Citat:
Ursprungligen postat av
Whatdoweknow
Är det så känner han sig väl rimligen som den idiot han verkar vara under alla omständigheter.
Men nu ska ni få höra! En liten fågel sjunger i mitt öra att Erik Selin inte är så där jättetrogen mot Blondinbella heller. Något som kan bekräfta eller dementera?
Jag har hört samma sak

.
Tror inte jag sett att Bellsan någonstans uttryckligen säger att hon och Erik Selin har ett riktigt förhållande med varandra. Det får man gissa om genom att lösa mellan raderna.
Min gissning är att Bellsan verkligen försöker snärja Erik. Hon är extremt på, samtidigt som han är mer avvaktande och inte vill ge några löften. Jag tror att de bara dejtar lite löst utan löften m exklusivitet. Han kan i princip ställa vilka vilkor han vill utan att Bellsan backar. Så länge hon tror att chansen finns kommer hon att hänga kvar.
Problemet är bara att ju mer hon kryper för honom desto mindre attraktiv blir hon; då blir hon mindre och mindre den drivna affärskvinnan som han ville ha från början. Tror dessutom att han gillar att jaga i likhet med många män.
Om hon tar till gravidknepet eller att offentligt säga att de har en kärleksrelation kommer han inte bli glad, men det verkar vara de korten Bellsan försöker spela med. Tror inte att Erik är typen som den här att hunsa på det sättet.
Jämför med Petter Stordalen. Han
jagade sin blivande fru i något år, om jag inte minns fel, innan hon ens gick på en första dejt med honom. Det är så män av den typen fungerar och Gunhild Stordalen visste exakt hur hon skulle reagera för att hålla kvar hans intresse. Han jagade henne, men det var hon som hade makten.
Tyvärr är Bellsan ingen Gunhild Stordalen. Jag tror inte att hon har det som en Erik Selin söker hos en livspartner.