Haha, hörde ni Federer till Zverev i samband med Laver Cup

:
Federer: ‘I want to hear a ‘let’s go’ and ‘come on’ every fucking point you win. And every point you lose you fucking take like a man.’
Nadal: ‘Not one negative face’.
Federer: ‘No ‘I knew it, ah fuck, shit.’
https://twitter.com/TennisPodcast/status/1175835896127643648
Lite härliga f-bomber från "maestron".

Inget jag har något emot, dock. Killen är skön.
Vet fortfarande inte vad man ska säga om Laver Cup. Verkar på något sätt vara en succé, men samtidigt, det är inga poäng på spel, och visst förblir det en uppvisningsturnering. Kände det inför matchen Nadal-Kyrgios som sen inte blev av, att jag hade inte brytt mig om Nadal förlorat, vilket jag definitivt inte känt om de mötts i en reguljär ATP-turnering (även en 500).
Svårt att tro att de spelar känslorna de visar upp -- men samtidigt är de så jäkla överdrivna, typ som det är viktigare än en GS.
Gillar dock den svarta banan, plus poängsystemet. Konceptet känns ju rätt solitt.
Annars börjar jag bli lite trött på Laver. Han dyker upp på varenda GS numera, och det blir alltid en massa snack om vilken otrolig legend han är. Undrar om Fed och de andra stjärnorna verkligen beundrar honom så mycket som de ger sken av. Visst, han vann två(?) riktiga grand slams, men när man ser honom på youtube, tex när han får spö av Borg vid nått tillfälle, är det svårt att vara så jävla imponerad. Hursomhelst var det aldrig så mycket snack om honom på 90- och 2000-talen. Han lär ju mjölka sitt varumärke så mycket han kan.