2019-09-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Med tanke på att du skriver om väl valda stycken flera ggr som nån misstro eller vinkling så kan du väl snarare beställa, läsa och citera in det du saknar.

Att hon beter sig helkonstig kan väl inte ha undgått dig -- om det så är på fyllan eller nykter då hon tex pratar om hjärnblödning som inte ens finns vid tillfället. Det är många ögonbrynshöjande beteenden, bildar ett mönster. Låser in sig hos psykiatriker och får tas ut av polis.
Intervjuerna var knappast till hennes fördel heller (troligen nykter).

Om en människa inte är psykisk frisk/labil, personlighetstörd, paranoid or what Eve på den fronten så kan det vara en delfaktor till beteende som gör att saker går överstyr, är gränslös eller brister i självinsikt.
Det är således funderingar kring psykisk ohälsa förutom fylla VIA henne själv som går att läsa om eller lyssna till. Eller anser du hon beter sig normalt?

Vad baserar du hans homosexuella läggning på och vad har det med anstiftan/mordförsök att göra då du anser det likställt med att fundera på vad som felar K som greps.. Otrogen vore ett skitargument så sett, den egenskapen finns oavsett läggning.

Det sista där finns ett svar på. Jag har också haft åsikter om alkohol och hjärnblödning och hur hon raserat sitt liv. Men till skillnad från andra åsikter är det motbjudande jargong i tråden och flera bra postare har lämnat.
Nix jag tror inte på mer än alkohol och hjärnskada och avstår från att pådyvla K något som enbart professionen kan avgöra. Intervjuerna ser jag inga fel med öht. En påminnelse kommer här. Hon är inte ens häktad och långt mycket långt från åtal. Jag påpekar när det ligger partsinlagor som det protokollet. Någon måste sansa ner denna jakt på K som tenderar till att se till så flera försvinner från tråden.
Citera
2019-09-28, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Intressant!

Ja de sa att de var säkra på honom. De frågade inte så mycket om Karin som jag trodde. De sa att förhöret handlade om den som sköt. Vem som är anstiftare var inte viktigt just nu. De verkade säkra på att förr eller senare få tag på Fredrik. Han hamnar alltid i bråk så han kommer dyka upp. Han är efterlyst så om polisen stöter på honom så tar man in honom. Men det är inget stort pådrag. De frågade lite om vad jag visste om Henrik och Karin men mest om Henrik. Ca 10 frågor om Fredrik, tre frågor om Karin och fem om Henrik. De skrev ut förhöret och jag fick vänta en stund och sedan godkänna det dom skrivit ut av inspelningen.
Citera
2019-09-28, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Den planerade familjevården hade ställts in under december 2013, båda parterna hade varit föremål för polisingripanden utifrån familjevåldsproblematik i hemmet den 16 december 2013 och socialtjänsten
avsåg att ingripa med en ansökan om omhändertagande av barnen enligt LVU.

Så står det inte ett domslut gällande vårdnaden. Alltså inte enbart en part som bråkat utan båda två, och det är också båda två som inte klarat av att vara sams för barnens skull trots stöd vid sin sida. Däremot snabbade sig H efter hot om LVU att framstå som den som är bäst kapabel att ombesörja för barnen därav tilldelad vårdnad. Någon psykisk sjukdom finns inte på K enligt domstolen. Det är vad H påstår. Barnen har umgåtts med sin mor efter egna beslut. Inget domstolen dömde gällande umgänget.

I början på mars 2014 eller i slutet på feb 2014 får K en blödning i hjärnan enligt läkares uppgifter i domstolen.
K däremot anser att det uppkom pga H våld dec 2013. Läkaren intygar också att balans samt tappa tråden och framstå som onykter tillhör sviterna av blödningen i hjärnan. Däremot inte att falla ihop som K gjort några gånger.

Bra inlägg. Och mycket familjetragik
Detta fall borde finnas med i utbildningen av alla som i yrket kommer i kontakt med vårdnadstvister. I avskräckande syfte
I efterhand kan man bara konstatera att alla i denna familj har förlorat

Det har gått 20 dagar och polisen har ännu ingen GM
Jag hoppas att Leif GW gör en utvärdering av fallet
Citera
2019-09-28, 08:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja de sa att de var säkra på honom. De frågade inte så mycket om Karin som jag trodde. De sa att förhöret handlade om den som sköt. Vem som är anstiftare var inte viktigt just nu. De verkade säkra på att förr eller senare få tag på Fredrik. Han hamnar alltid i bråk så han kommer dyka upp. Han är efterlyst så om polisen stöter på honom så tar man in honom. Men det är inget stort pådrag. De frågade lite om vad jag visste om Henrik och Karin men mest om Henrik. Ca 10 frågor om Fredrik, tre frågor om Karin och fem om Henrik. De skrev ut förhöret och jag fick vänta en stund och sedan godkänna det dom skrivit ut av inspelningen.

Vad kan de ha? Ett direkt utpekande? Fingeravtryck? Dna-bevis? Hoppas att HOL hade sinnesnärvaro nog att riva skytten eller så.

Fredrik har all anledning att vara nervös.

Polisen är helt säkra på honom, Karin säger att han är oskyldig. Intressant.
Senast redigerad av Combival 2019-09-28 kl. 08:33.
Citera
2019-09-28, 08:48
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Människan borde utredas ordentligt inom psykiatrin. Nåt är väldigt fel. Jag tror inte det är enbart alkohol som ligger bakom, det har snurrat i andra hjärnvindlingar också.
Borderline? Vill minnas att jag läste det i nån bilaga som du el Timeout postat, inlägget rörde ett uttalande om hunden Ester.
Det behöver iofs inte vara sant för det, utan ett allmänt uttryck för att beskriva hennes svängande humör...
Nu har jag inte läst ikapp tråden så ber om ursäkt om det framkommit senare.
Citera
2019-09-28, 08:49
Medlem
Polisen frågade om Henriks nya kvinna M@ri@ och om jag kände till fler kvinnor och män som Henrik varit tillsammans med.
Citera
2019-09-28, 08:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Borderline? Vill minnas att jag läste det i nån bilaga som du el Timeout postat, inlägget rörde ett uttalande om hunden Ester.
Det behöver iofs inte vara sant för det, utan ett allmänt uttryck för att beskriva hennes svängande humör...
Nu har jag inte läst ikapp tråden så ber om ursäkt om det framkommit senare.

Här är inlägget du menade. Det låter som att personen VET att Karin har en Borderlinepersonlighet men man bör inte ta det för fakta i nuläget även om det är troligt.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-09-28, 08:57
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Polisen frågade om Henriks nya kvinna M@ri@ och om jag kände till fler kvinnor och män som Henrik varit tillsammans med.

Något som gör mig lite skeptisk är hur öppenhjärtig polisen är mot dig. De gånger jag suttit i förhör har jag minsann inte fått så mycket information. Inget negativt menat gentemot dig men det är ovanligt att de berättar så mycket.
Citera
2019-09-28, 08:57
Medlem
Citat:

Jag vill inte vara otrevlig men jag tror du är full av skit... Vilken polis förhörde dig om jag får fråga?
Citera
2019-09-28, 08:58
Medlem
Citat:
Det sista där finns ett svar på. Jag har också haft åsikter om alkohol och hjärnblödning och hur hon raserat sitt liv. Men till skillnad från andra åsikter är det motbjudande jargong i tråden och flera bra postare har lämnat.
Nix jag tror inte på mer än alkohol och hjärnskada och avstår från att pådyvla K något som enbart professionen kan avgöra. Intervjuerna ser jag inga fel med öht. En påminnelse kommer här. Hon är inte ens häktad och långt mycket långt från åtal. Jag påpekar när det ligger partsinlagor som det protokollet. Någon måste sansa ner denna jakt på K som tenderar till att se till så flera försvinner från tråden.
Att troll och lögnare försvinner är ingen förlust. Eftersom Fyllehunden Karin Lilja är den enda person hittils som överhuvudtaget nämnts som tänkbar anstiftare där det finns saklig grund för misstanken är det logiskt att hon är i fokus. Kvinnomisshandlaren Fredrik är bara ett redskap, det kunde lika väl blivit någon annan småkriminell pundare hon känner.
Citera
2019-09-28, 09:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Något som gör mig lite skeptisk är hur öppenhjärtig polisen är mot dig. De gånger jag suttit i förhör har jag minsann inte fått så mycket information. Inget negativt menat gentemot dig men det är ovanligt att de berättar så mycket.

Om de mot all förmodan skulle ha berättat så mycket hade de gjort klart att det absolut inte får spridas vidare utanför förhörsrummet.
Det är ingenting som ska basuneras ut här på FB.
Citera
2019-09-28, 09:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Äsch, lägg ner skräp om att folk lämnar, det är ett fritt land. Överdrifter, drama och generaliseringar har aldrig vunnit mark i debatter.

On topic:
Hon greps som misstänkt och Fu pågår. Möller gjorde en minivolta i arresten också- - "Inte häktad" säger inte värst mycket i ett tidigt skede.
Framöver klarnar det förhoppningsvis.

Hjärnskada via alkoholen vore väl möjligt om det är många år och dagligt intag. Men samtidigt är KL en kreativ kvinna sett till dagboksblad, då verkar hjärnan vara väldigt alert. Så riktigt så hjärnskadad framstår hon inte.

Självklart kan det vara långt till åtal, anstiftan är ofta ett svårt ärende. KL lämnar väldigt lite digitala spår efter sig och glider runt f.ö.
Sen beror det väl på torpeden. Rent generellt finns olika utgångspunkter.
Fick han tillräckligt med kärleksbedyrande och storsvulna löften om en skön framtid bland miljonerna?
Eller är det en hållhake? Hot? Gentjänst?
Extremt lojal som en hund i ledband?

Det beror på relationen till torpeden och om den är utan skrupler också, inbillar sig att det är smartast att tiga. Men det kanske skiter sig?
En annan faktor är om denna också är gränslös på fyllan eller har en släng av megalomani och vill skrävla.

Nån kallblodig Hitman tror jag inte det rör sig om så anstiftaren kan ju inte tro sig vara på fast mark.

Sen kan ju denna få en hagalen stalker i röven år ut och år in med ett eget pris på huvudet.

Torpeden kanske var söndertjatad i flera år och pressad, påverkad och frustrerad vid gärningstillfället.
Skulle inte en skarp aðvokat kunna få fram sånt för strafflindring? Det kanske finns bevis på nån knapptelefon att visa upp.
Anstiftaren kan få iivstid. Bye, Bye.

Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut dummaste, sa Bull.
Senast redigerad av develi 2019-09-28 kl. 09:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in