2019-09-28, 00:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för utförligt svar @notknapparen! Mobilen ska ha hittats mellan Vivalla och Hjärsta och området du har markerat ser ut att vara det rätta.

Vi vet ju inte att det är mobilen säkert.

Men det var ett för utredningen viktigt fynd.
Och, efter det att fyndet gjorts, avbröts sökningarna.

Även MV har sagt att han har dragit den slutsatsen, att det var mobilen som hittades då. Och att efter vad han hört, så hade mobilen hittats. Vad som kommit ur mobilen hade han inga uppgifter.
Det verkar också som att LW hade fler än en mobil, bl a jobb mobil.

(allt taget ur minnet på nattkröken)
Citera
2019-09-28, 00:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du får väl ta reda på vilket kön hade, så du kan bestämma dig för om Tingsrätten gjorde rätt beslut eller fel beslut. Suck.
Annars kan du ju tipsa försvaret och berätta om dina misstankar, så att advokaten och SD kan göra en anmälan. Alternativt kan du väl tipsa om att de ska begära att få en manlig rådman?
Vilket kön tingsrätten har är ointressant. Däremot om tingsrätten har agerat utifrån personliga, ideologiska eller politiska grunder, och att man har fattat beslut utan någon hänsyn till rationella argument, då är det väl inte jättebra.

Tror du att tingsrätten vid den senaste förhandlingen kan ha representerats av Ulla Gustavsson?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-28 kl. 00:28.
Citera
2019-09-28, 00:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Detta hittade jag Notknapparen från EGT men inte sår och plåster men det finns kanske.

Ja, tack!
@nivijag hittade också inlägg.
Jag minns nu det där om mensblodet.

Alltså, det känns allt lite krystat det där med blod hemma hos SD.

Hur ofta har man blod från någon bekant hemma hos sig?
Och, som sagt. Någon annan borde veta om sårskador som blöder på det sättet så det finns kvar i huset.
Citera
2019-09-28, 00:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vilket kön tingsrätten har är ointressant. Däremot om tingsrätten har agerat utifrån personliga eller politiska grunder, och att man nu kan ha fattat beslut helt utan någon hänsyn till rationella argument, då är det kanske inte jättebra.

Tror du att tingsrätten vid den senaste förhandlingen kan ha representerats av Ulla Gustavsson?

Har ingen aning vem som var rådman. Det brukar ju vara du som har koll på vilka som varit med vid häktningsförhandlingarna.

Det låter skönt att du inte tycker att könet på rådmannen var av betydelse. Det var så jag uppfattade det när du radade upp kvinnorna som tidigare godkänt häktningarna. Dessutom länkade tidigare till ett väldigt roligt klipp från Youtube ( ), det som du sa inte var "humor".
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-28 kl. 00:37.
Citera
2019-09-28, 00:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har ingen aning vem som var rådman./.../
Jag vet inte heller vem det var. Men det skulle inte förvåna mig alls om det var Ulla Gustavsson:
Simpampen har samma yttrandefrihet som alla andra. Det har även Göran Lambertz, som under sin tid som justitieråd vid Högsta domstolen gång på gång argumenterade för att Sture Bergwall var korrekt dömd och därmed i praktiken hävdade att Sveriges mest frikände person egentligen är en seriemördare.

Beteendet skadade förtroendet för Högsta domstolen. Det är samma sak med Ulla Gustavssons svammel. Det rubbar tilltron till Sveriges domstolar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/6nOaoQ/simpampens-uttalanden-om-slojor-skadar-fortroendet-for-domstolarna
Senast redigerad av Draifos 2019-09-28 kl. 01:08.
Citera
2019-09-28, 01:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag vet inte heller vem det var. Men det skulle inte förvåna mig alls om det var Ulla "Simpampen" Gustavsson:
Simpampen har samma yttrandefrihet som alla andra. Det har även Göran Lambertz, som under sin tid som justitieråd vid Högsta domstolen gång på gång argumenterade för att Sture Bergwall var korrekt dömd och därmed i praktiken hävdade att Sveriges mest frikände person egentligen är en seriemördare.

Beteendet skadade förtroendet för Högsta domstolen. Det är samma sak med Ulla Gustavssons svammel. Det rubbar tilltron till Sveriges domstolar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/6nOaoQ/simpampens-uttalanden-om-slojor-skadar-fortroendet-for-domstolarna

Ja, du vet vad jag har tidigare sagt om henne.

Hennes omdömeslöshet i uttalandet om bilden och i rollen som ordförande i simförbundet skulle göra mig otrygg oavsett om jag var muslim eller vad som helst i en rättssal.

I hennes fall handlar det mer om hennes person än om hennes kön, eller hur tänker du?
Citera
2019-09-28, 01:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Vilket kön tingsrätten har är ointressant. Däremot om tingsrätten har agerat utifrån personliga, ideologiska eller politiska grunder, och att man har fattat beslut utan någon hänsyn till rationella argument, då är det väl inte jättebra.

Du börjar snart bli patetisk i din häxjakt på Ulla Gustavsson. Och även på din s.kngenus-kartläggning Lägg ner tjafset och koncentrera dig istället på att diskutera vad tråden egentligen handlar om: mordet på Lena Wesström. och hennes mördare.
För övrigt är det rätt sällan du numera ens nämner mordet eller brottsoffret.

Men - för stilla din nyfikenhet och även din oro så enligt min källa var det rådman Jens Lindborg.
Citera
2019-09-28, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Frågan är om SD kommer överklaga detta beslut till HR också?

Vad tror ni?

Hej @Rosamund

Det kan du vara tvärsäker på att SD👤 tillsammans med sin försvarsadvokat vid namn: Ingvar Backman kommer att göra,

SD👤 är en riktig stenhård tuffing som aldrig kommer att ge upp i detta fallet om sitt nuvarande mål att få bli försatt på fri fot, och dessutom har vederbörande en otroligt skicklig försvarsadvokat.

Om det nu i slutänden kommer att visa sig att det blir en total omöjlighet att kunna binda SD👤 direkt till mordplatsen, kommer vederbörande sålunda att försättas på fri fot, och jag i min tur är tvärsäker på att så blir fallet om vederbörande inte kan bindas direkt till mordplatsen med bevis. SD👤 har nekat i sten i detta fallet ända sedan ifrån första början och det kommer vederbörande att fortsätta med att göra, och detta oavsett vad.

Ett svårt fall, Doktorn grät

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-28, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du börjar snart bli patetisk i din häxjakt på Ulla Gustavsson. Och även på din s.kngenus-kartläggning Lägg ner tjafset och koncentrera dig istället på att diskutera vad tråden egentligen handlar om: mordet på Lena Wesström. och hennes mördare.
För övrigt är det rätt sällan du numera ens nämner mordet eller brottsoffret.

Men - för stilla din nyfikenhet och även din oro så enligt min källa var det rådman Jens Lindborg.

Jag tycker faktiskt att du är påfallande persistent med din kritik mot @Draifos utan att du egentligen har någon anledning till den.

@Draifos skriver ju om Ulla Gustavsson och även om Simpampen, och båda personerna är ju direkt kopplade till detta mordfallet gällande Lena Weström och SD👤 respektive HD👤

Sedan opponerar jag mig mot att du skrivit "henne's mördare" ... vet du det med säkerhet att det bara var en mördare? ... det kan ju lika väl ha varit två stycken.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-28, 04:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tycker faktiskt att du är påfallande persistent med din kritik mot @Draifos utan att du egentligen har någon anledning till den.

@ Draifos skriver ju om Ulla Gustavsson och även om Simpampen, och båda personerna är ju direkt kopplade till detta mordfallet gällande Lena Weström och SD👤 respektive HD👤

Sedan opponerar jag mig mot att du skrivit "henne's mördare" ... vet du det med säkerhet att det bara var en mördare? ... det kan ju lika väl ha varit två stycken.

Mvh/ @JokerⓂannen

Det fetade:

En mördare.
Två mördare.

Vad är det du inte fattar
Kommer du också från USA?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-28 kl. 04:21.
Citera
2019-09-28, 04:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Rosamund

Det kan du vara tvärsäker på att SD👤 tillsammans med sin försvarsadvokat vid namn: Ingvar Backman kommer att göra,

SD👤 är en riktig stenhård tuffing som aldrig kommer att ge upp i detta fallet om sitt nuvarande mål att få bli försatt på fri fot, och dessutom har vederbörande en otroligt skicklig försvarsadvokat.

Om det nu i slutänden kommer att visa sig att det blir en total omöjlighet att kunna binda SD👤 direkt till mordplatsen, kommer vederbörande sålunda att försättas på fri fot, och jag i min tur är tvärsäker på att så blir fallet om vederbörande inte kan bindas direkt till mordplatsen med bevis. SD👤 har nekat i sten i detta fallet ända sedan ifrån första början och det kommer vederbörande att fortsätta med att göra, och detta oavsett vad.

Ett svårt fall, Doktorn grät

Mvh/ @JokerⓂannen

Det fetade; Det är väl bara SD själv och
järngänget som tycker det?

En stenhård tuffing som är otrogen och
misshandlar och mördar älskarinnan.
Citera
2019-09-28, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade; Det är väl bara SD själv och
järngänget som tycker det?

❌En stenhård tuffing som är otrogen och
misshandlar och mördar älskarinnan.

Gör dig inte dummare än vad du är, lär dig och läs utifrån det som stod skrivet gällande SD👤 inom mitt tidigare skrivna inlägg och även gällande SD's försvarsadvokat vid namn: Ingvar Backman.

Sedan gör du bort dig själv genom att ha framfört / "SD👤 en stenhård tuffing som är, [du menar var] otrogen och misshandlar och mördar älskarinnan" / sedan menade du, misshandlade och mördade sin älskarinna, det vill säga, témpus pretéritum.

Du vet absolut ingenting, om det verkligen var just SD👤 som misshandlade och mördade sin älskarinna, det vill säga, LW👤

Det enda vi vet inkluderat dig själv är, att SD👤 är misstänkt på sannolika skäl för att i svunnen tid ha bragt Lena Wesström om livet.

Vore jag i dina kläder, skulle jag tänka lite mer på hur jag skriver gällande den absoluta tvärsäkerheten om att det var SD👤 som mördade kvinnan, nog för att en hel del tyder just på detta, men den egentliga säkerheten, är långt ifrån ställd.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in