2019-09-29, 18:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Från domen:
förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013.

Kan det ha varit soc som ansåg att barnen skulle stadigvarande befinna sig på sin hemadress för mer trygghet med fadern och då pga orosanmälningar fick hon packa sig iväg? HOL och KL skulle alltså ej vara under samma tak tyckte soc.
Svårt att avgöra utan insyn och vet ej hur mkt utrymme soc har att bestämma sånt här.
Soc kan gå in och direkt ta hand om barn om dom anser det finns grund till det.
Soc hade kanske hotat med det men som det står skrivet verkar det som att dom har gjort en frivillig överenskommelse om det, kanske på grund av hotet. Det framgår inte.
"Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden."
HOL hade ju bara bott i lägenheten på Karlavägen 1 september till den 30 november 2013.
Barnen bodde inte hemma med Karin.
Vad är detta?

Det är synd att man inte kan läsa sekretessbelagda bilagor...
Senast redigerad av Timeout 2019-09-29 kl. 18:51.
Citera
2019-09-29, 18:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon kanske trodde att en manöver att hitta annat boende (hotell, inneboende el dyl) skulle ge henne fördelar i tvisten. Verkar ha gått vilt till där i dec 2013 hursomhelst och att hon campade med sitt drickande där barnen hade sina egna rum (trygghet) kunde knappast ge henne fördelar i konflikten förstod hon nog.
När dom separerade våren/sommaren 2013 hade dom delad vårdnad och HOL trodde att Karin skulle lugna ner sig när han flyttat ut. Så blev det inte.
Men ingen tvist hade börjat 1 dec 2013 när Karin flyttar ut och HOL in med barnen.
Citera
2019-09-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Jag skiter definitivt i vad du eller nån annan tycker, jag tycker vad jag tycker baserat på vissa saker och jag tycker att man får vad man förtjänar vilket han fick.
Du anser att han förtjänar 3 mordförsök? På vad baserar du det?
Citera
2019-09-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Jag skiter definitivt i vad du eller nån annan tycker, jag tycker vad jag tycker baserat på vissa saker och jag tycker att man får vad man förtjänar vilket han fick.
Du får tycka vad du vill. Jag ifrågasatter bara vad du tror att din åsikt har för värde för oss andra att känna till. Sålänge det bara är ogrundade löst hållna påståenden om att brottsoffret skulle ha gjort något som du inte vill berätta om mot någon som du inte vill nämna, blir det svårt att ta dig på allvar.

Har du något att komma med eller är du bara ännu ett troll?
Citera
2019-09-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
”Oss”?!

Oss i föreningen
Citera
2019-09-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var det inte så att man hotade med LVU - att barnen helt enkelt inte skulle få vara kvar med NÅGON av föräldrarna om det inte skedde en förändring?
Håller med där...lite kryptiskt om inte fadern tog på sig ansvaret för barnen så fick LVU gå in !Kanske bodde han inte hemma just då?
Citera
2019-09-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Oss i föreningen
Jag menade inte att nedvärdera vad det nu är för förening, eftersom jag inte känner till den.

Jag reserverade mig bara så gott jag kunde för att träffa rätt när jag bara kunde minnas att du pratat om medlemmar, medlemsavgifter och möten varje månad. Glömde iofs församling när jag listade upp alternativ som kan ha medlemmar och månadsmöten.
Citera
2019-09-29, 18:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Oss i föreningen
Du vill alltså inte svara på mina frågor eller?
Du har ju känt Karin sedan långt innan 2013 så detta borde du kunna svara på.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då 08 vet så mycket om Karins liv kanske hen kan svara på detta.

Var flyttade Karin 1 dec 2013 när hon frivilligt lämnade lägenheten och barnen till HOL och dom 3 kunde flytta hem igen? Ingen av dom hade bott där på ett tag då, barnen och HOL alltså.

Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.

Vem träffade hon på Riche som slog henne?

Detta sätter myror i mitt huvud
Karin flyttar ut 1 dec 2013 frivilligt och HOL och barnen kan flytta in igen.
Varför bråkar hon då sedan i nästan 6 år när hon själv först har lämnat frivilligt???
Citera
2019-09-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är ingen ide att tjafsa med trollen, man blir alltid attackerad. Samtliga i tråden som har försökt att komma med alternativ (andra än K.L.) blir direkt kallade skälsord, att de inte kommer med "fakta" m.m.

Fanatikerna i tråden verkar ju redan ha "löst" fallet, så man undrar ju varför de fortsätter med sin orgie.
Hur logiskt är det att en advokat blir attackerad tre gånger i mordförsök? Samme advokat? Tre olika anstiftare? Ingen annan jurist i Sverige har blivit attackerad. Vad är det som är så speciellt med HOL att just han i sitt yrke blir föremål för tre stycken attacker, varav vid åtminstone EN så är KL angiven som anstiftare. Och det är två till som hatar honom? Hatar honom så mycket att man söker upp honom i trapphuset för att döda honom - och misslyckas. Vem mer har en känd vendetta mot honom än KL? Samma modus - varje gång. Tre anstiftare.

Klura gärna på den. Väntar på svar.
Citera
2019-09-29, 18:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Håller med där...lite kryptiskt om inte fadern tog på sig ansvaret för barnen så fick LVU gå in !Kanske bodde han inte hemma just då?
När hotet om LVU kom den 19 dec 2013 bodde HOL och barnen i lägenheten sedan 1 dec, men inte Karin.
Karin kommer dit och ställer till bråk och då kommer hotet om LVU om han inte skyddar barnen.
Karin fick inte ens umgängesrätt förän senare och då under uppsikt av någon några få timmar per vecka. Men den misskötte hon också så den avslutades.
Från domen:
Den senaste perioden med förordnat umgänge med umgängesstöd med tänkt början i september 2015 sköttes inte av Karin och barnen träffade därför inte henne som det var tänkt.

Från domen:
Henrik informerades den 19 december 2013 om att man bedömde att ett akut skyddsbehov förelåg för att skydda barnen mot föräldrarnas konflikt och att det var Henrik som måste ombesörja det annars skulle förvaltningen behöva göra en anmälan om omhändertagande av barnen enligt lagen om vård av unga, LVU.
Citera
2019-09-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur logiskt är det att en advokat blir attackerad tre gånger i mordförsök? Samme advokat? Tre olika anstiftare? Ingen annan jurist i Sverige har blivit attackerad. Vad är det som är så speciellt med HOL att just han i sitt yrke blir föremål för tre stycken attacker, varav vid åtminstone EN så är KL angiven som anstiftare. Och det är två till som hatar honom? Hatar honom så mycket att man söker upp honom i trapphuset för att döda honom - och misslyckas. Vem mer har en känd vendetta mot honom än KL? Samma modus - varje gång. Tre anstiftare.

Klura gärna på den. Väntar på svar.
Den damen du citerar är väldigt bra på lösryckta påståenden om dålig vandel hos brottsoffer, oneliners och att leverera fantasifulla berättelser om sitt liv och sin familj (som sannolikt skulle kunna fylla ett par säsonger av Familjen Annorlunda).

Posthistoriken visar dock med ovanligt stor tydlighet att damens benägenhet att svara på frågor är obefintlig. Lika obefintlig som hennes förmåga att presentera stöd för sina fantasier eller visa hänsyn och hyfs mot brottsoffer.
Citera
2019-09-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Den damen du citerar är väldigt bra på lösryckta påståenden om dålig vandel hos brottsoffer, oneliners och att leverera fantasifulla berättelser om sitt liv och sin familj (som sannolikt skulle kunna fylla ett par säsonger av Familjen Annorlunda).

Posthistoriken visar dock med ovanligt stor tydlighet att damens benägenhet att svara på frågor är obefintlig. Lika obefintlig som hennes förmåga att presentera stöd för sina fantasier eller visa hänsyn och hyfs mot brottsoffer.
Jag har hyfsad koll på skribenterna i tråden. Och förväntar mig inget svar från den skribent du hänvisar till. Däremot tycker jag min frågeställning är intressant. Tre anstiftare? Är det ens något att diskutera? Nej - det är det inte eftersom det är så ologiskt att det faktiskt inte ens är VÄRT att diskutera. EN anstiftare - om det inte är KL, vem är det då som ogillar honom så mycket? Vem mer har han trampat på tårna? Blir intressant när FO åker in och börjar berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in