2019-09-27, 20:08
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Har du fått i dig mat under dagen? Jag brukar ha xanor till hands när jag överskrider 70 mg per dag. Jag var exakt som dig. Tyckte att elvanse var skit eftersom man åkte berg och dalbana. På dagen hade man motivation och på kvällen blev man apatisk och deprimerad. Allt kändes tomt och man ville dö.... Tills jag fattade att man kan minimera kraschen på många olika sätt så att den nästan uteblir . Ta kosttillskottet jag rekommenderade 30 minuter innan du tar elvansen/äter frukost så att den kan passera blod-hjärnbarriären. Då kommer dopamin tillverkningen att öka ett snäpp=bättre effekt. Sen ska du äta väldigt mycket. Jag brukar äta allt som jag bör äta under en dag under en enda måltid. Ät inte skräpmat utan försök att variera mellan grönsaker, kött och frukter. Socker är bra också eftersom det förser kroppen med extra kalorier vilket elvansen gillar . När du känner att effekten börjar att avta så tar du en tablett av samma kosttillskott. Gör du alla dessa steg så garanterar jag en ångestfri kväll! Jag rekommenderar också magnesium som är ett mirakel! Den får kroppen att varva ner på kvällen så du kan somna lättare. Orkar du inte göra alla dessa steg så finns det ett annat sätt. Inta elvansen med 1000 mg+ gabapentin så kommer du inte känna någon krasch/comedown. Det garanterar jag! Jag har som sagt forskat lite i området eftersom jag gillar effekten av elvanse och jag ska inte låta någon liten krasch stoppa mig från att ta det. Det är liksom mirakel drog för personer med riktig jobbig ADHD. Jag kan liksom inte sitta still i klassrummet utan.
Kunde inte hålla fingrarna i styr och tror det gått 1 timme och 20 min sedan jag placerade den blåvita problemlösaren på den ökentorra tungspetsen. De euforiserande effekterna kom smygandes efter cirka 20 minuter och datorlocket slogs i samma sekund upp. Nu sitter jag här och det känns som jag börjar gå neråt något, men satte på musik i hörlurarna och nu förstår jag varför jag missbrukade amfetamin i min ungdom. Satan vad man känner sig kunglig och optimistisk, och detet yrkar på att mer av uppåtmedlet skall intas. Men då blir det fan mani på hög nivå. Åhhh… Jag är verkligen såld på dopaminerga verktyg, synd att de inte håller i längden.
Citera
2019-09-27, 20:14
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Kunde inte hålla fingrarna i styr och tror det gått 1 timme och 20 min sedan jag placerade den blåvita problemlösaren på den ökentorra tungspetsen. De euforiserande effekterna kom smygandes efter cirka 20 minuter och datorlocket slogs i samma sekund upp. Nu sitter jag här och det känns som jag börjar gå neråt något, men satte på musik i hörlurarna och nu förstår jag varför jag missbrukade amfetamin i min ungdom. Satan vad man känner sig kunglig och optimistisk, och detet yrkar på att mer av uppåtmedlet skall intas. Men då blir det fan mani på hög nivå. Åhhh… Jag är verkligen såld på dopaminerga verktyg, synd att de inte håller i längden.
Jag känner igen mig i det du beskriver. Vi är ju liksom bara människor. Efter en fantastisk manisk period så drabbas man av depressiv period. Man får liksom betala priset. Ingen människa är skapad för att uppleva den sorten av glädje. Men när det väl pågår så mår man som en kung. Ta vara på tiden och njut till dig min vän . Tänk om vi människor kunde må så här bra hela tiden. Vilket mirakel det skulle vara!
Citera
2019-09-27, 23:46
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Jag känner igen mig i det du beskriver. Vi är ju liksom bara människor. Efter en fantastisk manisk period så drabbas man av depressiv period. Man får liksom betala priset. Ingen människa är skapad för att uppleva den sorten av glädje. Men när det väl pågår så mår man som en kung. Ta vara på tiden och njut till dig min vän . Tänk om vi människor kunde må så här bra hela tiden. Vilket mirakel det skulle vara!
Konstigt nog är man fortfarande aktiv i det man gör men samtidigt stöter på hinder, exempelvis slarvfel osv. Måste vara fem timmar sedan jag tog den nu, käkar mat nu iallafall, tacokryddad köttfärs och jasmineris (pundigt haha). Fryser konstigt nog. Ska man kanske dra i sig lite gin? Vad skulle hända?
Citera
2019-09-28, 01:33
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Konstigt nog är man fortfarande aktiv i det man gör men samtidigt stöter på hinder, exempelvis slarvfel osv. Måste vara fem timmar sedan jag tog den nu, käkar mat nu iallafall, tacokryddad köttfärs och jasmineris (pundigt haha). Fryser konstigt nog. Ska man kanske dra i sig lite gin? Vad skulle hända?
Jag älskar att fylla på på kvällen eftersom effekten varar längre enligt mig. Jag tog en xanor 1 mg för att slappna av och för att sova . Ja du kan dricka men överdriv inte med det. I värsta fall kan du drabbas av grova blodtrycksfall och hemsk bakfylla!
Citera
2019-09-28, 01:34
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Att du fryser beror på att dina kärl är sammandragna. Lite dricka kommer att göra dina händer och fötter varma.
Citera
2019-09-28, 01:38
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Att du fryser beror på att dina kärl är sammandragna. Lite dricka kommer att göra dina händer och fötter varma.
Duschade precis och märkte att förhuden var trång så in i H. Tjackkuk är ingen ny sak dock, men problemet beror väll på att blodkärlen drar ihop sig? Ligger nedbäddad nu med ginflaskan bredvid mig. Är speedad i tankarna och ”rädd” för att gå och sova.
Citera
2019-09-28, 01:40
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Duschade precis och märkte att förhuden var trång så in i H. Tjackkuk är ingen ny sak dock, men problemet beror väll på att blodkärlen drar ihop sig? Ligger nedbäddad nu med ginflaskan bredvid mig. Är speedad i tankarna och ”rädd” för att gå och sova.
Man får mer biverkningar ju högre dos man tar. Överskrider jag 70 mg/dag så kan jag till och med få svårigheter med att kasta vatten
Citera
2019-09-28, 01:45
Medlem
Har en kompis som påstår att om man inte har diagnos och tar Elvans så blir man effektiv och städar ur lägenheten med glädje på ett nafs. Vad säger ni om det?
Citera
2019-09-28, 01:48
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
Har en kompis som påstår att om man inte har diagnos och tar Elvans så blir man effektiv och städar ur lägenheten med glädje på ett nafs. Vad säger ni om det?
Ren bullshit
Citera
2019-09-28, 01:50
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Man får mer biverkningar ju högre dos man tar. Överskrider jag 70 mg/dag så kan jag till och med få svårigheter med att kasta vatten
Fyfan, kommer ihåg detta, riktigt obehagliga biverkningar på dessa karameller om man på eget bevåg intar mer…
Citera
2019-09-28, 01:52
Medlem
Citat:
Ren bullshit
Om man har diagnos så blir man ju lugn så då borde det väl bli tvärtom när man inte har diagnos?
Citera
2019-09-28, 02:01
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
Det enda en person utan ”neuropsykiatriska funktionsnedsättningar” får till effekt med elvanse är ett ständigt ältande om att få ”en till elvanse”. De är i princip såpass stimulerande att dem sitter med hörlurarna på sig och utan vetskap ticsar med benen fram och tillbaka. De enda som i min vänskapskrets har reagerat starkt i positiv och funktionsduglig bemärkelse är de med ADHD. Erfarenshetsanknutet svar, kan vara olika från person men summa summarum är ruset bara knarkigt och abstinent för ”vanliga” personer medan effektiviserande för de med ADHD. En abstinent återhämtningsfas av mental karaktär följer emellertid i båda spåren och då en med ADHD tenderar att övertänka och få till en förkärlek till något på direkten kan det på sannolika grunder vara komplicerat för personen med diagnosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in