Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Jag tänker att det inte är främst sexuell konkurrens som får många kvinnor att ta avstånd ifrån prostitution. De kan aldrig själv tänka sig att sälja sex för pengar och därför har de svårt att se andra kvinnor göra det annat än i desperation.
Är det en tanke?
Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Om sex är lättillgängligt för pengar devalveras kvinnors sexuella värde. Kvinnors sexuella makt hotas. Vad tror du om det? Konkurrens helt enkelt, marknadsvärde.
Jag tror båda dessa är stora orsaker till många kvinnors prostitutionsmotstånd.
Det verkar som många av dem instinktivt reagerar med avsky, utan att egentligen veta så mycket om det de hatar.
Något som skulle vara intressant att se är hur svenska kvinnor skulle reagera om vi tog in 1 miljon unga kvinnor från t ex Thailand i Sverige. Detta skulle också, precis som legaliserad prostitution, kraftigt devalvera svenska kvinnors sexuella värde. Majoriteten av dagens kvinnor verkar helt ok med att vi idag har ett mansöverskott i landet, vad skulle de tycka om vi plötsligt fick ett stort överskott av kvinnor? Jag undrar om de skulle börja hitta på anledningar till varför dessa kvinnor inte ska vara i Sverige eller om de skulle ha lika stor acceptans för dem, kämpa lika mycket för dem som varit fallet med de afghanska männen.