock mest på att hon troligtvis inte kommer att vara avskuren från omvärlden resten av livet. Min personliga uppfattning är att den som dödat sitt eget barn förtjänar att få höra och läsa det förakt och den avsky handlandet orsakat.
Citera
2019-10-01, 09:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
http://www.hoglandsnytt.se/extra-4-aring-mordad/
Larm kom in till polisen vid midnatt natten till måndagen efter att mamman själv kontaktat sjukvård, rapporterar Hallandsposten.

Jag läste också i andra tidningar att kvinnan skall begäras häktad. Men hon kontaktade uppenbarligen sjukvården först. Så frågan är om något gått överstyr i hastigt mod eller om det är planerat och hon ångrade sig. Barnet skall obduceras i veckan.

Ett tredje alternativ är att man kontaktar sjukvård för att ge sken av att en olycka har hänt.
Han som slängde sitt barn och mamman nerför stupet i Dalby ringde väl 112 efteråt om jag inte minns fel, och påstod att de hade försvunnit efter en promenad.
Citera
2019-10-01, 09:48
Medlem
Det är inte ovanligt att mördaren kontaktar sjukvården när barnet väl är okontaktbar eller medvetslöst. Det är väldigt ovanligt att personen gör sig av med kroppen.
Såg nyss ett förhör med en mamma som hade mördat sin dotter med fentanyl hon lagt i nappflaskan och hon hade ju tagit dottern till sjukhus livlös.
Citera
2019-10-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Detta är inte alls märkligt, ty de sista som märker att något är onormalt i hemmet är skola och socialtjänst. Har egen erfarenhet.

Inte alls enligt min erfarenhet. Beror ju såklart på vad som visas utåt. Barn som har det svårt hemma tenderar till att ha ett udda beteende. Då lägger dig skolan i
Citera
2019-10-01, 09:50
Medlem
Citat:
Nja, delvis. Det är ingen omöjlighet att få med sig en mobil in i cellen, har själv blivit uppringd av en bekant när han satt häktad med restriktioner.

Nu syftade jag dock mest på att hon troligtvis inte kommer att vara avskuren från omvärlden resten av livet. Min personliga uppfattning är att den som dödat sitt eget barn förtjänar att få höra och läsa det förakt och den avsky handlandet orsakat.
Ah, ok - då blir det mer begripligt. Jag hade inte gått in i Flashback om jag dödat mitt barn eller gjort något annat fruktansvärt. Framförallt inte när man varit aktiv här själv och sett vilken skit folk kan häva ur sig.
Citera
2019-10-01, 09:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har inte poliser och liknande rätt att anvönda internet eller hur menar du? Det är väl utmärkt om någon med insikt kan dela med sig.
De har inte rätt att prata om det som sker med anhållna/häktade - nej. De lyder under tystnadsplikt och får alltså inte sitta och skvallra på internet om ärenden de möter i arbetet.
Citera
2019-10-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ah, ok - då blir det mer begripligt. Jag hade inte gått in i Flashback om jag dödat mitt barn eller gjort något annat fruktansvärt. Framförallt inte när man varit aktiv här själv och sett vilken skit folk kan häva ur sig.
Det beror kanske på att du verkar tänka och handla sunt och rationellt, något jag inte skulle säga om den gripna mamman.
Citera
2019-10-01, 09:57
Medlem
Citat:
Hon kan ju släppas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in