2019-09-30, 22:49
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har tidigare skrivit om hur denna tråd påverkar kollegor och klienter, en sak jag har full förståelse för.

Du skriver att det är fritt att spekulera eftersom vi lever i ett fritt land. Tack för den snälla kommentaren. Jag väljer att tro det jag vill, och det gör andra människor också efter att ha läst om denna incident, som slutade med polisingripande.

En polis, kompis Anders, får en knappt synlig skada och polisanmäler (lägligt för HOL som tvistar om vårdnad), att han blivit biten av KL. En sak de flesta personer inte skulle polisanmäla.

En av alla "skador" som HOL och hans omgivning drabbas av utan att det lämnar synliga skador. Torpeder och våldsmän i trappuppgången, som HOL brottar ner, och alltid klarar han sig oskadd.

Min fråga till dig är, varför lägger du ner så mycket tid på andra förklaringar än den uppenbara, när en karl med rumpan bar, med bara en skjorta på sig blir tagen på bar gärning av sin fru?

Om det är helt normalt att vara gay eller bi-sexuell, samtidigt som man är gift med en kvinna och har barn, är det ju detta inget som borde ta upp din tid.
Tror du att Anders skulle gå hem till hustrun och klaga "jag blev biten av Karin när hon kom till mitt och Henriks bögnäste"?

Skulle inte tro det.
Citera
2019-09-30, 22:51
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Ah, sant. Jag var dock inte ute efter att ta reda på vem Efternamn08 är utan det var som endast som ledtråd för att hitta KL

Google-förmåga eller svårigheter att släppa saker?

Jag letar fortfarande ibland efter den där bänken de gjorde Aftonbladet-intervjun vid

Jag har funnit bänkar av liknande typ på innergården till "Autismcenter för barn och ungdom" alldeles norr om St Görans Sjukh. Se länkade filen. Fotot taget 2017 så bänkarna kan ju ha flyttats. Jag har inte funnit den exkta platsen (tegelhuset med 3-delade fönster)

https://minfil.com/4aLetd75n2/benches_PNG
Citera
2019-09-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fetade. Nej din superman HOL blir överfallen EFTER tvist har avgjorts.

KL däremot. Hon råkar ut för missöden och blir tex knivskuren INNAN tvist ska avgöras och låter meddela det tex via hundvakten.

Före eller efter är upp till var och en att avgöra när det är många tvister. Tvisterna för HOL har varit medel som helgar målet. Han har vunnit lägenheten utan att ens behöva utbetala den nedprutade andelen som var KLs egendom.
Citera
2019-09-30, 22:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fetade. Nej din superman HOL blir överfallen EFTER tvist har avgjorts.

KL däremot. Hon råkar ut för missöden och blir tex knivskuren INNAN tvist ska avgöras och låter meddela det tex via hundvakten.
KL råkar ut för ALLT så fort det ska vara förhandling i rätten och ett antal gånger kan hon inte ens komma in med ett läkarintyg för det är påhittade skador... och det tar du för sanningen
Inte ens rätten går på det till slut och begär kontroll av hennes läkarintyg...
men det finns ju ofta inga... och så kommer ännu mer undanflykter.

Varsågod att leta här... https://minfil.com/jfIcm279nd/Dagboksblad_kronologiskt_pdf
Citera
2019-09-30, 23:10
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har helt rätt, och ut kom hon ju. Frågan är nu var hon är. Var hon bor. Kan bekantskapskretsen ha decimerats ytterligare? Man gjorde husrannsakan där hon bodde, och man undrar lite om hon fått bo kvar. Han var tydligen ganska sur på henne, enligt henne själv

Att kontakta FO är nog inte så smart i det här läget.
Jag tror du har helt rätt i det.
Förhoppningsvis har polisen gjort en Möller och passat på att bugga lite i hennes omgivning under tiden hon satt anhållen.
Eller hoppas jag för mycket?
Citera
2019-09-30, 23:11
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Före eller efter är upp till var och en att avgöra när det är många tvister. Tvisterna för HOL har varit medel som helgar målet. Han har vunnit lägenheten utan att ens behöva utbetala den nedprutade andelen som var KLs egendom.
I de båda fallen som vi har tidsmässig kännedom om, så attackeras HOL bara några dagar efter det att KL förlorat tvist. I förhållande till det senaste angreppet så finns det ju inga fler tvister då KL slutligen förlorat, så att HOL skulle ha "tur i oturen" (dvs enligt dig implicit iscensatt det själv) faller ju på sin egen orimlighet.

Varför tror du att han inte utbetalat något? Låt mig hjälpa dig. Jo, det är för att KL krånglat som fan (läs bodelning, dom och dagboksblad) varför bodelningen inte kunnat slutföras i rimlig tid. Hur ska han kunna betala innan bodelningen är klar? Då vet han ju inte hur mycket han ska betala eller om han öht ska betala (överklagandet kanske beviljas och lght fördelas till henne så att hon ska lösa ut honom). Klart fan man inte belånar sig och betalar tio miljoner på vinst och förlust. Särskilt inte som han innan bodelningen är klar inte ens kan belåna upp på lägenheten. Din logik fallerar kraftigt.

Att han skulle "vunnit lägenheten", "nedprutade andelen"... Ja, jag orkar inte ens bemöta detta igen då jag på mina tidigare ca fem försök inte fått något svar.
Citera
2019-09-30, 23:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
KL råkar ut för ALLT så fort det ska vara förhandling i rätten och ett antal gånger kan hon inte ens komma in med ett läkarintyg för det är påhittade skador... och det tar du för sanningen

Varsågod att leta här... https://minfil.com/jfIcm279nd/Dagboksblad_kronologiskt_pdf
Citerar mig själv.
Det räcker att kolla gul och grönmarkerade fall.
I det gula, äktenskapsskillnad, vårdnad och boende, finns ett läkarintyg uppgivet och det intyget blev ju motbevisat för Karin hade inte haft någon hjärnblödning som hon påstod uppkom den 16 dec 2013. Överläkaren på strokeenheten undersökte Karin och hon hade haft en liten blödning i mars 2014.

Kollar man det grönmarkerade fallet, misshandel, våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd, som löper parallellt tidsmässigt med det gula så finns det 5 nya läkarintyg och flera gånger hänvisas till att det gamla fortfarande gäller.
Men där finns inte läkaren från strokeenheten inblandad så Karin kan påstå vad som helst till nya läkare.

Karin kan delta och agera i det gula fallet men är samtidigt jättesjuk i det gröna som pågår samtidigt... Fantastisk människa på att slingra sig undan...
https://minfil.com/jfIcm279nd/Dagboksblad_kronologiskt_pdf
Senast redigerad av Timeout 2019-09-30 kl. 23:18.
Citera
2019-09-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpegelTavla
Det är något mysko med det här tycker jag. Ingen som tror att det har med Henrik Olsson Liljas uttalanden kring världskändisen ASAP Rockys kritiserade häktning att göra? Då det involverar fler människor (upp till en miljard), ökar sannolikheten för att det har med det att göra.

Men Asap gjorde sig av med denna medelmåtta ganska fort. Han fick andra tips så Lilja Olsson kan inte vara föremål för någon annan i Asapkretsen. Nej, det är extremt långsökt.
Citera
2019-09-30, 23:20
Medlem
Citat:
Då det inte går att skicka pm till dig förän efter 30 dagar så tog jag mig friheten att spinna vidare på din sammanställning och snodde lite från den och utvecklade den. Hoppas det var okej.

Bra att den kom till användning.
Citera
2019-09-30, 23:22
Medlem
Citat:

Hittade detta i ett av dagboksunderlagen ovan:

2014-05-08 telefon från PB som uppger att KL inte längre bor hos honom på adress xxxxxxxx

Vem är PB?
Citera
2019-09-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Jag har funnit bänkar av liknande typ på innergården till "Autismcenter för barn och ungdom" alldeles norr om St Görans Sjukh. Se länkade filen. Fotot taget 2017 så bänkarna kan ju ha flyttats. Jag har inte funnit den exkta platsen (tegelhuset med 3-delade fönster)

https://minfil.com/4aLetd75n2/benches_PNG
Om du kollar en street view så ser du att det är träbänkar av en annan typ.

Jag kör också satellit-/drönarbild först och sen dimper jag ner för street view.

Intervjuerna med KL är filmade på tre olika ställen.
1) Utomhus i dagsljus med Aftonbladet
2) Inne på matställe med Aftonbladet
3) Utomhus i kvällsmörker med Expressen

Punkt 2 är vi rätt säkra på är Urban Deli Sickla. Så jag tror att 1 eller 3 är där i Sickla medan en av dem kan vara en annan plats och hon då fått bilskjuts av tidningen.
Citera
2019-09-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Efternamnet är en hejare på att beställa offentliga handlingarna och att dikta. Inte har h*n ringt Karin som säger att Fredrik O är oskyldig, för att sedan vända sig till polisen med budskapet o.s.v.

Du har förmodligen fel då denna postare gav namnet på FO tidigt i tråden, och det är numera känt att polisen söker FO. Så jag skulle nog säga att informationen var extremt viktig till skillnad från mycket annat. Alltså en misstänkt skytt som polisen inte har hittat ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in