2019-09-29, 17:42
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Genuint intresse för människor att utnyttja har hon helt klart. Sunt förnuft not so much. Uthållighet yes där funkar hon bra med tanke på alla åren hon förstört för sina barn och ex
Ursäkta, men fick så opassande ett skrattanfall när jag läste ditt inlägg. Särskilt av det jag har fetat.

Men det kanske var meningen?
Citera
2019-09-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då 08 vet så mycket om Karins liv kanske hen kan svara på detta.

Var flyttade Karin 1 dec 2013 när hon frivilligt lämnade lägenheten och barnen till HOL och dom 3 kunde flytta hem igen? Ingen av dom hade bott där på ett tag då, barnen och HOL alltså.

Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.

Vem träffade hon på Riche som slog henne?

Detta sätter myror i mitt huvud
Karin flyttar ut 1 dec 2013 frivilligt och HOL och barnen kan flytta in igen.
Varför bråkar hon då sedan i nästan 6 år när hon själv först har lämnat frivilligt???

Från domen:
förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013.

Kan det ha varit soc som ansåg att barnen skulle stadigvarande befinna sig på sin hemadress för mer trygghet med fadern och då pga orosanmälningar fick hon packa sig iväg? HOL och KL skulle alltså ej vara under samma tak tyckte soc.
Svårt att avgöra utan insyn och vet ej hur mkt utrymme soc har att bestämma sånt här.
Citera
2019-09-29, 17:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kanske var den charmige FO som slog henne? Ingen högoddsare direkt. Och frivilligt lämnade bostaden? Var det inte så att barnen bodde med henne och HOL bodde på Karlsviksgatan? Börjar bli snurrigt nu - och jag har inte följt tråden slaviskt.
Det snurrar på rätt bra här med för jag har läst en oändlig massa protokoll, dagboksblad och domar och hade missat detta
Kan man inte Sthlm så är Karlaviksgatan och Karlavägen rätt lika namn.

HOL hade två tillfälliga adresser efter separationen våren/sommaren 2013.
HOL bodde först på Karlaviksgatan sedan på Karlavägen 1 september till den 30 november 2013.
Barnen bodde under denna tid på olika ställen. Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden.
Men Karin kommer dit och är troligen full först den 7 dec blåslagen och sedan den 16 dec och det blir bråk som leder till att soc hotar med LVU om inte HOL tar barnen direkt den 19 dec 2013, dom ska skyddas från Karin.
Då går tvistandet igång.

Varför lämnar Karin både lägenhet och barn först frivilligt?
Citera
2019-09-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Från domen:
förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013.

Kan det ha varit soc som ansåg att barnen skulle stadigvarande befinna sig på sin hemadress för mer trygghet med fadern och då pga orosanmälningar fick hon packa sig iväg? HOL och KL skulle alltså ej vara under samma tak tyckte soc.
Svårt att avgöra utan insyn och vet ej hur mkt utrymme soc har att bestämma sånt här.
Var det inte så att man hotade med LVU - att barnen helt enkelt inte skulle få vara kvar med NÅGON av föräldrarna om det inte skedde en förändring?
Citera
2019-09-29, 17:55
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag håller med. Det som talar emot är dock att hon är så hemlig annars? Hon verkar inte vilja synas, höras eller finnas alls. Men det är klart, vi vet inte hur hon är privat, kanske pratar ihjäl folk lite då och då. Tror du att hon begärde att få betalt? Med tanke på att hon så sällan syns i media?

Jag vet inte om man är så hemlig, bara för att man inte finns på sociala medier. Som några skrivit, kan ju detta också ha hört ihop med hennes jobb som domare. Om hon nu en gång var på Facebook med barnkalas och semesterbilder kan hon ju av fullt begripliga skäl ha tagit bort kontot när familjeidyllen sprack. Hon kan också helt enkelt ha varit helt ointresserad av sociala medier. Jag tycker det finns en liten övertro på att alla lägger ut hur mycket som helst om sig själva. Generationen 50+ är inte per automatik 100% "nya medier".

Privat tror jag hon kan prata ihjäl vissa i omgivningen, så länge hon inte blir emotsagd eller ifrågasatt. Folk som hon tror hon kan få gehör från. Men också helt knipa käft och inte yppa ett ord om hon tror motsatsen. Eller bli arg och gå om samtalet inte löper som hon vill. Kanske är det så bland journalister också. Någon känner hon för av någon anledning och börjar prata, annars är hon misstänksam och undviker dem. Idag misstänker jag att hon får söka upp de som lyssnar bland okända på krogen. Hennes flying monkeys i bekantskapskretsen tror jag är få idag. Kanske är det henne sista flying monkeys vi har här på FB.
Senast redigerad av farbror Sven 2019-09-29 kl. 17:57.
Citera
2019-09-29, 17:57
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Från domen:

När det gäller minderåriga barn så tror jag att soc har ganska fria händer när det gäller att ta beslut om barnens välmående
Citera
2019-09-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nej det var när hon tipsade om att han kunde få ett uppdrag åt oss som jag kollade upp honom i januari

”Oss”?!
Citera
2019-09-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Finns inget falskt i vad jag vet, bara baserat på fakta
Sålänge du inte delar med dig av vad du "vet" och kan vidimera det på ett trovärdigt sätt är det ganska ointressant om du hävdarvatt det är sant eller falskt. Allt du bidragit med hittills är ogrundad smutskastning av ett brottsoffer.
Citera
2019-09-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var det inte så att man hotade med LVU - att barnen helt enkelt inte skulle få vara kvar med NÅGON av föräldrarna om det inte skedde en förändring?

Hon kanske trodde att en manöver att hitta annat boende (hotell, inneboende el dyl) skulle ge henne fördelar i tvisten. Verkar ha gått vilt till där i dec 2013 hursomhelst och att hon campade med sitt drickande där barnen hade sina egna rum (trygghet) kunde knappast ge henne fördelar i konflikten förstod hon nog.
Citera
2019-09-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
”Oss”?!
De är båda medlemmar i någon sorts förening/orden/organisation/kult som har möte en gång i månaden. Enligt Efternamn08's egen utsago tidigare i tråden.
Citera
2019-09-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
De är båda medlemmar i någon sorts förening/orden/organisation/kult som har möte en gång i månaden. Enligt Efternamn08's egen utsago tidigare i tråden.

Aha, lokala BiB-provar-klubben.

Två medlemmar.
Citera
2019-09-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Aha, lokala BiB-provar-klubben.

Två medlemmar.
Det kan vara en ideell patientförening, bostadsrättsförening eller vilken förening som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in