2019-09-24, 16:03
Medlem
Micke vann första matchen i orleans ( Frankrike ) emot Iveshka , 2 raka ,riktigt konstig match , Iveshka drog 17 dubbelfel, varav en vid setboll i första set tiebreak.
Startfältet i turneringen är grymt , 7 topp 100 spelare , och den som är lägst seedad är rankad 129 .Micke möter Donskoy härnäst
Citera
2019-09-24, 16:39
Medlem
abandoftrusts avatar
Tog 3:e relativt enkelt 6-1. Alex De Minaur väntar nu, kanske blir lite tuffare men vet aldrig han servade bra många över 200 och flera ess, svagaste är väl drop bollar och backhand blir lite svårt då, annars fin insats och stärker nog självförtroendet att slå en top 60 spelare. Klokt beslut att stå över US Open.
Citera
2019-09-26, 14:22
Medlem
ATP sätter ner foten och ger Kyrgios 6 månader villkorligt, bryter han mot reglerna ATP kräver att han måste rätta sig efter drabbas han automatisk av 16 veckors avstängning samt 25000 i böter.

ATP tourens krav på Nick

Citat:
• No further Code Violations during the probationary period that result in a fine for:
- Verbal or Physical Abuse of officials, spectators or any other persons while on-court or on-site, or
- Unsportsmanlike Conduct based upon an act, such as spitting, directed towards an official, spectator or other person during or upon conclusion of the match, or
- Visible Obscenity directed towards an official.
• Continued support from a mental coach while competing at ATP Tour events.
• Additional support to be sought during the off-season (Nov-Dec) from a professional specializing in behavioral management.

https://www.atptour.com/en/news/atp-concludes-kyrgios-investigation-september-2019
Senast redigerad av Gincan 2019-09-26 kl. 14:25.
Citera
2019-09-26, 14:40
Medlem
edit
Senast redigerad av Gincan 2019-09-26 kl. 14:43.
Citera
2019-09-26, 16:44
Medlem
Micke- Donskoy 6-3 6-2 , såg bara 2:a set.
Men riktigt bra av Micke det jag såg måste jag säga.
Släppte inte ett servegame.
Han är rankad exakt 100 på live efter denna seger som jag förstår det.
Möter Bedene eller Sinner nästa.
Citera
2019-09-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
ATP sätter ner foten och ger Kyrgios 6 månader villkorligt, bryter han mot reglerna ATP kräver att han måste rätta sig efter drabbas han automatisk av 16 veckors avstängning samt 25000 i böter.

ATP tourens krav på Nick

https://www.atptour.com/en/news/atp-concludes-kyrgios-investigation-september-2019

Läste det förut. Bra beslut. Dags att han skärper sig nu faktiskt.
Citera
2019-09-26, 18:48
Avslutad
Haha, hörde ni Federer till Zverev i samband med Laver Cup :
Federer: ‘I want to hear a ‘let’s go’ and ‘come on’ every fucking point you win. And every point you lose you fucking take like a man.’

Nadal: ‘Not one negative face’.

Federer: ‘No ‘I knew it, ah fuck, shit.’
https://twitter.com/TennisPodcast/status/1175835896127643648

Lite härliga f-bomber från "maestron". Inget jag har något emot, dock. Killen är skön.

Vet fortfarande inte vad man ska säga om Laver Cup. Verkar på något sätt vara en succé, men samtidigt, det är inga poäng på spel, och visst förblir det en uppvisningsturnering. Kände det inför matchen Nadal-Kyrgios som sen inte blev av, att jag hade inte brytt mig om Nadal förlorat, vilket jag definitivt inte känt om de mötts i en reguljär ATP-turnering (även en 500).

Svårt att tro att de spelar känslorna de visar upp -- men samtidigt är de så jäkla överdrivna, typ som det är viktigare än en GS.

Gillar dock den svarta banan, plus poängsystemet. Konceptet känns ju rätt solitt.

Annars börjar jag bli lite trött på Laver. Han dyker upp på varenda GS numera, och det blir alltid en massa snack om vilken otrolig legend han är. Undrar om Fed och de andra stjärnorna verkligen beundrar honom så mycket som de ger sken av. Visst, han vann två(?) riktiga grand slams, men när man ser honom på youtube, tex när han får spö av Borg vid nått tillfälle, är det svårt att vara så jävla imponerad. Hursomhelst var det aldrig så mycket snack om honom på 90- och 2000-talen. Han lär ju mjölka sitt varumärke så mycket han kan.
Citera
2019-09-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Annars börjar jag bli lite trött på Laver. Han dyker upp på varenda GS numera, och det blir alltid en massa snack om vilken otrolig legend han är. Undrar om Fed och de andra stjärnorna verkligen beundrar honom så mycket som de ger sken av. Visst, han vann två(?) riktiga grand slams, men när man ser honom på youtube, tex när han får spö av Borg vid nått tillfälle, är det svårt att vara så jävla imponerad. Hursomhelst var det aldrig så mycket snack om honom på 90- och 2000-talen. Han lär ju mjölka sitt varumärke så mycket han kan.

Mja, två true slams varav en i open era väger ändå rätt tungt. Ibland hör man folk gnälla över kvaliteten av motståndet på den tiden, men utan att ha varit med undrar jag om det var så mycket sämre än idag bortsett från typ topp 10. Mot Borg får man ju ha i åtanke att Laver är 18 år äldre och ändå kunde dra rätt jämnt med en ATG. Minns i något klipp att jag sett Laver köra en SABR mot Borg. Ganska häftigt vad de kunde åstadkomma med träracket, en helt annan tennis än dagens tunga baslinjespel.

Som en liten parentes tycker jag dock Roddan ser betydligt äldre ut än han är. Och då är han ändå 80 år.
Citera
2019-09-26, 20:46
Medlem
Citat:
Federer: ‘I want to hear a ‘let’s go’ and ‘come on’ every fucking point you win. And every point you lose you fucking take like a man.’

Lite härliga f-bomber från "maestron". Inget jag har något emot, dock. Killen är skön.

Vet fortfarande inte vad man ska säga om Laver Cup. Verkar på något sätt vara en succé, men samtidigt, det är inga poäng på spel, och visst förblir det en uppvisningsturnering. Kände det inför matchen Nadal-Kyrgios som sen inte blev av, att jag hade inte brytt mig om Nadal förlorat, vilket jag definitivt inte känt om de mötts i en reguljär ATP-turnering (även en 500).

Svårt att tro att de spelar känslorna de visar upp -- men samtidigt är de så jäkla överdrivna, typ som det är viktigare än en GS.

Gillar dock den svarta banan, plus poängsystemet. Konceptet känns ju rätt solitt.

Det är ingen ren uppvisningsturnering då så vitt jag kan minnas så delas det ut prispengar baserat på resultat.

Laver är grym, inget snack om att han hade varit större om han hade spelat i den öppna eran. Borg är dock större, det var han som verkligen tog tennisen till en ny nivå under den tiden.

Jag gillar också färgen på banan i Laver Cup.

Reagerade också på det där snacket de hade i omklädningsrummet. Första gången jag hört Federer svära. Det var kul, han har ju annars en image som en gentleman som aldrig gör några fel. Skönt att höra det där faktiskt, tycker jag

Känns som att Nadal är tränarmaterial efter karriären om han vill. Noggrannare spelare går nog inte att hitta och han skulle nog kunna lära ut hur man ska agera som spelare om man vill bli en vinnare, tänker främst på den mentala biten.
Citera
2019-09-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Mja, två true slams varav en i open era väger ändå rätt tungt. Ibland hör man folk gnälla över kvaliteten av motståndet på den tiden, men utan att ha varit med undrar jag om det var så mycket sämre än idag bortsett från typ topp 10. Mot Borg får man ju ha i åtanke att Laver är 18 år äldre och ändå kunde dra rätt jämnt med en ATG. Minns i något klipp att jag sett Laver köra en SABR mot Borg. Ganska häftigt vad de kunde åstadkomma med träracket, en helt annan tennis än dagens tunga baslinjespel.

Som en liten parentes tycker jag dock Roddan ser betydligt äldre ut än han är. Och då är han ändå 80 år.

Ja, det är helt sjukt faktiskt, speciellt Roscoe Tanner's servar och de som klarade att returnera dessa med sådana skitgrejer (jämfört med dagens racketar). Helt otroligt, vilken satans bollkänsla de måste ha haft.
Citera
2019-09-27, 00:00
Medlem
Citat:

.

Hahaha!
skönt!
Zverev tackar rogge å nadde för deras positiva snack också
https://www.tennisworldusa.org/tennis/news/Roger_Federer/77446/zverev-roger-federer-nadal-helped-me-a-lot-in-laver-cup-decisive-match-/

Gillar också svarta banan
Citera
2019-09-27, 15:05
Medlem
Vinner Micke och Tsonga sina matcher ikväll så möts dom imorgon, en riktig värdemätare för Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in