2019-09-29, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Eller så kan män köpa sex eller sexrobotar och lägga ner relationer med kvinnor.

Absolut, kärnfamiljen är död, hyperkapitalismen/individualismen kommer ändå att segra, each to their own.
Citera
2019-09-29, 19:37
Medlem
Frågan om sexköp är egentligen enbart intressant ur ett feministiskt perspektiv. Det är höjden av hyckleri att som feminist förbjuda sexköp och samtidigt gapa om kvinnans rätt till sin egen kropp.

I övrigt så undrar jag vad alla dessa män som förespråkar prostitution hade sagt ifall deras egna syster hade bestämt sig för att sälja sin kropp och deras bästa vän köpte lite sex av henne
Citera
2019-09-29, 20:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kopplerilagen innebär att hyresvärden måste vräka en kvinna som säljer sex i en bostad eller lokal som hon hyr. Annars blir hyresvärden åtalad för koppleri. Tycker du det är bra att sexsäljande kvinnor blir vräkta från sina bostäder?

Nej men jag skrev inte ordet koppleri nu. Jag har pratat om koppleri förut men har backat där.
Jag tycker att man kan legalisera prostitition utifrån aspekten att varje människa själv ska få välja vad den vill göra med sin kropp, i avskildhet.
Det är däremot ingenting som samhället bör stötta i allmänhet, och därför skall bordeller vara förbjudet.
Det ska även vara förbjudet att använda prostitition som en affärsrörelse att profitera på för en enskild person, hallick eller andra kriminella element, och därför skall det förbjudas att förmedla sexuella tjänster mellan köpare och säljare.
Däremot ska det vara okej att en kvinna som hyr en lägenhet tar emot kunder i den.

Alltså, själva sexköpet och sexsäljet kan legaliseras, det är onödigt att kriminalisera dessa människor.
Men samhället ska på inget sätt stötta eller underlätta för sexköpare.
Citera
2019-09-29, 20:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Vad spelar det för roll? Är inte kvinnor intresserade av mäns personlighet?

Eller så kan män köpa sex eller sexrobotar och lägga ner relationer med kvinnor.
Ja det står alla fritt att göra hur de vill.

Nej enligt dig och flera här så är inte kvinnor intresserade av männens personlighet. Jag brukar vara väldigt intresserad av den dock.
Men även om man är intresserad av mannens personlighet så spelar det in vad mannen sysslar med till vardags eftersom det ofta hänger ihop med personligheten huruvida han arbetar eller inte.
Citera
2019-09-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Frågan om sexköp är egentligen enbart intressant ur ett feministiskt perspektiv. Det är höjden av hyckleri att som feminist förbjuda sexköp och samtidigt gapa om kvinnans rätt till sin egen kropp.

I övrigt så undrar jag vad alla dessa män som förespråkar prostitution hade sagt ifall deras egna syster hade bestämt sig för att sälja sin kropp och deras bästa vän köpte lite sex av henne
Vem vet. Hur känner du inför att din lillsyrra åker ner och träsklslammar turkisk kuk och ger bort familjejuvelen gratis?

Helt befängt argument som förutsätter att vi lever i ett samhälle där män får kontrollera kvinnors sexualitet. Frågor på det Einstein?
Citera
2019-09-29, 22:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim

Det är förvisso sexköp överlag feminister är emot (och motståndare i allmänhet). Inte just kvinnans kropp, utan att köpa en människas kropp för att bruka en stund.
Men visst, jag förstår hur du tänker.

Den mest intressanta aspekten i detta tycker jag egentligen är hur de män som köper sex är funtade. Det finns ju trots allt många män som inte köper sex. Det är något djupt stört över att betala någon för att ligga en halvtimme och sedan stänga dörren efter sig. Dels vet man att kvinnan i fråga antagligen helst slipper ligget, och det i sig borde vara avtändande. Dels så struntar männen i att det möjligtvis är så att kvinnan är utsatt, fattig, psykiskt sjuk, drogberoende eller tvingad av annan part. Man måste sakna något känsloregister som de flesta har om man är en notorisk sexköpare.
(Räkna bort de få som är typ incels och handikappade, psykopater och ev. har allvarlig grad av autism)

Angående torskar och deras eventuella systrar så får vi väl anta att de inte hade haft bekymmer med det, eftersom de verkar vara av åsikten att det är vilket jobb som helst.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-09-29 kl. 22:38.
Citera
2019-09-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är förvisso sexköp överlag feminister är emot (och motståndare i allmänhet). Inte just kvinnans kropp, utan att köpa en människas kropp för att bruka en stund.
Men visst, jag förstår hur du tänker.

Den mest intressanta aspekten i detta tycker jag egentligen är hur de män som köper sex är funtade. Det finns ju trots allt många män som inte köper sex. Det är något djupt stört över att betala någon för att ligga en halvtimme och sedan stänga dörren efter sig. Dels vet man att kvinnan i fråga antagligen helst slipper ligget, och det i sig borde vara avtändande. Dels så struntar männen i att det möjligtvis är så att kvinnan är utsatt, fattig, psykiskt sjuk, drogberoende eller tvingad av annan part. Man måste sakna något känsloregister som de flesta har om man är en notorisk sexköpare.
(Räkna bort de få som är typ incels och handikappade, psykopater och ev. har allvarlig grad av autism)

Angående torskar och deras eventuella systrar så får vi väl anta att de inte hade haft bekymmer med det, eftersom de verkar vara av åsikten att det är vilket jobb som helst.
Ring DeNiro och fråga vetja. Eller Hugh Grant, eller ........

Sexköpare knullar mer gratis än icke sexköpare. Fakta. Visst är det skrämmande med manliga män med stark libido? Det finns en hen till dig bakom hörnet hjärtat, Löfven-certifierad ........
Citera
2019-09-29, 22:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ring DeNiro och fråga vetja. Eller Hugh Grant, eller ........

Sexköpare knullar mer gratis än icke sexköpare. Fakta. Visst är det skrämmande med manliga män med stark libido? Det finns en hen till dig bakom hörnet hjärtat, Löfven-certifierad ........

Jag säger ju det, det är någonting djupt stört med det.
De enda jag överhuvudtaget kan ha minsta förståelse för är de män som faktiskt är handikappade, lider av autism och så kallade icels som inte på något sätt kan få till det med en kvinna.

De som gör det bara för att det är kul eller som nån grabbattraktion är de jag undrar vad i helvete det är för fel på dem. Typ Hugh Grant då.

De män som åker ner till Thailand bara för att ha sex med thailändskorna i barerna där ska vi inte ens börja tala om.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-09-29 kl. 22:46.
Citera
2019-09-29, 22:45
Medlem
Citat:
Jag säger ju det, det är någonting djupt stört med det.
De enda jag överhuvudtaget kan ha minsta förståelse för är de män som faktiskt är handikappade, lider av autism och så kallade icels som inte på något sätt kan få till det med en kvinna.

De som gör det bara för att det är kul eller som nån grabbattraktion är de jag undrar vad i helvete det är för fel på dem. Typ Hugh Grant då.
Visst, visst. Kom ihåg att inte kliva utanför dörren nu bara .....
Citera
2019-09-29, 22:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Visst, visst. Kom ihåg att inte kliva utanför dörren nu bara .....

Jag gjorde ett litet tillägg om Thailand.
Citera
2019-09-29, 23:07
Medlem
Citat:
Jag gjorde ett litet tillägg om Thailand.

Tjejer som åker till Turkiet och rider muslimkuk däremot, det är fint. Eller Gambiatanternas "kärleksturism".

Ja du fick ju en bok av en "journalist" nu i dagarna att surfa på. "Intellektuell" och "själfull" som du är.

Behöver samhället mer manshat? Ska pojkarna förvägras sin sexualitet mer? Jag konstaterar bara att med rådande paradigm blir det mer och mer mörker. Ni kommer få det ni gapar efter och förtjänar.
Citera
2019-09-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Absolut, kärnfamiljen är död, hyperkapitalismen/individualismen kommer ändå att segra, each to their own.
Eller snarare;" Romance is dead, long live feminism!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in