2019-09-26, 14:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Han skadade ju sig för 2 år sedan 2017 och nu är det 2019 och han är absolut inte mls bästa spelare någonsin och nej han kan inte gå till någon av de 10 största klubbarna i Europa nu igen

Nehe, men det är vad han säger, och mitt förslag var inte heller att han skulle skriva kontrakt med någon av de 10 största klubbarna nu.
Citera
2019-09-26, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Om det var jag hade jag velat ha en CL-titel, vilket betyder att han måste flytta till Europa. Men det är väl svårt att finna en eventuell vinnare som vill satsa på honom.

Han verkar vara rehabiliterad från sin skada, men får nog först spela ett år i ett lag i Europa som inte har en chans på denna titel, för att någon favorit skall våga anställa honom. Han skulle då kunna vara i ett sådant lag våren 2021 eller 2022, när han är 39 eller 40 år. Kan han bidra med kvalitet så sent i sin karriär? Risken är att han bara blir en medresenär, och är det värt det då?

Samtidigt verkar det som att han fortfarande håller hög klass. Det tar slut en gång, men det är fullt möjligt att han är mer eller mindre lika bra om två-tre år.

Sedan tror jag inte han skämtar när han säger att han tycker att han är den bästa spelaren någonsin i MLS, för den sakens skull tror jag att han själv tittar på nya utmaningar. Hade jag varit han hade jag letat efter ett kontrakt med en europeisk klubb, och med hans ambition och självförtroende skulle jag ha skrivit till de största klubbarna först.

Nej han håller fortfarande en låg klass och ja det är fullt möjligt att han är mer eller mindre lika dålig om två-tre år
Citera
2019-09-26, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Zlatan målskytt i natt mot Real Salt Lake när man vann 2-1 och säkrade en slutspelsmatch. Nu blir det en transportsträcka för Galaxy fram till 19 oktober då slutspelet drar igång.

Zlatan har nu 49 mål på 53 matcher sedan han gick till Galaxy - ändå smått sensationella siffror. Ska bli intressant att se vart han tar vägen när Galaxy-kontraktet går ut i slutet av detta år. Blir det en återkomst till Europa? Blir det ytterligare en säsong i MLS? Går han till Boca Juniors? Lägger han av helt?

Nej 50 mål på 54 matcher är ändå inte smått sensationella siffror för se på Josef Martinez han har gjort över 70 mål på 2 säsonger i MLS och Lewandowski 10 mål på 6 matcher i denna säsongen av bundesliga och cl
Senast redigerad av Nelson33 2019-09-26 kl. 14:42.
Citera
2019-09-26, 17:53
Moderator
vfs avatar
goseigen och Nelson33, ni kan fortsätta tjafsa i pm, INTE i tråden/Mod
Citera
2019-09-26, 21:08
Medlem
tjallepetters avatar
Z är speciell.
Han hade utan tvekan kunnat prestera i Manchester United.
Hans första säsong som 35 åring i premier league var en succe. Han lyckades näta 28 baljor och då ska vi inte glömma hur många frilägen han sumpade. En fulländad säsong till och han hade hittat rytmen i premier league och satt även de frilägen han missade under sin första säsong.

Hemligheten med Z är han fortfarande ser allt och alla som sina fiender. Det inre hatet av att känna sig utanför/stigmatiserad/mobbad är hans drivkraft. Man undrar vad det är för skit han varit med om i Malmö som ung, men han får väl vara tacksam för den skit han upplever att han utsatts för. För det är anledningen till att han fortfarande presterar.
Citera
2019-09-27, 11:34
Medlem
Intressant snack om Zlatans målform i Fotbollslabbet (med start kring minut 16).

Bland annat pratar dom om hur man jämför MLS med andra ligor, hur Zlatans prestation står sig gentemot europeiska spelare (eller spelare som spelar i Europa rättare sagt) och så vidare.

Backe verkar övertygad att han klarat en vända till i Premier League.

Gusten: Sveriges överlägset bästa anfallare fortfarande?
Ola: Ja, det råder ingen tvekan om det.
Citera
2019-09-27, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Intressant snack om Zlatans målform i Fotbollslabbet (med start kring minut 16).

Bland annat pratar dom om hur man jämför MLS med andra ligor, hur Zlatans prestation står sig gentemot europeiska spelare (eller spelare som spelar i Europa rättare sagt) och så vidare.

Backe verkar övertygad att han klarat en vända till i Premier League.

Gusten: Sveriges överlägset bästa anfallare fortfarande?
Ola: Ja, det råder ingen tvekan om det.

Han är absolut inte Sveriges överlägset bästa anfallare varken nu eller för 10 år sedan och han är sämre än de spelarna i Europa
Citera
2019-09-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Han är absolut inte Sveriges överlägset bästa anfallare varken nu eller för 10 år sedan och han är sämre än de spelarna i Europa

Vilka svenska anfallare hade du placerat högre "nu eller för 10 år sedan"?
Citera
2019-09-28, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Vilka svenska anfallare hade du placerat högre "nu eller för 10 år sedan"?

Henke Larsson placerar jag högre än den värdelösa divan Zlatan för han har vunnit följande

Brons i vm 1994
Cltitel med Barcelona.
Pl titel med man utd
Guldskon

Genom tiderna är Gunnar Nordahl Sveriges bästa anfallare och spelare
Citera
2019-09-29, 11:40
Medlem
Hur många VM-mål har Zlatan gjort?
Citera
2019-09-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Hur många VM-mål har Zlatan gjort?

Svårgooglat?

Noll. Hur så?

Edit: Jag förmodar att detta är ytterligare ett uruselt "Zlatan har inte gjort några VM-mål och är därför en usel anfallare"-inlägg. Ingen som använder det argumentet skulle hävda att det finns (minst) 37 anfallare genom historien som är bättre än Messi.
Senast redigerad av J.G.R 2019-09-29 kl. 13:31.
Citera
2019-09-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Svårgooglat?

Noll. Hur så?

Edit: Jag förmodar att detta är ytterligare ett uruselt "Zlatan har inte gjort några VM-mål och är därför en usel anfallare"-inlägg. Ingen som använder det argumentet skulle hävda att det finns (minst) 37 anfallare genom historien som är bättre än Messi.

Det bevisar att Zlatan är inte bäst när det gäller. Det går bra att göra mål mot Kazakstan och Färöarna i kvalet. Men väl i VM så låser det sig för Zlatan och han underpresterar. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in