Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, jag läste detta med IDAP och hans patetiska närvaro. För övrigt begriper jag inte vad en psykopat ens har i programmet att göra som hopplöst fall.
Det enda som vore fördel är väldokumenterade påståenden i klass med det som kontaktpersonen på Hall återger i FUP dvs hur dessa avarter resonerar och ta med det i en kommande riskbedömning.
Jag skrev ner meningar av denna samt tog med vad sista tjejen innan mordet beskrev. Blev rent av fundersam om han faktiskt var less på drogtillvaron och såg Lotta som en biljett in igen. Kanske inte som mördad men grovt misshandlad som tidigare offer...
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda
Det har varit uppe har jag för mig om vad han sade angående det här med rättspsyk istället för fängelse.
Och om jag inte missminner mig tar åklagaren upp det. Martin trodde kanske att han skulle lura någon. Men icke utan fängelse gäller men han har vistats på psyk ett tag efter han dömdes för mordet på Lotta, men dom har väl skickat tillbaka krokodilen till fängelset. Han kommer försöka hamna på psyk igen för där är det bättre.
Han försökte säkert manipulera även den här tjejen som han talar med innan han åker till Lotta för att döda henne.
Lite det här med tyck synd om mig mitt liv är kört och jag vet ju inget annat än fängelse.
Men visst kan han ha tyckt att Lotta var en biljett ur drogerna emellanåt, men samtidigt så är han iskall efteråt i domstol osv som om hon inte funnits knappt. Skräp som förtjänade att dö, och nu är det han själv som gäller som det alltid har varit. Han har ju också i vissa stunder ansett att Lotta var fin och kanske för fin för honom vilket möjligen kan vara så att han såg hennes som mer skötsam och då en bättre tillvaro. Har du inte läst den här snälla som han samtalar med och som är lika sjuk i skallen som Martin själv. En som håller med och uppmuntrar den sjuka jävelns beteende.
Kriminalvården har inget lagstöd att hålla dom så det är utsläpp som gällde oavsett riskbedömning. Det kommer att ändras så småningom på den punkten.