Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Din generation? Enligt vad du skrivit tidigare i tråden är du i Erik Selins ålder, dvs runt 50 år.
Med andra ord tillhör du, enligt dig själv, Anna Books generation.
Så vitt jag vet försörjer inte Anna Book sig själv och sina barn genom sociala medier. Hennes make har varit och är den primära försörjaren av familjen.
Det är underhållande hur du försvarar Bellsan. Enligt de namngivna källorna i Expressen härom dagen ljuger Bellsan och blåser upp sina framgångar i sociala medier när hon säljer in sig själv till annonsörer.
Vi andra kan ju se att kejsaren är naken: Bellsan ökar inte i sociala medier medan andra influencers gör det och på så sätt springer förbi henne. Annonsörer kommer att välja andra influencers än Bellsan - de som verkligen når ut - i stället för Bellsan. Hon och du kan ta varandra i handen och hävda att det inte är något problem att skeppet sjunker ty antalet följare inte gått ner så mycket.
Jag tror iofs aldrig att jag skrivit något om att vara i Eriks ålder, och det är jag inte heller. Men hursomhelst menade jag ”sin generations Anna Book”. Och som jag skrev i meningen efter syftade jag inte på inkomst, utan att Anna Book häller sig I RAMPLJUSET efter alla dessa år, trots att hon inte gjort något. Min poäng är alltså att man kan leva rätt länge på gamla meriter.
Och jag försvarar inte Bella överhuvudtaget, jag bara påpekar att en minskning i följare med knappt 2 promille inte är så drastiskt. Ja, jag förstår att man normalt inte avföljer folk, så uppenbarligen har 700 pers blivit riktigt trötta på henne. Men även om lika många fortsätter tröttna varje vecka så tar det många år innan det har någon nämnvärd effekt på hennes finanser.
Det är bara matematik, jag försvarar på inte sätt vad hon gör, gjort eller påstås göra. Det är inte det jag diskuterar överhuvudtaget.