2019-09-29, 23:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Tjejer som åker till Turkiet och rider muslimkuk däremot, det är fint. Eller Gambiatanternas "kärleksturism".

Ja du fick ju en bok av en "journalist" nu i dagarna att surfa på. "Intellektuell" och "själfull" som du är.

Behöver samhället mer manshat? Ska pojkarna förvägras sin sexualitet mer? Jag konstaterar bara att med rådande paradigm blir det mer och mer mörker. Ni kommer få det ni gapar efter och förtjänar.

Vem är ni? Det är helt okej att dua mig.
Det är inte precis ett nytt fenomen att människor tar avstånd från prostitition. Alltid varit så verkar det som, iallafall om man ska tro på historien.
Du får ju ha lite förståelse för att kvinnor kan känna viss avsmak för hur en del män bär sig åt i sexualitetens och den starka driftens namn, det är ju inte vackert precis.
Citera
2019-09-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vem är ni? Det är helt okej att dua mig.
Det är inte precis ett nytt fenomen att människor tar avstånd från prostitition. Alltid varit så verkar det som, iallafall om man ska tro på historien.
Du får ju ha lite förståelse för att kvinnor kan känna viss avsmak för hur en del män bär sig åt i sexualitetens och den starka driftens namn, det är ju inte vackert precis.
Nej kvinnors sexualitet är mycket bättre. Ta nu lite valium prussiluskan.
Citera
2019-09-29, 23:39
Avslutad
Citat:
Eller snarare;" Romance is dead, long live feminism!"

Va inte dum i huvudet, det handlar bara om pengar, inget annat. Inte "feministerna".
Citera
2019-09-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Va inte dum i huvudet, det handlar bara om pengar, inget annat. Inte "feministerna".
Feminism handla bara om pengar.
Citera
2019-09-29, 23:48
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Nej kvinnors sexualitet är mycket bättre. Ta nu lite valium prussiluskan.

Jag tänker att det inte är främst sexuell konkurrens som får många kvinnor att ta avstånd ifrån prostitution. De kan aldrig själv tänka sig att sälja sex för pengar och därför har de svårt att se andra kvinnor göra det annat än i desperation.
Är det en tanke?
Citera
2019-09-29, 23:48
Avslutad
Citat:
Feminism handla bara om pengar.

Nu är du dum i huvudet. Tror du feministerna styr världen? Tror du de som styr världen är feminister?
Citera
2019-09-29, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu är du dum i huvudet. Tror du feministerna styr världen? Tror du de som styr världen är feminister?
Feminism handlar om makt och ekonomi. Nej, det är du som är dum i hivudet.
Citera
2019-09-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag tänker att det inte är främst sexuell konkurrens som får många kvinnor att ta avstånd ifrån prostitution. De kan aldrig själv tänka sig att sälja sex för pengar och därför har de svårt att se andra kvinnor göra det annat än i desperation.
Är det en tanke?
Om sex är lättillgängligt för pengar devalveras kvinnors sexuella värde. Kvinnors sexuella makt hotas. Vad tror du om det? Konkurrens helt enkelt, marknadsvärde.
Citera
2019-09-30, 00:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Är det en tanke?

Ja det är antagligen en korrekt tanke. Samt att man aldrig hade kunnat tänka sig att själv köpa sex. Tanken skulle aldrig ens slå mig. Är man sugen blir det staven om ingen härlig åderpåle finns tillgänglig inom de närmsta kvadratmetrarna.
Citera
2019-09-30, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja det är antagligen en korrekt tanke. Samt att man aldrig hade kunnat tänka sig att själv köpa sex. Tanken skulle aldrig ens slå mig. Är man sugen blir det staven om ingen härlig åderpåle finns tillgänglig inom de närmsta kvadratmetrarna.
Men då återstår fråga; vad fan har du med andra människors sexliv att göra?
Det finns mycket jag inte vill göra sexuellt. Jag skulle dock vare sig fördöma eller vilja förbjuda andra människor från att göra det om dessa vill.
Citera
2019-09-30, 00:10
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Om sex är lättillgängligt för pengar devalveras kvinnors sexuella värde. Kvinnors sexuella makt hotas. Vad tror du om det? Konkurrens helt enkelt, marknadsvärde.

Jo, det är sant. Men för att nu vara jävligt krass, feminister kommer hata mig för följande rader. I ett samhälle där män genom överlägset våldskapital kan skydda kvinnor ifrån att bli förslavade av fiender är prostitution i princip obefintlig inom de egna leden.
Förslavade kvinnor ifrån fiender har tagit den rollen.
Det är därför invandrare våldtar i så stor utsträckning. Ett rent ockupant beteende och ett hån mot de män som inte kan freda sina systrar och döttrar.
Citera
2019-09-30, 00:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Är det en tanke?

Citat:

Jag tror båda dessa är stora orsaker till många kvinnors prostitutionsmotstånd.

Det verkar som många av dem instinktivt reagerar med avsky, utan att egentligen veta så mycket om det de hatar.

Något som skulle vara intressant att se är hur svenska kvinnor skulle reagera om vi tog in 1 miljon unga kvinnor från t ex Thailand i Sverige. Detta skulle också, precis som legaliserad prostitution, kraftigt devalvera svenska kvinnors sexuella värde. Majoriteten av dagens kvinnor verkar helt ok med att vi idag har ett mansöverskott i landet, vad skulle de tycka om vi plötsligt fick ett stort överskott av kvinnor? Jag undrar om de skulle börja hitta på anledningar till varför dessa kvinnor inte ska vara i Sverige eller om de skulle ha lika stor acceptans för dem, kämpa lika mycket för dem som varit fallet med de afghanska männen.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-09-30 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in