2019-09-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Hördes Helsingborg idag?? Kändes som slakt på läktaren.

Jag tyckte faktiskt att dom kändes relativt pigga innan första målet. Men efter 90 minuter är jag lite besviken, speciellt med tanke på att MFF borta är deras största och viktigaste match på året.

Vet att vissa helsingborgare fortfarande har relationer med vissa fckare, och visst var vissa på plats igår eller var det bara ett fåtal helsingborgare som missat den svart-/röda färgkoden och dragit på sig sina vitaste kläder?
Citera
2019-09-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcly
Eh?

Malmö FF var givetvis negativt inställda till villkorstrappan. Var ju för fan vi som fick bort visitationsfilmen från RFs hemsida och, om jag inte minns fel.

På vilket sätt menar du att Malmö FF var positivt inställda till villkorstrappan?

Flera klubbar däribland MFF protestade inte när de blev informerade om villkorstrappan utan agerade endast efter supportrarnas missnöje efter att villkorstrappan och påhittade visitationssättet implementerats.
Citera
2019-09-27, 12:15
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcly
Eh?

Malmö FF var givetvis negativt inställda till villkorstrappan. Var ju för fan vi som fick bort visitationsfilmen från RFs hemsida och, om jag inte minns fel.

På vilket sätt menar du att Malmö FF var positivt inställda till villkorstrappan?

Helsingborgsmatcherna är för övrigt helt stendöda numera, jämfört med för 8-10 år sedan. Kände verkligen noll nerver/rivalitet/hat inför dagens match. Synd.

Det va bara Hammarby och Djurgården som aktivt protesterade och inte ens applicerade den omtalade visiteringen. Några klubbar däribland aik gjorde en pudel och tog bort den efter höjda röster och protester.
Citera
2019-09-27, 12:31
Medlem
Il.Malizias avatar
Undrar om det här är ett problem i något annat land än i Sverige? Jag har svårt att tro det.
Vilt firande vid mål, någon/några ramlar in nedanför läkaren och hoppar tillbaka lika fort.
Hur är det ett problem?

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/polisen-oforstaende-till-kritiken-for-utredning-mot-vilda-firandet-det-ar-inte/
Citera
2019-09-27, 12:58
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Det va bara Hammarby och Djurgården som aktivt protesterade och inte ens applicerade den omtalade visiteringen. Några klubbar däribland aik gjorde en pudel och tog bort den efter höjda röster och protester.
Du har helt fel. Malmö FF med Niclas Carlen (VD) i spetsen var en av de största motståndarna till villkorstrappan i tidigt stadie. Jag har själv hört Göran Rickmer berätta om att det "framförallt var en VD i en större klubb i södra Sverige" som protesterade högst när villkorstrappan introducerades för elitklubbarna för ett par år sedan.

Den omtalade visiationen kom aldrig i bruk i Malmö heller för den delen. Försök ha lite koll nästa gång du öppnar kakhålet.
Citera
2019-09-27, 13:47
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Du har helt fel. Malmö FF med Niclas Carlen (VD) i spetsen var en av de största motståndarna till villkorstrappan i tidigt stadie. Jag har själv hört Göran Rickmer berätta om att det "framförallt var en VD i en större klubb i södra Sverige" som protesterade högst när villkorstrappan introducerades för elitklubbarna för ett par år sedan.

Den omtalade visiationen kom aldrig i bruk i Malmö heller för den delen. Försök ha lite koll nästa gång du öppnar kakhålet.

Det du skriver är tyvärr inte heller helt korrekt smulan.
Citera
2019-09-27, 14:36
Medlem
Citat:

Exakt vad är det som inte stämmer...?
Citera
2019-09-27, 14:48
Medlem
Snutasen drar in 500 platser i klacken inför Örebro hemma pga bränningar mot Sundsvall och Göteborg.

Vettigt.
Citera
2019-09-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Exakt vad är det som inte stämmer...?

Vänd er till er klubb och fråga vilket ställningstagande dem tog i mötet tidigare detta år så har du svaret.
Citera
2019-09-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B1897
Vänd er till er klubb och fråga vilket ställningstagande dem tog i mötet tidigare detta år så har du svaret.

Detta skrev Björn Johnson på Twitter i juni:
Citat:
Apropå avsnittet med Göran Rickmer i 3-5-2. De klubbar som i februari opponerade sig emot villkorstrappan var MFF, Hammarby och Djurgården. Samma sak vid säkerhetskonferensen i mars. Resten höll tyst.

Edit: Du, eller SpaderSex, får gärna svara på vad som inte stämmer i Gallachers inlägg.
Senast redigerad av J.G.R 2019-09-27 kl. 15:33.
Citera
2019-09-27, 15:32
Avslutad
Citat:

Här har vi en kille med koll.

https://twitter.com/3fem2/status/1138731217304588289

Eller inte...
Citera
2019-09-28, 04:26
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Snuten gick själva ut och sa att Malmö var en av det få klubbar som tidigt motsatte sig villkorstrappan. Slutan sprid dynga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in