2019-09-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Jag köper inte två män väljer gaybaren för att umgås som vänner. Däremot tror jag att "vanliga" människor också gick på Göken. Men som man med sin manliga vän så näe.
Gökens inriktning var för homosexuella inte heterosexuella. Intressant att man först anser att det är spännande med bisexualitet för att sedan försvara att minsann Göken är en kvarterskrog.
Så gick den innersta moralkompassen åt helvete.

Lägg ner bögtramset nu. Jag har bott på Kungsholmen och känner till krogen bättre än du gör.

Från Gökens egna pressmeddelande när de fick ny regi 2011.

Om Göken:
En mysig och prisvärd kvarterskrog som drivs av J*ohan R*atz.
Oavsett om Ni äter en god middag i matsalen eller njuter av en drink i baren så möts Ni här av en härlig atmosfär samt trevlig och kunnig personal. Här serveras lunch, middag samt söndagsbrunch.
Med ett blandat klientel blir det en härlig mix av folk. Allt från familjemiddagar till yrkesarbetande på afterwork eller närboende som bara slinker in på en drink. Här är alla välkomna.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/restaurang-goeken-paa-kungsholmen-i-ny-regi-666568

(Runt jul 2013 såldes Göken till ny ägare. Kalabaliken på Karlsviksgatan var 1 augusti 2013. Numera är det kontor eller liknande i lokalen.)
Senast redigerad av Avel 2019-09-30 kl. 16:27.
Citera
2019-09-30, 16:19
Medlem
flammers avatar
Citat:
Jag köper inte två män väljer gaybaren för att umgås som vänner. Däremot tror jag att "vanliga" människor också gick på Göken. Men som man med sin manliga vän så näe.
Gökens inriktning var för homosexuella inte heterosexuella. Intressant att man först anser att det är spännande med bisexualitet för att sedan försvara att minsann Göken är en kvarterskrog.
Jag hade för egen del absolut kunnat käka middag med en kompis på en krog som är homovänlig eller rent av på en bögkrog. Mälarpaviljongen sägs ju vara ett "homoställe" eller liknande, och där har jag hängt en hel del med vänner (både med en och flera killkompisar).

Men oaktat; vad är din poäng egentligen? På vilket sätt påverkar det skjutning om brottsoffret skulle ha en alternativ sexuell läggning? Menar du att en okänd man skulle ligga bakom alla våldsdåd över så lång tid, utan att detta kommit fram på minsta sätta? Menar du då att HOL skulle vara så pass öppen med sin sexualitet att han går och käkar middag på ett bögställe och dessutom bjuder in KL i lägenheten medan hans homo-partner är i princip naken (och sen ha vetskap om att polis, åklagare, domstol etc. vet att A varit naken), men samtidigt inte skulle våga söka kontaktförbud mot en livsfarlig homo-ex-partner av rädsla att bli utpekad som bi-sexuell? Notera att han söker kontaktförbud för KL och ingen annan.

Du får väl spekulera bäst du vill, antar jag, eftersom vi lever i ett fritt land. Men när det på väldigt lösa boliner slutar med att "han är nog bög" och inget mer, så förstår jag faktiskt inte riktigt vitsen.
Citera
2019-09-30, 16:24
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Restaurang Göken låg tydligen 2 gator bort från Karlsviksgatan så inget konstigt att gå dit för att äta. Ligger inte långt från N Mälarstrand 62 heller.

Förstår inte att du och dina gelikar koncentrerar er så på ev bisexualitet. Tror att det är ett rykte taget ur luften, men annars - vad skulle det göra om så vore? Vad spelar det ens för roll? Det är inte olagligt. Ta din moralkompass och rikta den mot dig själv istället. Att göra allt för att försöka smutskasta ett brottsoffer är lågt.
Citera
2019-09-30, 16:26
Medlem
Gay Stockholm: The Local's guide
The island of Kungsholmen was once a bit of a gay desert, but not any longer. Leading the gay invasion is Göken, a dinky little bar and restaurant near Fridhemsplan

https://www.thelocal.se/20090626/20308

Jag tror inte på att heterosexuella män väljer ett gayhak det ändrar inte min uppfattning oavsett alla tramsinlägg här.
Många män har bögfobi och skulle aldrig sätta sin fot på ett gayställe. Polisen Anders och juristen Henrik som är heterosexuella besöker gaybaren Göken innan dom fortsätter hem till Henrik där hans fru dyker upp. Det blir bråk och K hotar Anders med att berätta för hans fru om hans leverne. Tolkningsrätten är fri på detta forum.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Restaurang Göken låg tydligen 2 gator bort från Karlsviksgatan så inget konstigt att gå dit för att äta. Ligger inte långt från N Mälarstrand 62 heller.

Det vimlar av ställen på Kungsholmen, så du kanske kan berätta vad det var K skulle berätta för Anders fru om hans leverne?
Citera
2019-09-30, 16:35
Medlem
flammers avatar
Citat:
The island of Kungsholmen was once a bit of a gay desert, but not any longer. Leading the gay invasion is Göken, a dinky little bar and restaurant near Fridhemsplan

Jag tror inte på att heterosexuella män väljer ett gayhak det ändrar inte min uppfattning oavsett alla tramsinlägg här.
Många män har bögfobi och skulle aldrig sätta sin fot på ett gayställe. Polisen Anders och juristen Henrik som är heterosexuella besöker gaybaren Göken innan dom fortsätter hem till Henrik där hans fru dyker upp. Det blir bråk och K hotar Anders med att berätta för hans fru om hans leverne. Tolkningsrätten är fri på detta forum.

Det vimlar av ställen på Kungsholmen, så du kanske kan berätta vad det var K skulle berätta för Anders fru om hans leverne?

Låt oss ponera att vi inte håller för osannolikt att A skulle vara bi/homo. Det betyder för det första inte att HOL är bi/homo. Men låt oss ponera att vi inte heller håller för osannolikt att även HOL skulle vara bi/homo. Then what?
Citera
2019-09-30, 16:38
Medlem
Citat:

Men HERREGUD! Är du på riktigt människa?!! Och om du är, har då aldrig hört om något så förlegat!

På 2000-talet och en bra bit innan dess pratar män känslor, de umgås med både homo- bi och - heterosexuella kompisar och vet du vad?! Håll i dig nu, de kan tom krama en killkompis!!! Läbbigt va?!! För 17, gå en kurs, gå ut på stan och se dig omkring, vidga dina vyer, borsta av mossan från axlarna!
Citera
2019-09-30, 16:46
Medlem
Citat:

Du behöver nog några år i storstan och bor du redan i en sådan har du inte fattat någonting.

Begär ut fupen Sthlms TR B633-14 så kan du återkomma med detaljer om vad KL, polisen, AL mfl sa om vad egentligen hände den kvällen. Annars kommer du stöta på patrull här i tråden många gånger till. Precis som KL gjort vid flertalet tillfällen när hon haft synpunkter på personers ’leverne’. Ok?
Citera
2019-09-30, 16:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Låt oss ponera att vi inte håller för osannolikt att A skulle vara bi/homo. Det betyder för det första inte att HOL är bi/homo. Men låt oss ponera att vi inte heller håller för osannolikt att även HOL skulle vara bi/homo. Then what?
Helt jävla otroligt. DET ÄR 2019 NU!!! Man ligger med vem man vill utan att någon höjer på ögonbrynen annat är dom med bögskräck.
Homosexualitet i Sverige och det sexuella umgänget mellan vuxna personer av samma kön blev helt legaliserat 1944. Det är 75 år sedan!

Man börjar ju faktiskt fundera på om vissa postare har hemliga önskningar som ska gräva i det här hela tiden och göra det till något som det inte finns minsta bevis för. Helt jävla sjukt

Kan ge mig fan på att om HOL hade gått dit och ätit middag med en kvinnlig kollega så hade det väl hetat att han var ute med sin älskarinna, var otrogen bla bla bla
HOL gjorde precis vad han ville! Han var separerad från Karin, skilsmässoansökan var på G.

Det finns bara en person som är misstänkt som anstiftare och har varit misstänkt en gång förut.
Nu är det 3 tillfällen sedan 2015 som någon vill ge sig på HOL och 2 tillfällen som några/någon har gett sig på HOL. Gräv i det som finns och inte i fria galna fantasier!
Citera
2019-09-30, 16:58
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Helt jävla otroligt. DET ÄR 2019 NU!!! Man ligger med vem man vill utan att någon höjer på ögonbrynen annat är dom med bögskräck.
Homosexualitet i Sverige och det sexuella umgänget mellan vuxna personer av samma kön blev helt legaliserat 1944. Det är 75 år sedan!

Man börjar ju faktiskt fundera på om vissa postare har hemliga önskningar som ska gräva i det här hela tiden och göra det till något som det inte finns minsta bevis för. Helt jävla sjukt

Kan ge mig fan på att om HOL hade gått dit och ätit middag med en kvinnlig kollega så hade det väl hetat att han var ute med sin älskarinna, var otrogen bla bla bla
HOL gjorde precis vad han ville! Han var separerad från Karin, skilsmässoansökan var på G.

Det finns bara en person som är misstänkt som anstiftare och har varit misstänkt en gång förut.
Nu är det 3 tillfällen sedan 2015 som någon vill ge sig på HOL och 2 tillfällen som några/någon har gett sig på HOL. Gräv i det som finns och inte i fria galna fantasier!

Du ser nog av mina tidigare inlägg att vi verkar ha närmast samstämmig syn i denna fråga.

Eftersom jag är förbannat trött på dessa diskussioner om ett brottsoffers sexuella läggning, så ger jag en öppning för vederbörande att fullfölja sitt resonemang på ett hypotetiskt stadie. Poängen är att det inte framkommit något som gör att hans sexuella läggning är av intresse i målet (oavsett om den skulle vara X, Y eller Z), vilket rimligtvis bör bli uppenbart för den anklagande postaren (vare sig det är Erzabet eller M-A) när den försöker sig på en långsökt greppa-efter-halmstrå-dans i nästa led.

Möjligen tjänar det inget till då trollen ofta tycker sig ha klarat sina halmstrå-danser galant fastän vi andra ser att de har skrubbsår på både knän och armbågar.
Citera
2019-09-30, 17:03
Medlem
Citat:

Jag och flera av mina vänner har gått ensamma och ibland tillsammans på gayklubbar. Vi har familj idag och skulle nån fråga om vi skulle gå på en kul klubb skiter alla i om den är mer riktad mot homosexuella... Är du antigay? Är mamma pappa barn den enda riktiga familjen? Usch för dig
Citera
2019-09-30, 17:04
Medlem
Citat:
Jag hade för egen del absolut kunnat käka middag med en kompis på en krog som är homovänlig eller rent av på en bögkrog. Mälarpaviljongen sägs ju vara ett "homoställe" eller liknande, och där har jag hängt en hel del med vänner (både med en och flera killkompisar).

Men oaktat; vad är din poäng egentligen? På vilket sätt påverkar det skjutning om brottsoffret skulle ha en alternativ sexuell läggning? Menar du att en okänd man skulle ligga bakom alla våldsdåd över så lång tid, utan att detta kommit fram på minsta sätta? Menar du då att HOL skulle vara så pass öppen med sin sexualitet att han går och käkar middag på ett bögställe och dessutom bjuder in KL i lägenheten medan hans homo-partner är i princip naken (och sen ha vetskap om att polis, åklagare, domstol etc. vet att A varit naken), men samtidigt inte skulle våga söka kontaktförbud mot en livsfarlig homo-ex-partner av rädsla att bli utpekad som bi-sexuell? Notera att han söker kontaktförbud för KL och ingen annan.

Du får väl spekulera bäst du vill, antar jag, eftersom vi lever i ett fritt land. Men när det på väldigt lösa boliner slutar med att "han är nog bög" och inget mer, så förstår jag faktiskt inte riktigt vitsen.

Du har tidigare skrivit om hur denna tråd påverkar kollegor och klienter, en sak jag har full förståelse för.

Du skriver att det är fritt att spekulera eftersom vi lever i ett fritt land. Tack för den snälla kommentaren. Jag väljer att tro det jag vill, och det gör andra människor också efter att ha läst om denna incident, som slutade med polisingripande.

En polis, kompis Anders, får en knappt synlig skada och polisanmäler (lägligt för HOL som tvistar om vårdnad), att han blivit biten av KL. En sak de flesta personer inte skulle polisanmäla.

En av alla "skador" som HOL och hans omgivning drabbas av utan att det lämnar synliga skador. Torpeder och våldsmän i trappuppgången, som HOL brottar ner, och alltid klarar han sig oskadd.

Min fråga till dig är, varför lägger du ner så mycket tid på andra förklaringar än den uppenbara, när en karl med rumpan bar, med bara en skjorta på sig blir tagen på bar gärning av sin fru?

Om det är helt normalt att vara gay eller bi-sexuell, samtidigt som man är gift med en kvinna och har barn, är det ju detta inget som borde ta upp din tid.
Citera
2019-09-30, 17:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du ser nog av mina tidigare inlägg att vi verkar ha närmast samstämmig syn i denna fråga.

Eftersom jag är förbannat trött på dessa diskussioner om ett brottsoffers sexuella läggning, så ger jag en öppning för vederbörande att fullfölja sitt resonemang på ett hypotetiskt stadie. Poängen är att det inte framkommit något som gör att hans sexuella läggning är av intresse i målet (oavsett om den skulle vara X, Y eller Z), vilket rimligtvis bör bli uppenbart för den anklagande postaren (vare sig det är Erzabet eller M-A) när den försöker sig på en långsökt greppa-efter-halmstrå-dans i nästa led.

Möjligen tjänar det inget till då trollen ofta tycker sig ha klarat sina halmstrå-danser galant fastän vi andra ser att de har skrubbsår på både knän och armbågar.
Det här ser jag bara som ett halmstrå i sina försök att svartmåla HOL för dom har själva bögskräck och vill pådyvla andra den också men det funkar inte 2019!

Börjar fan i mig misstänka att alla som greppar det halmstrået sitter och tillfredsställer sig själva, onanerar, runkar, när dom gräver i detta och jag misstänker att dom drar upp sina egna hemliga fantasier. FAN vad trött jag blir på att sida efter sida behöva läsa skiten

Vi har ett BO som har varit utsatt för otaliga falska anmälningar från en klart galen exfru.
BO har dessutom blivit angripen en gång förut av två män plus att en som blev lejd som torped av exfrun inte vågade för hon var domare och han gick till polisen, men ord stod mot ord.
Vi har en misstänkt anstiftare som fortfarande inte är avskriven som misstänkt.
Vi har en misstänkt skytt som eftersöks som är god vän med exfrun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in