Citat:
Ursprungligen postat av
flammer
Jag hade för egen del absolut kunnat käka middag med en kompis på en krog som är homovänlig eller rent av på en bögkrog. Mälarpaviljongen sägs ju vara ett "homoställe" eller liknande, och där har jag hängt en hel del med vänner (både med en och flera killkompisar).
Men oaktat; vad är din poäng egentligen? På vilket sätt påverkar det skjutning om brottsoffret skulle ha en alternativ sexuell läggning? Menar du att en okänd man skulle ligga bakom alla våldsdåd över så lång tid, utan att detta kommit fram på minsta sätta? Menar du då att HOL skulle vara så pass öppen med sin sexualitet att han går och käkar middag på ett bögställe och dessutom bjuder in KL i lägenheten medan hans homo-partner är i princip naken (och sen ha vetskap om att polis, åklagare, domstol etc. vet att A varit naken), men samtidigt inte skulle våga söka kontaktförbud mot en livsfarlig homo-ex-partner av rädsla att bli utpekad som bi-sexuell? Notera att han söker kontaktförbud för KL och ingen annan.
Du får väl spekulera bäst du vill, antar jag, eftersom vi lever i ett fritt land. Men när det på väldigt lösa boliner slutar med att "han är nog bög" och inget mer, så förstår jag faktiskt inte riktigt vitsen.
Du har tidigare skrivit om hur denna tråd påverkar kollegor och klienter, en sak jag har full förståelse för.
Du skriver att det är fritt att spekulera eftersom vi lever i ett fritt land. Tack för den snälla kommentaren. Jag väljer att tro det jag vill, och det gör andra människor också efter att ha läst om denna incident, som slutade med polisingripande.
En polis, kompis Anders, får en knappt synlig skada och polisanmäler (lägligt för HOL som tvistar om vårdnad), att han blivit biten av KL. En sak de flesta personer inte skulle polisanmäla.
En av alla "skador" som HOL och hans omgivning drabbas av utan att det lämnar synliga skador. Torpeder och våldsmän i trappuppgången, som HOL brottar ner, och alltid klarar han sig oskadd.
Min fråga till dig är, varför lägger du ner så mycket tid på andra förklaringar än den uppenbara, när en karl med rumpan bar, med bara en skjorta på sig blir tagen på bar gärning av sin fru?
Om det är helt normalt att vara gay eller bi-sexuell, samtidigt som man är gift med en kvinna och har barn, är det ju detta inget som borde ta upp din tid.