Jag tror att detta kan vara en av nycklarna i det komplicerade liv som KL har/haft. Vi behöver ha i minnet att hon varit en högt uppsatt jurist i vårt rättssamhälle. En domare som det gått riktigt utför med.
En mycket grovt uppskattad tidslinje skulle kunna se ut så här när utförsbacken är ett faktum.
2013 skilsmässa------------2015 Mister vårdaden om barnen-------------2019 Mister besittningsrätten.
På denna tidslinje sker en massa incidenter av personlig natur med bitningar, våld mot polis osv. Om KL inte hade varit en så högt uppsatt person inom rättsväsendet så hade hon kanske inte kunnat komma på fötter men i alla fall
snabbare insett att det gått åt skogen.
Dömande makt ingår i en av de fyra grundlagarna vi har som är grundpelare för vår demokrati.
successionsordningen.
Jag tror att polisen som tagit emot anmälningarna mot eller från KL snabbt har kopplat in SU.
Att döma en domare ska mycket till.
En domare har ex stärkt anställningskydd. Detta kan enligt min mening gjort att KL har fått åka lite för mycket gräddfil tack vare att domstolsväsendet är grundlagskyddat. Det är inte säkert att detta varit till gagn för KL. Hon har inte konfonterats med verkligheten eftersom SU har ryckt ut som en räddare och domar/mål har blivit nedsatta eller nedlagda.
https://riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommittedirektiv/domstolarnas-och-domarnas-stallning-infor_GHB147