Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Kopplerilagen innebär att hyresvärden måste vräka en kvinna som säljer sex i en bostad eller lokal som hon hyr. Annars blir hyresvärden åtalad för koppleri. Tycker du det är bra att sexsäljande kvinnor blir vräkta från sina bostäder?
Nej men jag skrev inte ordet koppleri nu. Jag har pratat om koppleri förut men har backat där.
Jag tycker att man kan legalisera prostitition utifrån aspekten att varje människa själv ska få välja vad den vill göra med sin kropp, i avskildhet.
Det är däremot ingenting som samhället bör stötta i allmänhet, och därför skall bordeller vara förbjudet.
Det ska även vara förbjudet att använda prostitition som en affärsrörelse att profitera på för en enskild person, hallick eller andra kriminella element, och därför skall det förbjudas att förmedla sexuella tjänster mellan köpare och säljare.
Däremot ska det vara okej att en kvinna som hyr en lägenhet tar emot kunder i den.
Alltså, själva sexköpet och sexsäljet kan legaliseras, det är onödigt att kriminalisera dessa människor.
Men samhället ska på inget sätt stötta eller underlätta för sexköpare.