2019-09-26, 19:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att män inom kyrkan klistrat på kvinnor horan/madonnan synsättet vet vi ja.

Men du nämnde kvinnoorganisationer och feminister också. Var är källan på att sexarbetare inte vågar registrera sig på grund av dem?

Civila kvinnor har en väldigt dåligt attityd mot horor obv. Varför skulle nån bry sig om att registrera sig då?
Citera
2019-09-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Lol wut? Rumänien har brist på arbetskraft och tvingas importera arbetare, https://www.youtube.com/watch?v=ZnJ9azRLqdE

a) Jobb på hotell, restauranger, och byggen importeras det folk för, https://www.youtube.com/watch?v=mU6dJ4dPfNI

b) Här är kökspersonal från Nepal, https://www.youtube.com/watch?v=vnVTtBPtFNg

2) Men tjejerna kan inte få de här jobben i sitt eget land? Därför tvingas de hora i Tyskland?
De får inga jobb i hemlandet precis som deras bröder heller inte får några jobb eftersom de är romer och sällan gått mer än några få år i skolan
Citera
2019-09-26, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Civila kvinnor har en väldigt dåligt attityd mot horor obv. Varför skulle nån bry sig om att registrera sig då?

Var är källan? Posta gärna tex intervjuer med sexarbetare i Tyskland där de säger att det är därför de inte registrerar sig.
Citera
2019-09-26, 19:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De får inga jobb i hemlandet precis som deras bröder heller inte får några jobb eftersom de är romer och sällan gått mer än några få år i skolan

1) Här är jobb som butiksbiträde,

https://ro.jooble.org/locuri-de-munca-vanzatoare+magazin+vinuri/Rom%C3%A2nia

https://www.olx.ro/locuri-de-munca/q-vanzatoare-azi/

2) Så du pratar bara om zigenare nu? Vad har det att göra med resten av kvinnorna i sexbranschen?
Citera
2019-09-26, 19:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Var är källan? Posta gärna tex intervjuer med sexarbetare i Tyskland där de säger att det är därför de inte registrerar sig.

1) Alla horor har upplevt dålig attityd från civila.

2) Det finns ingen anledning att registrera sig. Finns 0 fördelar och bara nackdelar.
Citera
2019-09-26, 19:50
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Jag letade upp lite fler siffror, skadar inte att ha lite mer kött på benen, ett bra underlag underlättar ju också diskussionen.

Dessa är från en Aftonbladet-artikel från 2014 och den baseras på statistik från:

realstars.eu, The U.S. Department of Health and Human Services, FN, FN-organet UNODC:s (United Nations Office on Drugs and Crime), boken Sex Trafficking: Inside the Business of Modern Slavery.

Lite utdrag ur artikeln:
Artikel i sin helhet:
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/p69XBj/700-000-saljs-som-sexslavar-i-europa
Så de 4 miljonerna var per år om man ska tro statistiken från dessa organisationer.
I länder som Tyskland, Nederländerna, Frankrike och Spanien kommer de flesta prostituerade från utlandet.

Så hur vet man vem som är frivillig? Med frivillig menar jag, som jag skrivit tidigare i tråden, fri från tunga missbruk, svåra psykiska sjukdomar/tillstånd, trafficking, manipulation, bedrägeri, utblottning, svältande, hemlös, utpressning, tvingad och liknande.

Jag påstår inte att ALLA är tvingade, men en stor andel verkar vara det.

Artikeln är en intervju med Malin Roux där hon får uttala sig fritt utan kritiska frågor om "trafikering". Hon är grundare av organisationen realstars som arbetar mot trafikering och "modernt slaveri". Är hon verkligen objektiv? En journalist som gjort sitt jobb borde väl kunna ställa lite kritiska frågor och fråga efter tillförlitliga källor och inte bara låta henne fritt orera. Men så är det med pressen i det här landet. Tycker du "rätt" får du fritt utrymme att så oemotsagd och framföra ditt budskap. Tycker du fel så ja.. då vet vi alla vad som gäller.

4 miljoner sexslavar per år? Låter väldigt mycket. Det måste jag titta närmare på.

Om det nu var så att det finns 700 000 offer för trafikering i Europa, varför hittar inte polisen dessa? Vad är det stora problemet? Det är klart att trafikering av så stora mängder människor som sen mer eller mindre förslavas är något som skulle läcka och sätta hetl andra avtryck än vad det gör. Precis som Wordwarrior säger, polisen jobbar mot trafikering och dom hittar väldigt lite. Skulle dom göra det om det verkligen fanns så många trafikeringsoffer.

Ett litet citat från realstars hemsida:
"Människohandeln drabbar miljontals människor, mestadels kvinnor och barn. En del menar att det aldrig någonsin funnits så mycket slaveri som idag och Walk free foundations, Global Slavery Index, uppskattar att så många som 40,3 miljoner befinner sig i en slaverisituation. Globalt beräknas cirka 1,2 miljoner barn vara offer för människohandel."

Så det finns mer slavar nu i europa än under romarikets tid?!?!? kom igen.. vilka dumheter!
Citera
2019-09-26, 20:01
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ja de är i desperat behov av pengar, det kan vi nog enas om. Jag läste att det ofta är familjen som skickar iväg en ung dotter eller släkting för att hon ska försörja hela familjen och att de flesta av tjejerna därför inte lämnar "yrket" förrän de bryter ihop psykiskt och fysiskt.

Desperation kan vara en orsak till prostitution men behöver inte vara det. Precis som vid andra yrkesval livsval etc så spelar olika faktorer in i valet av att prostituera sig. Detta glöms ofta bort och istället framställs den prostituerade som ett desperat offer av den mysiga vänsterjournalisten(som blöev journalist för att skriva om alla orättvisor i världen-i call bullshit). Tråkiga lågbetalda jobb i exempelvis Thailand kan vara en orsak till att hellre jobba på en bar. På baren hänger man och snackar med de andra tjejerna eller kunderna. Det är värdinnornas jobb att ställa till med ett party på baren. Och man tjänar oftast mer pengar. Allt det här kan göra att man väljer bort fabriksjobbet eller att stå i butik för kanske en fjärdedel av summan man tjänar på en bar.

Och det här med att bryta ihop psykiskt och fysiskt, det är nog mindre vanligt än vad du tror. Jag har träffat tjejer som jobbat i barerna i flera år och dom ger inte intrycket av må psykiskt dåligt. Sett några få som verkar obekväma där men överlag så nej.

Citat:
Jag läste att det var mestadels kriminella gäng/nätverk som äger och driver bordellerna.

Var läste du detta? på Fi:s hemsida? Det är något man alltid hört och hört om och om igen. Jag skulle vilja se säkrare infomration om detta.
Citera
2019-09-26, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Artikeln är en intervju med Malin Roux där hon får uttala sig fritt utan kritiska frågor om "trafikering". Hon är grundare av organisationen realstars som arbetar mot trafikering och "modernt slaveri". Är hon verkligen objektiv? En journalist som gjort sitt jobb borde väl kunna ställa lite kritiska frågor och fråga efter tillförlitliga källor och inte bara låta henne fritt orera. Men så är det med pressen i det här landet. Tycker du "rätt" får du fritt utrymme att så oemotsagd och framföra ditt budskap. Tycker du fel så ja.. då vet vi alla vad som gäller.

4 miljoner sexslavar per år? Låter väldigt mycket. Det måste jag titta närmare på.

Om det nu var så att det finns 700 000 offer för trafikering i Europa, varför hittar inte polisen dessa? Vad är det stora problemet? Det är klart att trafikering av så stora mängder människor som sen mer eller mindre förslavas är något som skulle läcka och sätta hetl andra avtryck än vad det gör. Precis som Wordwarrior säger, polisen jobbar mot trafikering och dom hittar väldigt lite. Skulle dom göra det om det verkligen fanns så många trafikeringsoffer.

Ett litet citat från realstars hemsida:
"Människohandeln drabbar miljontals människor, mestadels kvinnor och barn. En del menar att det aldrig någonsin funnits så mycket slaveri som idag och Walk free foundations, Global Slavery Index, uppskattar att så många som 40,3 miljoner befinner sig i en slaverisituation. Globalt beräknas cirka 1,2 miljoner barn vara offer för människohandel."

Så det finns mer slavar nu i europa än under romarikets tid?!?!? kom igen.. vilka dumheter!

Artikeln baserades på siffror från fler organisationer än den hon representerade. Från var vill du ha dina källor? Så slipper jag lägga onödig tid.

Nästan ingen av tjejerna vågar någonsin vittna mot nätverken som äger/driver bordellerna/hallickarna därför går så otroligt få fall till fällande dom. Dessutom är det många gånger familjen de försörjer och skickar hem pengar till. Är man då inte registrerad som sexarbetare, kan knappt språket, flyttar runt mycket så ja, vad ska polisen/åklagare göra.
Citera
2019-09-26, 20:16
Avslutad
Citat:
Desperation kan vara en orsak till prostitution men behöver inte vara det. Precis som vid andra yrkesval livsval etc så spelar olika faktorer in i valet av att prostituera sig. Detta glöms ofta bort och istället framställs den prostituerade som ett desperat offer av den mysiga vänsterjournalisten(som blöev journalist för att skriva om alla orättvisor i världen-i call bullshit). Tråkiga lågbetalda jobb i exempelvis Thailand kan vara en orsak till att hellre jobba på en bar. På baren hänger man och snackar med de andra tjejerna eller kunderna. Det är värdinnornas jobb att ställa till med ett party på baren. Och man tjänar oftast mer pengar. Allt det här kan göra att man väljer bort fabriksjobbet eller att stå i butik för kanske en fjärdedel av summan man tjänar på en bar.

Och det här med att bryta ihop psykiskt och fysiskt, det är nog mindre vanligt än vad du tror. Jag har träffat tjejer som jobbat i barerna i flera år och dom ger inte intrycket av må psykiskt dåligt. Sett några få som verkar obekväma där men överlag så nej.

Var läste du detta? på Fi:s hemsida? Det är något man alltid hört och hört om och om igen. Jag skulle vilja se säkrare infomration om detta.

Nej inte på Fi:s hemsida.

Som sagt, var kommer bra källor inom ämnet ifrån enligt dig?
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-26 kl. 20:48.
Citera
2019-09-26, 20:49
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Artikeln baserades på siffror från fler organisationer än den hon representerade. Från var vill du ha dina källor? Så slipper jag lägga onödig tid.

Nästan ingen av tjejerna vågar någonsin vittna mot nätverken som äger/driver bordellerna/hallickarna därför går så otroligt få fall till fällande dom. Dessutom är det många gånger familjen de försörjer och skickar hem pengar till. Är man då inte registrerad som sexarbetare, kan knappt språket, flyttar runt mycket så ja, vad ska polisen/åklagare göra.

Det är något som skulle vara väldigt intressant att undersöka. Hur beteer sig trafikeringsoffer i förhållande till dom som inte är det när polisen kommer. Är det verkligen så att polisen får tag på en en hel drös med offer och ingen av dom ger några uppgifter alls osm kan ligga till grund för att en fällande dom? Eller är det så att mängden trafikeringsoffer är relativt liten och det är därför vi har så få dommar?

Apropå hennes siffror så tycker jag att du ska läsa följande:

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2015/04/24/why-you-should-be-wary-of-statistics-on-modern-slavery-and-trafficking/

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/09/22/AR2007092201401.html

https://www.theguardian.com/global-development/poverty-matters/2014/nov/28/global-slavery-index-walk-free-human-trafficking-anne-gallagher

Citat:
Som sagt, var kommer bra källor inom ämnet ifrån enligt dig?

När det gäller direkt tvång så ska du läsa dom artiklarna jag redan länkat till. En undersökning i London visade att ca 5 % ansåg sig vara tvingade till det. En person hade utfört 100 djupgående intervjuer med prostituerade i London. I den undersökning som kom från Schweitz var det ca 1,5% som ansåg sig vara tvingade.
Citera
2019-09-26, 20:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nästan ingen av tjejerna vågar någonsin vittna mot nätverken som äger/driver bordellerna/hallickarna därför går så otroligt få fall till fällande dom.

Det här är rena porr-fantasier. Det finns inga hallickar som tvingar tjejer att hora. Vilken planet lever du på?

Citat:
Dessutom är det många gånger familjen de försörjer och skickar hem pengar till. Är man då inte registrerad som sexarbetare, kan knappt språket, flyttar runt mycket så ja, vad ska polisen/åklagare göra.

Vem är det som försörjer sin familj genom att hora?
Citera
2019-09-26, 20:56
Avslutad
Citat:
Det är något som skulle vara väldigt intressant att undersöka. Hur beteer sig trafikeringsoffer i förhållande till dom som inte är det när polisen kommer. Är det verkligen så att polisen får tag på en en hel drös med offer och ingen av dom ger några uppgifter alls osm kan ligga till grund för att en fällande dom? Eller är det så att mängden trafikeringsoffer är relativt liten och det är därför vi har så få dommar?

Apropå hennes siffror så tycker jag att du ska läsa följande:

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2015/04/24/why-you-should-be-wary-of-statistics-on-modern-slavery-and-trafficking/

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/09/22/AR2007092201401.html

https://www.theguardian.com/global-development/poverty-matters/2014/nov/28/global-slavery-index-walk-free-human-trafficking-anne-gallagher

När det gäller direkt tvång så ska du läsa dom artiklarna jag redan länkat till. En undersökning i London visade att ca 5 % ansåg sig vara tvingade till det. En person hade utfört 100 djupgående intervjuer med prostituerade i London. I den undersökning som kom från Schweitz var det ca 1,5% som ansåg sig vara tvingade.

Det känns som att vi börja komma någonstans nu.

Jag ska läsa igenom ovanstående länkar sen ska jag kolla upp mina länkar, följa deras källor så att säga.

Jag tror sanningen, så nära vi kan komma den inom detta ämne som två amatörer, ligger någonstans i mitten.

Jag kan säga såhär mycket, vad jag läst hittills så verkar legaliseringen i Tyskland blivit allt annat än vad man först trodde. Visste du att det var tyska socialdemokraterna som genomförde lagen? Man ville få bort svarta marknaden och stärka sexarbetarna. Vad jag sett hittills verkar det blivit tvärtom. Sammantaget är jag inte så sugen på att införa samma "experiment" här, speciellt som alla uppgifter är så osäkra och motsägelsefulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in