2019-09-26, 10:23
Medlem
Julmustarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Tillgängligheten finns ju på ett helt annat sätt nu än vad gjorde när spelet släpptes.
addons youtube för nämna några som gör att questerna blir super enkla. Sen tror jag att många var nog väl förbereda än var 2005. Jag själv hade sett över 20 tals levelings guider, talens, yrken, instancer på youtube.. Jag visste exakt vilka talents, vilka områden där skulle behöva grinda för att ta mig vidare...

Jag var nog den skaran av spelare som trodde MC och onyxia skulle få leva 1 månad iallfall.. Men APES guild bevisade motsatsen att de går down de fort om sitter med 40 st proffspelare.. Dessutom så hade inte APES de enkelt heller då de valde mest trafikerade servern hela eu... Dem ska verkligen ha eloge, galet hur man plockar all content, plus brd nycklar, tar onyxia, och MC samma vecka, de är overkligt...

Ska bli intressant sen när phase 2 släpps vilka som kommer ta BWL snabbast? MC är ju farm redan och när phase 2 släpps så har nog elite guilder ett par Ragnors hammare på sig, och fullt tier 1, och en annan tier2 pryl på sig med de bästa enchants på sig...

Finns någon hemsida där man kan se Elite guilderna i classic?

Tror BWL är phase 3 men kanske kommer ihåg fel.
Phase 2 tror jag är DM, world bosses och honor system
Citera
2019-09-26, 10:52
Medlem
vilken lvl ungefär kan man dra till Hinterlands ungefär? jag vill köra jintha'lor. För visst är det väl en elite ställe med massa quests som man drar ihop en grupp till? eller minns jag fel?
Man får väl även mallet till ZF där? eller vart startar man den questen
Citera
2019-09-26, 13:54
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Tillgängligheten finns ju på ett helt annat sätt nu än vad gjorde när spelet släpptes.
addons youtube för nämna några som gör att questerna blir super enkla. Sen tror jag att många var nog väl förbereda än var 2005. Jag själv hade sett över 20 tals levelings guider, talens, yrken, instancer på youtube.. Jag visste exakt vilka talents, vilka områden där skulle behöva grinda för att ta mig vidare...

Jag var nog den skaran av spelare som trodde MC och onyxia skulle få leva 1 månad iallfall.. Men APES guild bevisade motsatsen att de går down de fort om sitter med 40 st proffspelare.. Dessutom så hade inte APES de enkelt heller då de valde mest trafikerade servern hela eu... Dem ska verkligen ha eloge, galet hur man plockar all content, plus brd nycklar, tar onyxia, och MC samma vecka, de är overkligt...

Ska bli intressant sen när phase 2 släpps vilka som kommer ta BWL snabbast? MC är ju farm redan och när phase 2 släpps så har nog elite guilder ett par Ragnors hammare på sig, och fullt tier 1, och en annan tier2 pryl på sig med de bästa enchants på sig...

Finns någon hemsida där man kan se Elite guilderna i classic?

Fast är det verkligen så overkligt? Vi är ett gäng på 40 ish stycken som aldrig spelat tsm bortsett från de fyra som styr guilden och fullkomligt svepte MC på första försöket tre veckor in, att då en guild som förberett sig på privatservrar i år och spelar 12h+ per dag gör det på en vecka är inte så förvånande.
Citera
2019-09-26, 14:01
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julmustarn
Tror BWL är phase 3 men kanske kommer ihåg fel.
Phase 2 tror jag är DM, world bosses och honor system

Du kommer ihåg rätt, tack för korrigeringen.. Såg nu phase 2, med blåa stora draken, och Kazzak, DM, nice =)...

Honor systemet de kommer bli jobbigt för dem som under lvl 55, alla ska mounta av för att döda motståndarsidan..

Jag spelat mycket med en irl polare som kör Warrior, vi håller på att gearar upp honom, så jag blir hans personliga healer sen i pvp.
Senast redigerad av Opilus5500 2019-09-26 kl. 14:17.
Citera
2019-09-26, 14:53
Avslutad
Dingade 40 igår. Tog ett tag, men har farmat rätt mycket elemental fire i några dagar bland annat. Fått ihop nästan 600g, så mount kunde man köpa direkt. Frågan är om man ska spara till epic mount nu eller köpa lionheart helm.. Den går dock för 1200g, kanske värt o vänta någon månad.
Citera
2019-09-26, 15:39
Medlem
Citat:
Du kommer ihåg rätt, tack för korrigeringen.. Såg nu phase 2, med blåa stora draken, och Kazzak, DM, nice =)...

Honor systemet de kommer bli jobbigt för dem som under lvl 55, alla ska mounta av för att döda motståndarsidan..

Jag spelat mycket med en irl polare som kör Warrior, vi håller på att gearar upp honom, så jag blir hans personliga healer sen i pvp.

Phase 1 Onyxia’s Lair, Molten Core, Maraudon 8/27/2019 0
Phase 2 Dire Maul, Azuregos, Lord Kazzak, PvP Honor System 12/10/2019 105
Phase 3 Warsong Gulch, Alterac Valley, Blackwing Lair, Darkmoon Faire 4/13/2020 230
Phase 4 Zul’Gurub, Arathi Basin, Dragons of Nightmare 7/12/2020 320
Phase 5 Ruins, Temple, & Gate of Ahn’Qiraj, Tier 0.5 10/5/2020 405
Phase 6 Naxxramas 3/24/2021 575

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/projected-phase-timeline/195662

Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Dingade 40 igår. Tog ett tag, men har farmat rätt mycket elemental fire i några dagar bland annat. Fått ihop nästan 600g, så mount kunde man köpa direkt. Frågan är om man ska spara till epic mount nu eller köpa lionheart helm.. Den går dock för 1200g, kanske värt o vänta någon månad.

Jag hade köpt epic mount.
Citera
2019-09-26, 16:35
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07dec41
Phase 1 Onyxia’s Lair, Molten Core, Maraudon 8/27/2019 0
Phase 2 Dire Maul, Azuregos, Lord Kazzak, PvP Honor System 12/10/2019 105
Phase 3 Warsong Gulch, Alterac Valley, Blackwing Lair, Darkmoon Faire 4/13/2020 230
Phase 4 Zul’Gurub, Arathi Basin, Dragons of Nightmare 7/12/2020 320
Phase 5 Ruins, Temple, & Gate of Ahn’Qiraj, Tier 0.5 10/5/2020 405
Phase 6 Naxxramas 3/24/2021 575

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/projected-phase-timeline/195662

Dessa datum är bara spekulationer. Inte en chans att de kan vänta sju månader med BWL och battlegrounds. Det gnys redan mycket om hur lite det finns att göra på maxlevel.
Citera
2019-09-26, 17:51
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
vilken lvl ungefär kan man dra till Hinterlands ungefär? jag vill köra jintha'lor. För visst är det väl en elite ställe med massa quests som man drar ihop en grupp till? eller minns jag fel?
Man får väl även mallet till ZF där? eller vart startar man den questen

Tror Hinterlands är 40+ tror jag, inte helt hundra kan vara 45+
Ja det är där du hittar en hammare som du kan ta till ett altare och göra Mallet of Zul Farrak av den,
och ska du göra det behöver du nog en kompis eller två som kan hjälpa dig.
Citera
2019-09-26, 18:31
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Fast är det verkligen så overkligt? Vi är ett gäng på 40 ish stycken som aldrig spelat tsm bortsett från de fyra som styr guilden och fullkomligt svepte MC på första försöket tre veckor in, att då en guild som förberett sig på privatservrar i år och spelar 12h+ per dag gör det på en vecka är inte så förvånande.
Varför plockade ni själva inte mc och onyixa efter 7 dagar?? Vad var problemet?? Haha
Citera
2019-09-27, 00:11
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Varför plockade ni själva inte mc och onyixa efter 7 dagar?? Vad var problemet?? Haha
”Problemet” var att jag själv började spela en vecka efter release och varken jag eller guilden jag av en slump gick med i hade som mål att cleara så fort som möjligt utan vi började när tillräckligt många blivit 60.

Edit: ok jag snackar lite cäl mycket nu och denna videon tog ner mig på jorden, löjlig nivå av skill och organiserande.
https://youtu.be/Fd97o-gEBuk
Senast redigerad av pulverhonung 2019-09-27 kl. 00:33.
Citera
2019-09-27, 01:29
Medlem
Basebands avatar
Jag är ganska färsk på detta spel, så jag efterfrågar helt enkelt lite råd om vad jag borde fokusera på för att levla, bli rik och ha kul!

Stats

Jag är en level 14 human rogue med följande stats:

Strength: 31
Agility: 50
Stamina: 37
Intellect: 22
Spirit: 30
Armor: 403

Melee Attack: 68
Power: 89
Damage: 18-26

Ranged Attack: 66
Power: 94
Damage: 18-24

Här är en skärmdump på mina nuvarande skills: https://unsee.cc/1ab0d833/

Mina attacker är som följer: Sinister Strike (rank 2), Eviscerate (rank 3), Throw, Stealth (rank 1), Backstab (rank1), Gouge (rank 1) och Pick Pocket.

Gear

En Curved Dagger Of Agility i vardera hand, dessutom kastar jag Balanced Throwing Daggers på folk när tillfälle ges

Annars har jag också på mig följande: Raider's Cloak Of Stamina, Tribal Vest, Red Linen Shirt (den ger 0 armor och heller ingen bonus, 100% estetiskt), Rough Leather Bracers, Hunting Gloves, Bard's Belt Of The Tiger, Hunting Pants och Embossed Leather Boots.

I plånboken har jag för tillfället 8 guld, 13 silver och 84 koppar.

Just nu hänger jag i Westfall och gör diverse quests. Baserat på denna info, skulle ni rekommendera mig att göra något annat än det jag för tillfället gör ingame? Bör jag röra mig mot något annat område? Döda andra mobs? Skaffa bättre vapen och gear?

Hur använder man förresten stealth och pickpocketing? Jag tänkte att jag skulle kunna gå in i stealth-mode, röra mig bakom fienden och köra Backstab, men mina attacker är inte synliga i stealth-mode och jag verkar inte kunna använda dem. Pickpocketing har jag dessutom 0 koll på hur jag ska använda.

Alla tips uppskattas! Om ni vill spela med mig så är det bara att skicka ert username via PM, jag lirar på Pyrewood Village!
Citera
2019-09-27, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baseband
Jag är ganska färsk på detta spel, så jag efterfrågar helt enkelt lite råd om vad jag borde fokusera på för att levla, bli rik och ha kul!

Stats

Jag är en level 14 human rogue med följande stats:

Strength: 31
Agility: 50
Stamina: 37
Intellect: 22
Spirit: 30
Armor: 403

Melee Attack: 68
Power: 89
Damage: 18-26

Ranged Attack: 66
Power: 94
Damage: 18-24

Här är en skärmdump på mina nuvarande skills: https://unsee.cc/1ab0d833/

Mina attacker är som följer: Sinister Strike (rank 2), Eviscerate (rank 3), Throw, Stealth (rank 1), Backstab (rank1), Gouge (rank 1) och Pick Pocket.

Gear

En Curved Dagger Of Agility i vardera hand, dessutom kastar jag Balanced Throwing Daggers på folk när tillfälle ges

Annars har jag också på mig följande: Raider's Cloak Of Stamina, Tribal Vest, Red Linen Shirt (den ger 0 armor och heller ingen bonus, 100% estetiskt), Rough Leather Bracers, Hunting Gloves, Bard's Belt Of The Tiger, Hunting Pants och Embossed Leather Boots.

I plånboken har jag för tillfället 8 guld, 13 silver och 84 koppar.

Just nu hänger jag i Westfall och gör diverse quests. Baserat på denna info, skulle ni rekommendera mig att göra något annat än det jag för tillfället gör ingame? Bör jag röra mig mot något annat område? Döda andra mobs? Skaffa bättre vapen och gear?

Hur använder man förresten stealth och pickpocketing? Jag tänkte att jag skulle kunna gå in i stealth-mode, röra mig bakom fienden och köra Backstab, men mina attacker är inte synliga i stealth-mode och jag verkar inte kunna använda dem. Pickpocketing har jag dessutom 0 koll på hur jag ska använda.

Alla tips uppskattas! Om ni vill spela med mig så är det bara att skicka ert username via PM, jag lirar på Pyrewood Village!

Kul med någon som verkligen är helt ny

Nu spelar jag själv inte Rogue så kan inte ge så mycket specifika Rogue-tips men allmänt: Fokusera inte så mycket på att hitta bra gear nu i början. Du kommer att levla snabbt och byta ut gear ofta så att lägga en massa tid på något som du kommer att byta ut snart kommer antagligen att kännas som bortkastad tid. Med det sagt så tycker jag att du ska ta din tid och utforska och göra sådant som du tycker är kul, men kom ihåg att gear byts ut snabbt i början.
Om några levels, jag rekommenderar att du är åtminstone lvl 18, så kan du göra Deadmines som är den första dungeon du kan göra. Denna bör du absolut inte missa! Dels för att det är ett bra tillfälle att lära sig spela rogue i en grupp samt att det finns en hel del bra gear för dig där. Jag skulle dock rekommendera dig att kolla någon guide för rogues innan du börjar göra group-content som deadmines så att du har lite bättre koll på vad som förväntas av dig, t ex hur din stealth fungerar
Anledningen till att dina attacker "försvinner" när du använder stealth är för att du ska kunna ha en uppsättning för stealth och en för utan-stealth. Så gå in i stealth och dra backstab, pickpocket och annat du vill kunna använda till din actionbar så kommer det att finnas där varje gång du går in i stealth.
Du kommer antagligen få slut på quests du kan göra som passar din level snart i westfall, då rekommenderar jag att du åker till Loch modan som är dvärgnas och gnomernas område. Du kan ta tåg från stormwind till Ironforge för att komma dit.

Edit: Glömde professions, se till att du lär dig first aid om du inte har gjort det, och gärna cooking också. Det kommer att underlätta och dessutom spara dig pengar då du inte behöver köpa mat från vendors.
Cooking och first aid är secondary professions tillsammans med fishing. Dessa kan du ha alla tre utav och kombinera med två primary professions. För primary proffesion skulle jag rekommendera att du tar herbalism och antingen alchemy eller skinning. Skinning kommer bara ge dig mer pengar medan alchemy framför allt innebär att du kan göra egna potions vilket är användbart och det går också att tjäna pengar på det lite längre fram. Finns fler varianter av professions som kan vara bra, håll dig borta från enchanting bara! Vet man inte vad man gör så kommer enchanting bara att kosta massor av pengar och du kommer aldrig att tjäna eller vinna något på det.
Köp också större väskor, silk bags som har 10 slots brukar inte kosta så mycket och det är en investering som är väl värd. Du kan hitta dessa på auction house.
Senast redigerad av Petrucci 2019-09-27 kl. 03:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in