Som Trumpian kan jag konstatera att frågan inte är helt enkel dock.
Scrib länk, via Fox, via Vita Huset, varav det senaste har gjort samtalet unclassified.
En viktig detalj, som visar att DT vill att samtalet ska ut.
Det inleds med det vanliga gullgullsamtalet till Ukrainas president, med hyllningar som är ömsesidiga, UP i sin tur vill bekräfta hans förtjusning för Trump. Kan hålla med.
Problemet är att Trump väcker frågan om Bidéns son, lite snabbt i samtalet, och även om denne verkligen förtjänar ett spotlight på sig, så kan samtalet tolkas som interference. Med ganska stor rätt.
Så följer frågan; är det en legitim fråga / önskemål Trump ställer om amerikaner som ställer till det i Ukraina, eller gör han det för att svärta ner motkandidaten?
Hade Trump inte varit president hade det varit legitim fråga. Hade Trump varit journalist hade det varit en mycket legitim fråga.
Men då hade inte Ukrainas president slickat arsle som han gjorde. Dessutom finns maktbalanser att fundera på...
Personligen struntar jag lite i vilket då jag vill se Trump bli omvald. Men. You dont do business like that as President.
Det måste erkännas.
Så, blir Trump impeachad får Amerikas Förenta Stater en bevisad kladdare till president istället med en korrupt son.
Därtill De fyras Gäng av identitespolitiska kärringar.
Good Luck, United States of America!
https://www.scribd.com/document/427409665/Ukraine-Call-Transcript#from_embed