Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-13, 00:59
  #2209
Medlem
Käkat det sporadiskt. Rätt sällan men har då tagit 4 x 70mg

Substansen gör mig alltid grymt fokuserad och jag tar mer tid på mig i vad jag gör övrigt liv & får aldrig minsta ångest när jag klivit av den även om jag varit vaken i 2 dagar lol.

Men skulle aldrig vilja ta det för ofta. Även om det gynnar så hatar jag droger som tar över ens själ. människor med adhd eller add bör fan inte misshandlas med droger såhär enligt mig...

Elvanse idag ja
__________________
Senast redigerad av ezick 2017-07-13 kl. 01:02.
Citera
2017-07-13, 12:38
  #2210
Medlem
bananajoe33s avatar
Tog Elvanse för första gången i veckan och tyckte om det riktigt mycket, jag blir lugn och får ett skönt välmående och skön känsla i kroppen, räckte med 100mg.

Har haft Concerta som medicin mot min ADHD förut men har den inte mer pga att jag måste lämna urinprover i någon månad, går det att säga att man vill börja lämna prover men att jag vill ha Elvanse utskrivet istället för Concerta? Är det någon annan utredning man måste gå då?
Citera
2017-07-13, 18:42
  #2211
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Tog Elvanse för första gången i veckan och tyckte om det riktigt mycket, jag blir lugn och får ett skönt välmående och skön känsla i kroppen, räckte med 100mg.

Har haft Concerta som medicin mot min ADHD förut men har den inte mer pga att jag måste lämna urinprover i någon månad, går det att säga att man vill börja lämna prover men att jag vill ha Elvanse utskrivet istället för Concerta? Är det någon annan utredning man måste gå då?
Concerta syns inte. Om du tagit elvanse så kan du fråga efter sticka som mäter halter då elvande visas som affe.
__________________
Senast redigerad av har-du-ens-betyg 2017-07-13 kl. 18:45.
Citera
2017-07-14, 22:33
  #2212
Medlem
Vaken 2 dygn. Blivit runt 8st elv under dessa dagar och imorses tre. Vill gärna ta en 70mg nu.

Hur farlig är denna medicin för ex. hjärtat utan sömn och sen ta mer? Kör sporadiskt på den men kan ta i när jag väl gör det.
Citera
2017-07-18, 13:43
  #2213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ezick
Vaken 2 dygn. Blivit runt 8st elv under dessa dagar och imorses tre. Vill gärna ta en 70mg nu.

Hur farlig är denna medicin för ex. hjärtat utan sömn och sen ta mer? Kör sporadiskt på den men kan ta i när jag väl gör det.


Kan vara väldigt ohälsosamt och påfrestande för kroppen. Får jag fråga om du har denna medicin utskriven av läkare?
Citera
2017-07-20, 17:43
  #2214
Avstängd
Elvanse halleluleja! Nu kan jag vara vaken på dagarna utan koma liknande tillstånd!
Citera
2017-07-21, 04:19
  #2215
Medlem
MadAndLocos avatar
Första gången jag testade Elvanse var 2015 då jag satt inlåst på ett hem utanför Göteborg och en annan intagen lyckades få med sig ett gäng in till avdelningen när han kom tillbaka från en permission. Tog 6 stycken 70mg och svalde och fick en dryg jävla natt.. Ville ut och gå men det gick ju såklart inte så jag tröck på larmknappen till plitarna så jag kunde få någon att snacka med, Dom vart ganska griniga efter ett par gånger så jag tröttna på det och satt mig och ritade tills dom låste upp, minns att jag mådde rätt bra på dom..

Har en fråga.. Stämmer det att man inte ska kunna ta dom på nåt annat sätt än oralt och få effekt? Uteblir effekten på dom om man tillexempel injicerar dom? Om så är fallet vad beror det på? Är det just "LISet" i dom som krånglar till det? Näfan tacka vet jag Vaket!

Fridens liljor, Mad
Citera
2017-07-22, 08:58
  #2216
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadAndLoco
Har en fråga.. Stämmer det att man inte ska kunna ta dom på nåt annat sätt än oralt och få effekt? Uteblir effekten på dom om man tillexempel injicerar dom? Om så är fallet vad beror det på? Är det just "LISet" i dom som krånglar till det? Näfan tacka vet jag Vaket!

Fridens liljor, Mad


Ja precis. Lisdexamfetamin bryts ner i levern och det spelar ingen roll om du äter kapseln eller injicerar, levern blir inte snabbare för det.

Med det sagt kan AT:n på elvanse som skrivits ovan vara ett rent jävla helvete, det går inte att jämföra med vanligt tjack öht, så var inställd på att må skit. Det händer inte varje gång (kanske är för att jag inte ätit/druckit ordentligt? jag vet inte, men migrän och att spy som en gris händer kanske 25% av gångerna när jag går över 140mg. Det har jag gjort kanske 10ggr innan jag gav upp det där och håller mig till förskriven dos om 70+30.
Citera
2017-07-22, 18:46
  #2217
Medlem
Innan hade jag 90 mg ritalin om dagen, 60 på morgonen och 30 på eftermiddagen. Nu har min läkare satt in 20 mg elvanse och 70 mg ritalin om dagen. Morgon: 20 mg elvanse, 40 mg ritalin. Eftermiddag: 30 mg ritalin. Jag tycker verkligen elvanse är skitbra, inga bieffekter och bra fokus. Och så håller den hela dagen. Dock väldigt liten effekt pga den lilla dosen... Men men får hoppas läkaren höjjer den snart och tar ut min ritalin. Till huvudsaken, Jag rekomenderar starkt elvanse till de som har problem med metylfenidat .
Citera
2017-07-22, 18:59
  #2218
Medlem
bananajoe33s avatar
Tog ca 75mg Elvanse vid 18.30 tiden, har ingen tolerans, tror ni att jag kommer kunna somna runt 01.00 tiden? Har 1 imovane och zyprexa.
__________________
Senast redigerad av bananajoe33 2017-07-22 kl. 19:02.
Citera
2017-07-22, 19:45
  #2219
Medlem
Förövrigt, är det någon som vet vad det är för skillnad mellan vanliga elvanse och elvanse vuxen? väldigt tacksam för svar
Citera
2017-07-22, 19:50
  #2220
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskjanne
Innan hade jag 90 mg ritalin om dagen, 60 på morgonen och 30 på eftermiddagen. Nu har min läkare satt in 20 mg elvanse och 70 mg ritalin om dagen. Morgon: 20 mg elvanse, 40 mg ritalin. Eftermiddag: 30 mg ritalin. Jag tycker verkligen elvanse är skitbra, inga bieffekter och bra fokus. Och så håller den hela dagen. Dock väldigt liten effekt pga den lilla dosen... Men men får hoppas läkaren höjjer den snart och tar ut min ritalin. Till huvudsaken, Jag rekomenderar starkt elvanse till de som har problem med metylfenidat .
Det finns egentligen inga fördelar med metylfendiat, sämre effekt och värre biverkningar än amfetamin. Av detta följer minskad missbrukspotential. Enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback