Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Eh? Dansk folkeparti. SD:s blueprint sedan evigheter. Samarbete med Venstre 2001-2011 / 2015-2019. Utdelningen kunde knappast varit större. De har fått mer under den tiden än Sjöstedts V har fått på 102 år.
När partiet etablerades, vem som uppvaktade vem, när det skedde i förhållande till nästa val, huruvida partiet är utskällt eller inte, är totalt irrelevanta omständigheter. Det relevanta är att samarbete kommer till stånd och att SD blir det go-to-parti vars mandat man måste köpa så som Löfven har köpt L:s och C:s till hutlösa priser.
Ingen aning. Vad är kopplingen? Ville du veta vad som var normalt med taktiken att söka samarbete med andra partier, eller kastar du bara in vilka random saker som helst som du stör dig på med SD?
Nej, jag pratar inte om att samarbeta, vilket är helt normalt förfarande. Jag pratar att som stort protestparti med föregivna ambitioner att bli störst och statsbärande komma med helt ensidiga inviter i offentligheten till samma partier som väljarna proteströstar mot.
Vilket parti har någonsin gjort etablerade, komprometterade partier den tjänsten? Jag väntar fortfarande.
Och kom inte och låtsas att du lämnar den dag Paula Bieler talar om att etniskt hat mot svenskar för att det är sådan dära jävla identitetspolitik. Du satt ju snällt och accepterade allt identitetspolitiskt tjat om antisemitism, så du kommer flyta med som en död fisk när någon i auktoritetsställning väl skapat ett nytt
status quo. Du kommer givetvis acceptera det anständiga i att även etniskt hat mot vita, svenska kroppar fördöms.
Vi pratade nämligen om att hitta ingångar till den oroade "medelklass" som Ann Heberlein försöker kanalisera och den "gatubild" Ivar Arpi och andra yrvakna borgare närmat sig. Demografi, etnicitet, identitet, tribalism. Och kvinnorösterna.
Faktum är att identitetsvänstern hela tiden haft en bättre förståelse för verkligheten och framtiden än du har. De kommer inte sluta grupprösta bara bör att du lever kvar i en tid då löntagarfonder var den största skiljelinjen i svensk politik och som du inbillar dig kommer återvända om vi bara får lite lägre nivåer på nyinvandringen med hjälp av SD.