Citat:
Ursprungligen postat av
Svettmumriken
Tack för ett så snabbt och utförligt svar! Kunde aldrig gissa att du var full. Jag kan inte säga att effekten avtar efter några timmar eftersom jag inte känner av den alls. Kanske är hjärnan paj. Behövde ganska stora doser gatutjack dagligen för att känna effekt och fungera "normalt". Problemet var då att jag inte kunde somna. Så nu vill jag hitta det gyllene snittet där jag kan få det bästa från båda världar. Kanske är jag en drömmare. Maxdosen som jag har förstått det är 70 mg Elvanse + 40-80 mg Attentin? Som praxis alltså.
Har läst några av dina inlägg här Svampdamp. Funkar det med terapeutisk dos för dig? Du har ju också erfarenhet av den förbjudna frukten. Eller missminner jag mig?
50mg räcker i regel 2-3 timmar för mig. Sedan bankar den första fasen av avtändningen på mig ett par rejäla käftsmällar som ögonblicken sluts av ett tryck över bröstkorgen, svingande humör, bristande koncentration och förtryckt optimism. Jag skall emellertid på medicinuppföljning på VUP om cirka två veckor och försöka tillgå en doshöjning. Har inte velat kontakta dem då jag inte velat prioritera medicinens brister i första hand utan istället utgå ifrån till exempel kost, sömn och regelbundenhet på intag.
När det kommer till ditt fall tror jag att din tolerans är en underliggande faktor, och med det menar jag den egentliga såväl som den mentala och jämförande faktorn. Om du är erfaren med amfetamin som sålts på gatan kan du räkna med att försöka få tillgång till en doshöjning. Det är trots allt en korstolarnas på Dexamfetaminen i racemat amfetaminet som säljs på gatan. Tror 50mg skulle passa dig fint då jag kört en hel del rövpannor med bland annat metaamfetamin i mina dagar.