Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
SD👤 och LW👤 och vid sidan HD👤
HD👤 ställdes inför ett emotionellt dilemma.
En besvärlig emotionellt och kontinuerligt påträngande situation där man på ett eller annat sätt tvingas göra ett val mellan TVÅ = [SD👤och LW👤] eller flera alternativ som vart och ett frambringar olika oangenäma följder, som till exempel ett mord.
@landbandy ... jag hoppas att du vill förstå detta ovan skrivna på ett korrekt sätt, det vill säga, det som jag egentligt vill framföra gällande HD's👤 dilemma, vilket i sin tur också inkluderar kognitiv dissonans.
Mvh/ @JokerⓂannen
God kvällning Jokermannen .
Ursäkta mig , jag är inte så bra på svåra ord -kan du förklara betydelsen av orden kognitiv dissonans ?
När det gäller otrohet så tror jag att många speciella känslor sätter igång inom människor;
som hat,ilska,bedrövelse , bitterhet ,besvikelse, aggressioner etc.
Starka känslor ...
Och dessa känslor är inte att leka med eftersom den man vill fråga Varför ? till, den man litar/litat på ;
, den personen som står en närmast ;den dementerar då att detta försiggår .
Så där står man försmådd och övergiven utan någon som helst aning om hur allt skall kunna rättas till,
utan att det skall kännas i hjärtat, resten av ens liv . Det är ingen lätt sits ....
Så det man undrar över är hur Lena kunde tillåta sig att göra detta utan rädsla för vad som komma skall ???
Dömer inte henne , men undrar hur hon tänkte , för sådana saker brukar alltid förr eller senare komma fram , genom typ ”djungeltelegrafen” ...hmm ...