2019-09-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Läs mitt redigerade inlägg du svarar på och återkom.

Ok, inget av substans alltså utan ett facebooksinlägg där du då en postare i tråden här menar K är anstiftare?
Jag tror att det krävs lite mer för min del än vad du försöker påstå här.
För det första finns en notera en misstanke i dag i pågående förundersökning gällande anstiftan vilket inte ser direkt framgångsrik ut då man inte verkar komma någon vart. Ingen häktning ens. Dom andra ärendena som den pensionerade åklagaren berättar för Aftonbladet om i dag är nedlagda pga att det inte fanns några bevis. Att H påstår något leder inte till någon häktning bevisligen.

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Håller med Timeout. Gå till polisen med dina funderingar om du är vittne.

Och säga vadå? Hon frågade efter bevis? Jo det blir nog bra.
Citera
2019-09-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Ok, inget av substans alltså utan ett facebooksinlägg där du då en postare i tråden här menar K är anstiftare?
För det första finns en notera en misstanke i dag i pågående förundersökning gällande anstiftan vilket inte ser direkt framgångsrik ut då man inte verkar komma någon vart. Ingen häktning ens. Dom andra ärendena som den pensionerade åklagaren berättar för Aftonbladet om i dag är nedlagda pga att det inte fanns några bevis. Att H påstår något leder inte till någon häktning bevisligen.
Sammantaget bildar det en mycket besvärande indiciekedja och de gamla fallen kan öppnas igen när mönstret blir så här tydligt.
Citera
2019-09-25, 21:50
Medlem
Citat:
Har du nåt belägg för att han verkligen skuffat? Hittar bara uppgifter på att det varit brottning i trapphus och knuff mot person som hotat HOL.

Vem ligger bakom om inte den huvudmisstänkte KL då tror du?

4 torpeder har KL hittills rekryterat. Unikt måste jag säga. Hon måste vara ensam i sitt slag som lyckats med det konstverket utan att åka fast. Undrar hur mycket pengar hon fått lägga ut för det, vad tror du?
Citera
2019-09-25, 21:50
Avslutad
Jag tror att detta kan vara en av nycklarna i det komplicerade liv som KL har/haft. Vi behöver ha i minnet att hon varit en högt uppsatt jurist i vårt rättssamhälle. En domare som det gått riktigt utför med.
En mycket grovt uppskattad tidslinje skulle kunna se ut så här när utförsbacken är ett faktum.

2013 skilsmässa------------2015 Mister vårdaden om barnen-------------2019 Mister besittningsrätten.

På denna tidslinje sker en massa incidenter av personlig natur med bitningar, våld mot polis osv. Om KL inte hade varit en så högt uppsatt person inom rättsväsendet så hade hon kanske inte kunnat komma på fötter men i alla fall snabbare insett att det gått åt skogen.

Dömande makt ingår i en av de fyra grundlagarna vi har som är grundpelare för vår demokrati.
successionsordningen.
Jag tror att polisen som tagit emot anmälningarna mot eller från KL snabbt har kopplat in SU.
Att döma en domare ska mycket till.
En domare har ex stärkt anställningskydd. Detta kan enligt min mening gjort att KL har fått åka lite för mycket gräddfil tack vare att domstolsväsendet är grundlagskyddat. Det är inte säkert att detta varit till gagn för KL. Hon har inte konfonterats med verkligheten eftersom SU har ryckt ut som en räddare och domar/mål har blivit nedsatta eller nedlagda.
https://riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommittedirektiv/domstolarnas-och-domarnas-stallning-infor_GHB147
Citera
2019-09-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaK2019
Det går inte att radera...
Inte mycket att göra åt det tyvärr.

Kontakta polisen och HOLs advokat (i valfri ordning) och berätta allt du kommer ihåg från händelsen. En mycket hal orm försöker slingra sig fri från sin inblandning i ett mordförsök, så allt som kan besvära henne är viktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Sammantaget bildar det en mycket besvärande indiciekedja och de gamla fallen kan öppnas igen när mönstret blir så här tydligt.

Du kan meddela mig när man öppnar upp dom äldre nedlagda polisutredningarna med noll bevis. Skulle säga att chansen är minimal för det i dagsläget då man inte ens har en häktning på skäligen misstänkt i pågående utredning.
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Hörni vi har konstaterat anstiftan 1,2 och 3 här i och med dagens artikel i AB.

Konflikten med hundaffären har fallit lite i glömska. Var det inte nåt hot där enligt ’hundbutikens’ inlägg på Facebook?
Hittar inte det inlägget i tråden som hänvisade dit.

Edit: hittade (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

För några mån sedan skickade även hon en Person till butiken som mord hotade mig gör att få tillbaka alla papper på Ester. Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet

Någon hade blivit ditskickad av Esters matte för att hota och härja.

Vi snackar alltså anstiftan 4 då...

Troligen i februari 2016. Hunden lämnades in i djuraffären i februari 2015. 25/1 2016 "stals" hunden tillbaka.
Senast redigerad av MostyBlejsX 2019-09-25 kl. 22:06.
Citera
2019-09-25, 21:52
Medlem
Citat:

Och säga vadå? Hon frågade efter bevis? Jo det blir nog bra.

Det är du som relaterar till KL genom att skriva ’K’.

Jag skriver bara om de tre anstiftan vi diskuterat tidigare och om det kan kopplas till hoten i hundbutiken?

Men du menar alltså att Esters matte i Facebook-inlägget skulle vara KL i och med att du skriver ’K’?
Citera
2019-09-25, 21:58
Medlem
Citat:
Det är du som relaterar till KL genom att skriva ’K’.

Jag skriver bara om de tre anstiftan vi diskuterat tidigare och om det kan kopplas till hoten i hundbutiken?

Men du menar alltså att Esters matte i Facebook-inlägget skulle vara KL i och med att du skriver ’K’?

Ja du kan väl delge rubriceringarna för varje tillfälle istället för att sitta och gissa . Du går liksom händelserna i förväg utan klara verifierade uppgifter.
Citera
2019-09-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
4 torpeder har KL hittills rekryterat. Unikt måste jag säga. Hon måste vara ensam i sitt slag som lyckats med det konstverket utan att åka fast. Undrar hur mycket pengar hon fått lägga ut för det, vad tror du?

Fyra torpeder?! Oj, då får du kontakta 11414 om du sitter på de uppgifterna.

Borde det inte vara fem om de var två vid misshandeln eller har jag räknat fel?

Det har förekommit i historien att nerknarkat vrak bett ett annat nerknarkat vrak att döda en friskare och sundare person om du tycker det verkar så konstigt att KL skulle vara kapabel till anstiftan...

Hur mycket hon betalat?
Ja 100 000 kr har hon ju tredskodom på att hon snott från juristkontor. Kanske de pengarna gick till de fem torpederna, vad vet jag.
Senast redigerad av Avel 2019-09-25 kl. 22:10.
Citera
2019-09-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ja du kan väl delge rubriceringarna för varje tillfälle istället för att sitta och gissa . Du går liksom händelserna i förväg utan klara verifierade uppgifter.

Vet du vad. Jag fortsätter snacka hund här med MostyBlejsX istället. Lugnast så för både dig och mig.
Citera
2019-09-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Troligen i februari 2016. Hunden lämnades in i djuraffären i februari 2015. 25/1 "stals" hunden tillbaka.

Väldigt mycket intressanta detaljer i Facebook-inlägget. Om allt det verkligen hänt återstår att se.

Nämns en misshandel där också där tre personer ska ha varit delaktiga. Well, ville bara lyfta fram det i samband med den här tredje anmälan om anstiftan dök upp i AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in