Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nej - jag skiter snarare i dig som gick helt off topic och började varva upp med Mitt livs novell.
Jag skrev att du var en oattraktiv knarkare enligt egen utsago och ändå drogs tydligen folk till dig.
Det var en jämförelse med att även psykopaten Martin, den manipulative, lyckas attrahera.
Kärleken går dit den vill och inte dit den bör var sensmoralen.
Självklart fortsätter jag, jag har ju precis läst FUP. Oerhört intressant med tanke på all dynga som finns i denna tråd.
”Kärleken går dit den vill och inte dit den bör.”
Låter som hämtat ur Mitt Livs Novell eller random Harlequin-pocket.
Stark kontrast till de starka och intelligenta skribenter - ofta själva kvinnor -i den här tråden som försöker förklara den vuxna människans egna ansvar. Lugnt och sansade blir de bara överösta med invektiv och svordomar. Och att de är kvinnohatare är förstås bara förnamnet.
Jag själv håller på att försöka förstå det inträffads. Ska först läsa hela tråden och därefter FUP.
Jag tänker ofta på en av mina närmaste kompisar på högstadiet som efter en kort tids relation med en rätt mycket äldre man som suttit inne på rättspsyk för vållande till en annans död bestämde sig för att skaffa barn med honom. Han var ju stark och manlig och mycket mer spännande än grabbarna i grannskapet. Tanken på en gemensam gullig bebis var oemotståndlig, så oemotståndlig att hon gick till en gynekolog och fick ett temperaturdiagram för att pricka in sin ägglossning när hon besviket tvingades konstatera att hon inte blev gravid på stört.
And the rest is history. Hon blev snabbt gravid och fick ett helvete med den otrogne partnern. Visade mig stickmärken i sina armveck efter injektioner som hon kallade ”stressymptom”. Födde ett barn som själv växte upp till narkoman.
Hon var 18-19 år och vägrade att lyssna på andra. I den åldern är som bekant inte konsekvenstänket inte fullt utvecklat.
Men att avfärda dem som var kritiska mot och oroliga för hennes agerande som ”kvinnohatare” är att göra det lite för enkelt för sig.
Med detta sagt så tycker jag förstås som alla andra att Martin har förbrukat sin rätt att leva ute i samhället. Jag tycker han är ett monster.
Jag tycker också att det är chockerande att frivården släppte honom vind för våg.
Men det innebär inte att inte alla har ett eget ansvar och att man inte kan skylla allt på samhället. Även om vissa nog skulle vilja slå ett slag för återinförda tvångssteriliseringar.
Då kanske Martin själv aldrig hade blivit född.