2019-09-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo visst, har för mig att Hillary Clinton kallade sig feminist, haha hon är lika mycket feminist som Trump. Som sagt, det är inte feminister som styr världen, de kan kalla sig vad de vill. Är du dum nog att gå på det så nej då kan du inte hjälpa mig med något.
Feminism är bara ett maktverktyg. Kan du inte marxistisk teori?
Citera
2019-09-30, 00:57
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om du ska tala om konkurrens så är thailänskor som kommer hit i massor ett större hot. Prostitition utgör överhuvudtaget inget hot eftersom de flesta vanliga kvinnor ändå inte bara vill ha ett snabbknull med en man och sedan adjöss.
Skulle det komma hit massa thailändska kvinnor så är de ju relations/fru/mamma- material och utgör en konkurrerande kraft.

Jag säger det igen, PROSTITITION ÄR INTE NÅGON KONKURRENS.

Ju mer lättillgängligt sex är för män, desto lägre blir varje enskild kvinnas sexuella värde, det säger sig självt.
Citera
2019-09-30, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag tänker att det inte är främst sexuell konkurrens som får många kvinnor att ta avstånd ifrån prostitution. De kan aldrig själv tänka sig att sälja sex för pengar och därför har de svårt att se andra kvinnor göra det annat än i desperation.
Är det en tanke?

Återigen, vi har diskuterat mestadels bordell- och gatuprostitution, många gör det i ren desperation ja. Det medför en jävla massa annan skit. Bulgariska, albanska ligor/kriminella nätverk och annan östmaffia samarbetar med kriminella nätverk/ligor i Tyskland för att förse marknaden med unga tvingade/hotade/hjärntvättade kvinnor eftersom de inhemska kvinnorna inte räcker till, inte är desperata nog/fattiga nog.

Den svarta marknaden har inte försvunnit, lagarna som skulle stärka sexsäljarnas rättigheter och trygghet har haft väldigt liten effekt, det har i princip blivit tvärtom. Tjejerna vågar aldrig vittna mot hallickarna/ligorna/bordellärgarna. Osv.

Vi har alltså INTE diskuterat eskorter som agerar som egenföretagare.

Kan du förstå att man som människa, oavsett kön, kan ha något emot så som det blev i Tyskland eller iallafall vilja stävja det? Varför tar män här detta personligt? Varför får män här för sig att man hatar män bara för att man inte vill ha en urspårad sex/människohandel runt hörnan?

Du skriver att många kvinnor tar avstånd från prostitution eftersom de aldrig skulle kunna tänka sig att själva sälja sig för pengar. Well det ligger nog något i det och det gäller säkerligen de 200 000 sexsäljarna i Tyskland där 80-85% är utlänningar varav många är ditlurade/hotade/desperata/tvingade. Tror du inte?

Vad tror du om att kvinnor (och män) är kapabla till god inlevelseförmåga och god förmåga att känna medlidande?
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-30 kl. 01:16.
Citera
2019-09-30, 01:16
Medlem
Citat:
Återigen, vi har diskuterat mestadels bordell- och gatuprostitution, många gör det i ren desperation ja. Det medför en jävla massa annan skit. Bulgariska, albanska ligor/kriminella nätverk och annan östmaffia samarbetar med kriminella nätverk/ligor i Tyskland för att förse marknaden med unga tvingade/hotade/hjärntvättade kvinnor eftersom de inhemska kvinnorna inte räcker till, inte är desperata nog/fattiga nog.

Den svarta marknaden har inte försvunnit, lagarna som skulle stärka sexsäljarnas rättigheter och trygghet har haft väldigt liten effekt, det har i princip blivit tvärtom. Tjejerna vågar aldrig vittna mot hallickarna/ligorna/bordellärgarna. Osv.

Vi har alltså INTE diskuterat eskorter som agerar som egen företagare.

Kan du förstå att man som människa, oavsett kön, kan ha något emot så som det blev i Tyskland eller iallafall vilja stävja det? Varför tar män här detta personligt? Varför får män här för sig att man hatar män bara för att man inte vill ha en urspårad sex/människohandel runt hörnan?

Du skriver att många kvinnor tar avstånd från prostitution eftersom de aldrig skulle kunna tänka sig att själva sälja sig för pengar. Well det ligger nog något i det och det gäller säkerligen de 200 000 sexsäljarna i Tyskland där 80-85% är utlänningar varav många är ditlurade/hotade/desperata/tvingade. Tror du inte?

Vad tror du om att kvinnor (och män) är kapabla till god inlevelseförmåga och god förmåga att känna medlidande?
Ditt engagemang för fattiga kvinnor ter sig stort. Vågar man fråga sig hur det har manifesterat sig i verkligheten? Eller, är det som jag tror, att du skiter i fattiga öststatskvinnor?
Citera
2019-09-30, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Feminism är bara ett maktverktyg. Kan du inte marxistisk teori?

Bingo. Till slut fattade du.
Citera
2019-09-30, 01:30
Medlem
Citat:
Bingo. Till slut fattade du.
Nej jag har förstått hela tiden. Du förstår fortfarande inte.
Citera
2019-09-30, 01:31
Avslutad
Citat:
Ditt engagemang för fattiga kvinnor ter sig stort. Vågar man fråga sig hur det har manifesterat sig i verkligheten? Eller, är det som jag tror, att du skiter i fattiga öststatskvinnor?

Jag skänker kläder och skickar pengar.

Men du får gärna tipsa mig om fler sätt att hjälpa.
Citera
2019-09-30, 01:32
Avslutad
Citat:
Nej jag har förstått hela tiden. Du förstår fortfarande inte.

Jo jag förstår mer än dig, fast det säger kanske inte så mycket i och för sig.
Citera
2019-09-30, 01:35
Medlem
Citat:
Jag skänker kläder och skickar pengar.

Men du får gärna tipsa mig om fler sätt att hjälpa.
Och det gör sexköparna också. Ger pengar. På ett vis är sexköparna värdigare, mer jämlika. Du är bara en kolonialitsik svensk vänstermedelklassfitta, fylld av dig själv, som i ditt hyckleri tror dig vara tjusigare än andra organismer. Du skiter nog äckligare än vad jag gör. Någon kontakt med din egen fitta verkar du inte ha, man fattar att det är en ganska slätstruken man du har vid din sida.
Citera
2019-09-30, 01:36
Medlem
Citat:
Jo jag förstår mer än dig, fast det säger kanske inte så mycket i och för sig.
Förklara dig, utveckla. Du menar att feminism inte bara handlar om pengar och makt?
Citera
2019-09-30, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag tror båda dessa är stora orsaker till många kvinnors prostitutionsmotstånd.

Det verkar som många av dem instinktivt reagerar med avsky, utan att egentligen veta så mycket om det de hatar.

Något som skulle vara intressant att se är hur svenska kvinnor skulle reagera om vi tog in 1 miljon unga kvinnor från t ex Thailand i Sverige. Detta skulle också, precis som legaliserad prostitution, kraftigt devalvera svenska kvinnors sexuella värde. Majoriteten av dagens kvinnor verkar helt ok med att vi idag har ett mansöverskott i landet, vad skulle de tycka om vi plötsligt fick ett stort överskott av kvinnor? Jag undrar om de skulle börja hitta på anledningar till varför dessa kvinnor inte ska vara i Sverige eller om de skulle ha lika stor acceptans för dem, kämpa lika mycket för dem som varit fallet med de afghanska männen.

Om de har asylskäl/status så har de rätt att skicka in en ansökan och få sitt ärende bedömt. Hade de sedan fått permanent uppehållstillstånd och kunnat visa att de kan försörja dem så hade de säkerligen skickat efter sina makar/pojkvänner/föräldrar/mor-farföräldrar osv. Thailändska kvinnor verkar väldigt drivna och jag är helt säker på att de skött sig, betalat skatt, fått hit sin familj, startat verksamhet osv.

Med andra ord, majoriteten svenska män och kvinnor hade hellre haft hit dessa än arabiska, afghanska, somaliska män som förstör för sina egna, förstör samhället de bor i, kostar en massa pengar, ger invandrare dåligt rykte, är kriminella och allmänt lågutbildade med mera.

Sexuell konkurrens, not so much, de hade smält in i samhället och svenska tjejer hade dejtat sönerna och svenska killar döttrarna. De hade tagits upp av samhället mycket mycket lättare. Plus att de kommer från en kultur/religion som är fredligare.
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-30 kl. 01:54.
Citera
2019-09-30, 01:53
Avslutad
Citat:
Förklara dig, utveckla. Du menar att feminism inte bara handlar om pengar och makt?

Jag syftade inte på feminismen, jag syftade på de som styr/innehar kapitalet/eliten/de som faktiskt styr över hur vi lever våra liv, ja faktiskt över liv och död. De är varken feminister eller kommunister, även om de skulle kalla sig det.

Putin kallar sig själv för "old school" kommunist. Håller du med honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in