2019-09-29, 00:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Litet ironiskt att SD samma dag som han skriver under bodelningsavtalet FTF:ar en burk med det passande namnet "Borta bra men hemma bäst"

Man kan ju misstänka att bodelningsavtalet utgjorde en del av "skitpratet" med JG.

Man vet ju aldrig vad han egentligen säger, men det känns som han ”pratar genom bloggen”, via såväl spetsfundigheter som snyggt paketerad hånfullhet. Att vara rak verkar inte ligga för honom. Huruvida det beror på att han finner nöje i att vara tvetydig eller att han egentligen är konflikträdd...
En kombination tror jag.

Skulle vara intressant att vara en liten fluga på väggen i förhörsrummet....

OffT:
Apropå märkliga tillfälligheter, slumpen, och
namnkombinationer; så hittade detta när jag sökte information:

” En kväll i april förra året blev Hannas pappa Stefan Davidsson brutalt mördad vid ett bråk”

https://www.allas.se/relationer/hannas-far-stefan-davidsson-misshandlades-till-dods/
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-29 kl. 00:50.
Citera
2019-09-29, 00:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD👤 och LW👤 och vid sidan HD👤

HD👤 ställdes inför ett emotionellt dilemma.

En besvärlig emotionellt och kontinuerligt påträngande situation där man på ett eller annat sätt tvingas göra ett val mellan TVÅ = [SD👤och LW👤] eller flera alternativ som vart och ett frambringar olika oangenäma följder, som till exempel ett mord.

@landbandy ... jag hoppas att du vill förstå detta ovan skrivna på ett korrekt sätt, det vill säga, det som jag egentligt vill framföra gällande HD's👤 dilemma, vilket i sin tur också inkluderar kognitiv dissonans.

Mvh/ @JokerⓂannen

God kvällning Jokermannen .

Ursäkta mig , jag är inte så bra på svåra ord -kan du förklara betydelsen av orden kognitiv dissonans ?

När det gäller otrohet så tror jag att många speciella känslor sätter igång inom människor;
som hat,ilska,bedrövelse , bitterhet ,besvikelse, aggressioner etc.
Starka känslor ...

Och dessa känslor är inte att leka med eftersom den man vill fråga Varför ? till, den man litar/litat på ;
, den personen som står en närmast ;den dementerar då att detta försiggår .
Så där står man försmådd och övergiven utan någon som helst aning om hur allt skall kunna rättas till,
utan att det skall kännas i hjärtat, resten av ens liv . Det är ingen lätt sits ....

Så det man undrar över är hur Lena kunde tillåta sig att göra detta utan rädsla för vad som komma skall ???

Dömer inte henne , men undrar hur hon tänkte , för sådana saker brukar alltid förr eller senare komma fram , genom typ ”djungeltelegrafen” ...hmm ...
Senast redigerad av landbandy 2019-09-29 kl. 00:54.
Citera
2019-09-29, 00:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så varför väntade HD med att flytta ut och begära skilsmässa
i över ett år efter misshandelsanmälan i jan -17?
Om hon inte ville försöka lappa ihop äktenskapet?
Och varför har de umgåtts så mycket utan barnen efter
skilsmässan om det var för sent?
Vad skulle SD ha att tjäna på att sprida ett sådant rykte?
Dessutom skulle de ju resa till USA för att hitta tillbaka till
varandra.

Det är nog svårt att finna en lägenhet eller hus/radhus i det området eftersom nya Hjärsta/ gamla Hjärsta är trevliga områden att bo i , så för barnens skull så fick hon nog vänta in ett bra boende , tror Du inte ?
Och då fick det ta sin tid tills tillfälle fanns . Så tror jag .

När det gäller barns skola och kompisar så är det nog bra att låta dem få bo där de är vana .

Bra tänkt utav HD , att tänka på sina barn .
Citera
2019-09-29, 00:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är nog svårt att finna en lägenhet eller hus/radhus i det området eftersom nya Hjärsta/ gamla Hjärsta är trevliga områden att bo i , så för barnens skull så fick hon nog vänta in ett bra boende , tror Du inte ?
Och då fick det ta sin tid tills tillfälle fanns . Så tror jag .

När det gäller barns skola och kompisar så är det nog bra att låta dem få bo där de är vana .

Bra tänkt utav HD , att tänka på sina barn .

Jag tror att hon ville och fortfarande vill
hitta tillbaka till SD.
Citera
2019-09-29, 00:56
Medlem
Citat:
God kvällning Jokermannen .

Ursäkta mig , jag är inte så bra på svåra ord -kan du förklara betydelsen av orden kognitiv dissonans ?

När det gäller otrohet så tror jag att många speciella känslor sätter igång inom människor;
som hat,ilska,bedrövelse , bitterhet ,besvikelse, aggressioner etc.
Starka känslor ...

Och dessa känslor är inte att leka med eftersom den man vill fråga Varför ? till -
, den dementerar ofta att det försiggår ,
så där står man försmådd och övergiven utan någon som helst aning om hur allt skall kunna rättas till,
utan att det skall kännas i hjärtat, resten av ens liv .

Så det man undrar över är hur Lena kunde tillåta sig att göra detta utan rädsla för vad som komma skall ???

Dömer inte henne , men undrar hur hon tänkte , för sådana saker brukar alltid förr eller senare komma fram , genom typ ”djungeltelegrafen” ...hmm ...

Det frågan borde väl riktas mot SD som är den ende som förbundit trohet och ärlighet, ja allt gentemot sin fru HD. Även vid nöd och lust, dvs även vid lång sjukdom.

Varför inledde han kontakt med henne? Hon var ointresserad ett bra tag .... Varför envisades han?

Dessutom gift m 3 barn.
Senast redigerad av Remark 2019-09-29 kl. 01:08.
Citera
2019-09-29, 01:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det fetade: Så att dela sin älskling sexuellt med någon
utav ett annat kön vore OK?

Så det var HDs fel att LW blev mördad eftersom det
påstås att hon tillät SD att ha sex med andra?

Nej varför skall man vara gifta om man skall hålla på med andra utanför äktenskapet ?
Då är det väl bättre att leva som en fri ungkarl eller singelkvinna ?

Jag tycker inte otrohet ingår i ett äktenskap faktiskt .

Att vara gift är ju att måna om varandra och att skita i sin respektives känslor är ju början på en skilsmässa , det trodde jag alla som är gifta visste om ?????
Citera
2019-09-29, 01:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det frågan borde väl riktas mot SD som är den ende som förbundit trohet och ärlighet, ja allt gentemot sin fru HD.

Ja det har du helt rätt i .
Men det han tycker , tänker omkring det får stå för honom .
Det får han ta med SINA närmaste .
Men det som gör mig så nedstämd är att först involverar han Lena i geocaching som hon i början tyckte var sisådär ...

Sen av någon anledning kom det sig att de började strula ( fråga inte mig varför , för jag har ingen aning ) -utan att tänka sig för vad som kunde hända om det kom fram .

Så det som är så sorgligt är att om hon struntat i allt detta , kunde hon antagligen levt idag .

På något sätt undrar man om SD ville att det skulle gå så här utifrån de val han gjorde ?

Klart man blir bedrövad över hur livet kan te sig , nu efteråt .
Senast redigerad av landbandy 2019-09-29 kl. 01:20.
Citera
2019-09-29, 01:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nej varför skall man vara gifta om man skall hålla på med andra utanför äktenskapet ?
Då är det väl bättre att leva som en fri ungkarl eller singelkvinna ?

Jag tycker inte otrohet ingår i ett äktenskap faktiskt .

Att vara gift är ju att måna om varandra och att skita i sin respektives känslor är ju början på en skilsmässa , det trodde jag alla som är gifta visste om ?????

Jag håller med dig.

Men de flesta i tråden tycks tycka att det är helt OK
att ha sex med vem man vill, till höger och vänster,
hur som helst.

Men om vi tänker oss att SD sa till HD, när hon fick reda
på affären: "Det är bara sex. Jag bryr mig inte om LW.
Det är dig jag älskar och vill leva tillsammans med."
Och sedan gav HD skulden för otroheten; att hon varit sjuk
och inte velat ha så mycket sex med honom.
Då är det inte konstigt att tänka att HD ville tro på honom
och gav honom en chans till.
Citera
2019-09-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Till skillnad från vissa domedagsprofeter här tror jag dom har massvis på SD och kommer inte ha några som helst problem att få honom fälld. Förmodligen tillräckligt på HD också, minst medhjälp alt. skyddande av brottsling.

Kan bli en bra julklapp.

Jag har hela tiden haft förtroende för ÅH.

( Draifos, du behöver inte fråga "vad som får mig att tro att dom har bevis mot SD").

Det var då själva "pillekvitten" var det skall vara svårt att begripa vissa saker och hur det förhåller sig i verkligheten.

Om man inte med hjälp av bevis lyckas, med att kunna binda SD👤 direkt till mordplatsen, kommer vederbörande sålunda att försättas på fri fot, detta sagt med anledning av, att om SD👤 inom en domstol skall kunna ställas till ansvarar, för att i svunnen tid ha bragt livet om Lena Wesström, måste en sådan för den anklagade's begångna gärning kunna bevisas inom en domstol till utom all rimlig tvivel, når man inte upp till den bevisnivån, kan sålunda vederbörande inte dömas för mordet, det vill säga, sluta upp med era subjektiva drömmar och träd in i verkligheten i stället.

Själv tror jag att SD👤 har med Lena Wesström's död att göra på ett eller annat sätt, men, jag är betydligt starkare inom min tro att HD👤 var huvudpersonen bakom mordet på Lena Wesström och att JG👤 visste på förhand att Lena Wesström skulle bringas om sitt liv.

Men nu ligger det till på följande sätt, att min tro är inte den samma som verkligheten, det vill säga, skall SD👤 inom en domstol kunna dömas för mordet på Lena Wesström, måste det kunna bevisas utom all rimlig tvivel att den anklagade har begått gärningen och sålunda gjort sig skyldig till ett brutalt och hänsynslöst mord på en då 45 årig trebarns-moder, detta kan endast äga rum om den anklagade kommer att kunna bindas direkt till den då aktuella mordplatsen bakom bullerplanket inom Nya Hjärsta och Örebro län.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-09-29, 01:17
Medlem
Citat:
Ja det har du helt rätt i .
Men det han tycker , tänker omkring det får stå för honom .
Det får han ta med dina närmaste .
Men det som gör mig så nedstämd är att först involverar han Lena i geocaching som hon i början tyckte var sisådär ...

Sen av någon anledning kom det sig att de började strula ( fråga inte mig varför , för jag har ingen aning ) -utan att tänka sig för vad som kunde hända om det kom fram .

Så det som är så sorgligt är att om hon struntat i allt detta , kunde hon antagligen levt idag .

På något sätt undrar man om SD ville att det skulle gå så här utifrån de val han gjorde ?

Klart man blir bedrövad över hur livet kan te sig , nu efteråt .

Oja, det är djupt bedrövligt. Nu väldigt förfärligt för alla anhöriga, främst barnen. Känns hemskt.
Citera
2019-09-29, 01:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag håller med dig.

Men de flesta i tråden tycks tycka att det är helt OK
att ha sex med vem man vill, till höger och vänster,
hur som helst.

Men om vi tänker oss att SD sa till HD, när hon fick reda
på affären: "Det är bara sex. Jag bryr mig inte om LW.
Det är dig jag älskar och vill leva tillsammans med."
Och sedan gav HD skulden för otroheten; att hon varit sjuk
och inte velat ha så mycket sex med honom.
Då är det inte konstigt att tänka att HD ville tro på honom
och gav honom en chans till.

Jo det kan mycket väl varit så .
Kärleken till en människa kan ju göra att man inte ser riktigt klart på vad man utsätts för , tokigt nog , men det är tråkigt att människor skall behöva utstå både det ena och det andra .
Citera
2019-09-29, 01:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Oja, det är djupt bedrövligt. Nu väldigt förfärligt för alla anhöriga, främst barnen. Känns hemskt.

Ja det är fruktansvärt , på gränsen till galenskap .

Tänk om alla de människor som jag antar varit otrogna i sina liv blev mördade eller mördade någon .....

Då skulle det inte finnas så många kvar på jordytan tokigt nog

Jag har så svårt att tro att HD är involverad i detta , eftersom hon borde förstå hur det måste kännas för Lenas barn att få sin mamma mördad ?
Och det ville hon väl ändå inte att de skulle behöva sörja i återstoden utav deras liv ? Eller ???
Senast redigerad av landbandy 2019-09-29 kl. 01:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in