Citat:
Ursprungligen postat av
Svettmumriken
Har precis påbörjat behandling med Elvanse 30 mg eftersom jag reagerade dåligt på metylfenidat. Bara biverkningar.
Problemet är att jag inte känner så mycket. Inga biverkningar ännu, äter o sover, svettas inte, ingen muntorrhet osv. Är tidigare van vid gatutjack (ren sedan länge) så funderar på hur det "ska kännas" vid terapeutisk dosering. Hur lägger man fram att man behöver mer? I deras ögon är jag oerfaren. Är rädd för att säga fel saker och få Strattera istället...
/En inte lika svettig mumrik
Syftet med behandling av elvanse är att råda bot på de svårigheter du erfarar i vardagen. Koncentrationssvårigheter, bristande ambition, ångestproblematik och övertänkande i negativ riktning. Du ska och kommer inte känna några knarkiga effekter Eller bieffekter som du nämner av 30mg, eller medicinen överlag då det i sådana fall innebär att du överskridit doseringen du inrättats i. Elvanse är extremt beroendeframkallande på så sätt att du vid varje intag framöver kommer jämföra effekterna med den större dosen. Det är så hjärnan funkar. Ha tålamod och be om doshöjning, nämn inte dina kunskaper inom ämnet förutom när det kommer till doshöjning. Framför exempelvis att medicinen funkar i 1-2 timmar och slutar fungera innan lunchen, och att det i sin tur skapar problem med ditt yrke/skola. Du kommer med säkerhet få doshöjning.
Är lite full så ursäktar för möjliga stavfel!