2019-09-25, 16:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag är inte intresserad av att få saker gratis från män, men män insisterar, jag vill inte göra dem besvikna.

2) Jag behöver inte tjäna egna pengar, jag tar det på min mammas kreditkort.

3) Snygga kvinnor behöver inte hora det finns alltid män som står i kö för att ta hand om dem.

1) Är man över 40 och osynlig för män eller bara ung och ful kan det vara värt några tusenlappar för att få uppmärksamhet från en snygg kille.

2) Vill du hindra unga tjejer från att köpa uppmärksamhet av pojkar?

Jag måste ju fråga vad det är för män du talar om? För inte är det väl din snåla man som du själv försörjer?
Citera
2019-09-25, 16:49
Avslutad
Citat:
1) Du underskattar hur långt män är villiga att gå för attraktiva kvinnor. Jag har varit med om att män som jag adrig har träffat (vänner till nån av mina vänner) har skickat saker till mig. Det är vanliga män med jobb och familj.

Då är jag helt med på vad du menar, fick helt andra vibbar först. Håller med om ovanstående.

Citat:
2) Jag ser bra ut, men det handlar mest om min charm. Jag har träffat tjejer som har sett okay ut men varit tråkiga.

Håller med.

Citat:
1) Och hur mycket av det har du fått från porr? Det mesta som skrivs i media är rena sexnoveller.

Kollar bara på Hentai, annan porr är tråkig. Ja håller med om att samhället är översexualiserat. Funderar faktiskt på att lära mig att teckna och rita egna hentaiserier, mest för att jag älskar genren och skulle göra det så jäkla bra.

Citat:
2) Du kanske ska testa att sälja sex själv och sen återkomma med egna erfarenheter?

Fast jag är inte i desperat behov av pengar och orgasmer ger min pojkvän mig. Jag är så fruktansvärt omotiverad att sälja fittan just nu. Och förr knullade jag runt för att jag älskade(älskar) män och att komma, jag tänkte aldrig ens tanken på att ta betalt. Jag har aldrig sett knulla på det viset heller, som att man ska få en massa saker eller pengar i gengäld. Jag är nöjd med att komma ungefär 3-4 ggr per gång och tänka sig, jag har hittat en man som absolut ä l s k a r att slicka. Lucky me!
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-25 kl. 16:53.
Citera
2019-09-25, 18:34
Medlem
Moment22x22s avatar
https://varldenshistoria.se/samhalle/vardagsliv/sexhandel-i-london-kvinnor-salde-varandra

Här har ni lite läsning, ni som vill ha ett samhälle fyllt med prostituerade kvinnor. Det höll i ungefär hundra år, sedan lagstiftades det bort. Varför tror ni att det gjorde det?
Citera
2019-09-25, 18:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag måste ju fråga vad det är för män du talar om? För inte är det väl din snåla man som du själv försörjer?

1) Random män som jag träffar på. Till exempel en lirare som jag pratade med ett par gånger gav mig en TV. Han körde hem den till mig, bar upp den, och installerade den åt mig.

a) Senast skulle jag köpa en byrå på Blocket. När killen såg mig sa att han inte ville ha betalt. Sen frågade han om han kunde få en kram.

2) Jag tror att du underskattar hur villiga män är att använda resurser för att få en kvinna att tycka om dem.

a) Då är det inte konstigt att det finns män som betalar för att bli uppskattade sexuellt right?

3) En strong independent woman behöver ingenting från en man. De kvinnor som kallar män snåla är ute efter att rip off en man själva.

Citat:
https://varldenshistoria.se/samhalle/vardagsliv/sexhandel-i-london-kvinnor-salde-varandra

Här har ni lite läsning, ni som vill ha ett samhälle fyllt med prostituerade kvinnor. Det höll i ungefär hundra år, sedan lagstiftades det bort. Varför tror ni att det gjorde det?

1) Och du tycker att dagens UK och Tyskland kan jämföras med hur det var på 1700 talet?

2) För att civila kvinnor blev butthurt?

Citat:
När drottning Victoria kröntes år 1838, svepte strikt moraliska strömningar in över landet och en ny puritansk era inleddes.

Senast redigerad av Babianen 2019-09-25 kl. 18:43.
Citera
2019-09-25, 18:57
Medlem
Babianens avatar
Det är kul att veta att det är den viktorianska tiden som ni feminister hämtar inspiration ifrån,

Citat:
Thus it was seriously held, for example, that sexual appetite was incompatible with mental distinction and that procreation impaired artistic genius. Men were vigorously counselled to conserve vital health by avoiding fornication, masturbation and nocturnal emissions (for which a variety of devices were invented) and by rationing sex within marriage. Even when other causes were present, sickness and debility were frequently ascribed to masturbation - the great erotic subject described as vigorously as it was denounced. 'That insanity arises from masturbation is now beyond a doubt', declared one widely read authority, who also claimed that 'masturbators' became withdrawn, flabby, pale, self-mutilating and consumptive. Ailments afflicting adolescent girls were similarly said to signify abnormal sexual excitation. With punitive therapy in mind, some doctors erased sexual pleasure through barbaric practices such as penile cauterisation and clitorodectomy.

Citat:
In actuality, the seldom-voiced truth was that in comparison to other occupations, prostitution was a leisured and profitable trade, by which women improved their circumstances, helped to educate siblings and often saved enough to open a shop or lodging house.

Citat:
Private sexual behaviour is hard to assess, though there are many hints that 'considerate' husbands, who did not insist on intercourse, were admired, not least because of the high maternal mortality rate. But there is plain evidence that the early Victorian family of six to eight or more children was on its way out by 1901: from the 1870s couples in all classes were choosing to limit and plan family size 'by a variety of methods within a culture of abstinence'. This took place despite the fact that contraceptive knowledge and methods were not publicly available, as the famous obscenity trial of Annie Besant and Charles Bradlaugh for publishing a sixpenny book on the subject in 1877 made clear.

Family limitation was accompanied by challenges to prevailing attitudes to sexual relations from the New Woman and her male supporters. 'But men are different, Florence; you can't refuse a husband, you might cause him to commit sin', replies one fictional character when daughter argues against 'conjugal rights'. 'Bosh,' retorts Florence, 'he is responsible for his own sins, we are not bound to dry-nurse his morality.' The New Woman was hard on men, it explained, in order to 'banish the beast' in him.
Citera
2019-09-25, 20:02
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nänänänä inte alls. Vi diskuterade frivillighet. Och som så ofta när man diskuterar med prostitutionsförespråkare så låter det ungefär såhär: "Alla kvinnor är ändå horor så alla gör det frivilligt." Jag började då ifrågasätta hur många som egentligen gör det frivilligt och frågade efter siffror. Mycket riktigt fick jag då till svar "100%", vilket faktiskt var den enda siffran jag fick. Jag fick då frågan "Hur många gör det inte frivilligt?" Jag letade då upp en artikel som baserades på den senaste studien, jag tänkte att det skulle underlätta istället för att läsa hela studien. Och då kan vi ju konstatera att iallafall ca. 4 miljoner inte gör det frivilligt.

Vad handlar dessa om? Kan du ge mig en sammanfattning?

Jag fölrnekar inte att det finns folk som gör det ofrivilligt, men långt ifrån alla. Och det är ju den ståndpunkten prostitutionmotståndare brukar ha, att alla är typ mer eller mindre tvingade. Det är den enorma förenklingen och generaliseringen jag vänder mig mot. Enligt en uppskattning finns det cirka 42 miljoner prostituerade i världen. Om det finns 4 miljoner trafikeringsoffer så talar vi om mindre än 10%. Det borde väl betyda något.

Tycker du ska läsa mina länkar. Det är inte mycket att läsa men intressant.
Citera
2019-09-25, 20:04
Medlem
Durzons avatar
Citat:
In actuality, the seldom-voiced truth was that in comparison to other occupations, prostitution was a leisured and profitable trade, by which women improved their circumstances, helped to educate siblings and often saved enough to open a shop or lodging house.

Låter som resultaten av sexturism, det som vänstermupparna vill förbjuda. MEn vänstern vill väl se människor vada runt i sin egen fattigdom. Bara den fria marknaden aldrig hjälper dom.
Citera
2019-09-25, 22:45
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Hur vet du det? Har du försökt komma in på en sådan klubb någon gång?

Ja men med min fru. Ensam är det ett lotteri dessutom kostar det pengar.
Citera
2019-09-25, 23:56
Medlem
over-unitys avatar
Citat:

Vad var det som var så dåligt? Kvinnorna verkade rätt sköna av sig enligt recensionerna.

Citat:
Ms. M_l_r_s, 52 Newman Street:

”Mild med ljus hy, fina blå ögon och en god uppsättning tänder. 17 år gammal. Förväntar sig att du lämnar tre pund för en natt i hennes sällskap.”

Mrs. S_lt_r, 15, South Moulton Street:

”Livlig och underhållande med charmerande ögon. Har en mun och en länd som klarar allt för tre pund.”

Ms. D_ck_s, 4 York Street:

”Villig och snacksalig brunett som inte är över 19 år. Hon särar på de vackra benen för dig för ett pund.”

Ms. Gr_nt, 4 Bolton Street:

”För ett pund tar hon till allt för att behaga dig: den mjuka handen, den smidiga handleden, de fasta läpparna, den jagande tungan och den sköna omfamningen.”
Citera
2019-09-25, 23:56
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej jag är inte dum, jag ställde bara en fråga.

Ja vi är många här som diskuterat utifrån ett samhällsperspektiv, bland annat.

Man skulle kunna hårddra det, iallafall gällande denna tråden, att prostitutionsförespråkarna har diskuterat utifrån sin egna drift, sina egna behov, den egna biologin, sin egen sexualitet, alltså ett väldigt personligt perspektiv.

Medan prostitutions"motståndarna" utgått från ett större perspektiv såsom samhället, globalt, frivillighet, tvång, maktbalans, människosyn och liknande.

O ni är sååå storsinta och goda. Om man bortser från allt dolt lidande ni totalt väljer att ignorera.

Det finns tusentals framför allt män där ute som bokstavligen ruttnar inombords bara för er moralpanik. En moralpanik som dessutom inte hjälper nämnvärt mot det ni säger er bekämpa.

Jag diskuterar absolut inte från eget perspektiv. Varit i samma förhållande sen c:a 27 år. Har bra sexliv med min fru. Sen c:a sju år tillbaka har vi öppet förhållande och jag har en stadig kk som jag träffar ungefär två gånger i veckan och gjort det nu i fem år. Gör en resa om året där det ibland blir lite äventyrligt. Har villa vovve och nu mer två vuxna barn.

Hade en jobbig period i min ungdom som gör att jag mycket väl kan förstå hur jobbigt det kan vara att var utan sexuella förhållanden. Det kan verkligen göra en deprimerad bortom beskrivning.

Har en stadig som jag träffar på mina resor. Har henne på facebook och följt henne många år. Hon har vid några tillfällen haft vanliga jobb. Bland annat som hotellreceptionist och en gång som Manikör. Sist jag träffa henne så frågade jag varför hon inte stanna på dom jobben. Hon sa rakt ut att det inte gav pengar nog för hennes livsstil och att hon vilja styra sina egna tider. Framför allt inte vilja hon inte gå upp tidigt på månarna.

Är mer inne på att det är bevarande av sexuell makt mer än nått annat. Har aldrig sett missförhållanden bara tjejer som kommer och går i princip som de vill och i många fall har betydligt mer pengar än de som har vanliga jobb.

Då jag känner några personligen och följer deras liv så kan jag väl säga att de ibland klagar över sina liv. Allt är inte alltid en dans på rosor. Men de flesta klagomålen rör vardagliga saker som vem som helst skulle kunna skriva.
Citera
2019-09-26, 00:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Vad var det som var så dåligt? Kvinnorna verkade rätt sköna av sig enligt recensionerna.

Jag har inte kommenterat artikeln i sig, jag sa bara att ni som vill ha massor av prostituerade kvinnor på gatorna i Sverige kunde läsa lite ur "populär historia".

Men visst slås jag av vissa mäns vidrigheter varje gång jag läser någonting liknande. Ifall du nu undrade vad jag tyckte.

Du däremot svarande inte på min fråga till er som läste.
Citera
2019-09-26, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Jag fölrnekar inte att det finns folk som gör det ofrivilligt, men långt ifrån alla. Och det är ju den ståndpunkten prostitutionmotståndare brukar ha, att alla är typ mer eller mindre tvingade. Det är den enorma förenklingen och generaliseringen jag vänder mig mot. Enligt en uppskattning finns det cirka 42 miljoner prostituerade i världen. Om det finns 4 miljoner trafikeringsoffer så talar vi om mindre än 10%. Det borde väl betyda något.

Tycker du ska läsa mina länkar. Det är inte mycket att läsa men intressant.

Jag letade upp lite fler siffror, skadar inte att ha lite mer kött på benen, ett bra underlag underlättar ju också diskussionen.

Dessa är från en Aftonbladet-artikel från 2014 och den baseras på statistik från:

realstars.eu, The U.S. Department of Health and Human Services, FN, FN-organet UNODC:s (United Nations Office on Drugs and Crime), boken Sex Trafficking: Inside the Business of Modern Slavery.

Lite utdrag ur artikeln:

Citat:
Vi är värst i klassen. Ingen annanstans utnyttjas sexslavar så hårt som i Europa. Efter narkotika är trafficking den största organiserade brottsligheten med över 700 000 offer.

12-27 miljoner människor utnyttjas som sexslavar världen över. Och mörkertalet tros vara stort.

– I Nederländerna och Tyskland är sexköp normaliserat vilket leder till att fler köper sex. Människohandlare älskar dessa länder. De utgör attraktiva destinationsländer för de som vill tjäna pengar på sexhandeln, säger hon.

I dag är det snudd på omöjligt att stoppa trafficking om man inte kriminaliserar sexhandel.

Trafficking

■ Cirka 12–27 miljoner människor är offer för trafficking i världen.

■ Cirka 4 miljoner människor blir traffickerade per år runt om i världen.

■ 27% av alla traffickingoffer är barn - under 18 år.

■ Cirka 79 procent av de som traffickerats för människohandel utsätts för sexuella ändamål, år 2006.

■ I genomsnitt 65 till 75 procent av de brottsutsatta är kvinnor.

■ 700.000 personer utnyttjas som sexslavar i Europa, den världsdel med flest antal sexslavar per capita i världen, enligt amerikanska forskaren Siddharth Kara i boken Sex Trafficking: Inside the Business of Modern Slavery.

■ Under 2011 ökade antalet prostituerade flickor under 18 i Amsterdam från 4 000 till 15 000.

■ I Schweiz är det fortfarande lagligt att köpa sex från någon som är under 18 år.

Artikel i sin helhet:

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/p69XBj/700-000-saljs-som-sexslavar-i-europa

Så de 4 miljonerna var per år om man ska tro statistiken från dessa organisationer.

I länder som Tyskland, Nederländerna, Frankrike och Spanien kommer de flesta prostituerade från utlandet.

Så hur vet man vem som är frivillig? Med frivillig menar jag, som jag skrivit tidigare i tråden, fri från tunga missbruk, svåra psykiska sjukdomar/tillstånd, trafficking, manipulation, bedrägeri, utblottning, svältande, hemlös, utpressning, tvingad och liknande.

Jag påstår inte att ALLA är tvingade, men en stor andel verkar vara det.
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-26 kl. 01:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in