2019-09-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Ytterst få väljare läser denna tråden. Alltså saknar den bäring för hur väljarna röstar i stort.

Diskussionen handlade om hur kvinnliga röster kan nås och säkras, eftersom de fattas i opinionsmätningarna jämfört med männen. Förstod du inte vad jag skrev?
2019-09-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det har ju att göra med blockpolitikens mekanik, som SD underordnade sig innan det var nödvändigt för att växla in opinionsstöd mot kohandel, vilket ju trots allt är det normala politiska förfarandet för stora utmanarpartier. Mekaniken fungerar som en säkerhetslina vid den nedre gränsen med stödröstande marginalväljare inom blocken (MP, L), men också som ett egeninstallerat "glastak" mot statsbärande nivåer för ett parti med den potentialen.
Det är alltid mycket “under” när du ska beskriva SD:s förhållande till andra partier. Underkastelse, underordning, stackars hjälplösa betahannar som står med mössan i hand. Tror du det finns nån som inte genomskådar dina löjeväckande försök till cuck-framing?

Nåväl, varsågod, projicera din upplevda underlägsenhet på SD. Det förändrar dock inte verkligheten. SD har inte “underordnat” sig blockindelningen, de har tagit kontroll över den, sprängt den och begravt alliansen. Knuffat M och KD in i en ny konstellation som de först protesterade högljutt mot och ett år senare fikar med. SD är det enda partiet i den konstellationen som lockar över S-väljare. Sisådär 135.000 bara senaste månaden enligt Demoskop (=1,8% av 7,5 milj). You’re welcome.
Citat:
En konkret sak man bör göra är att inkludera etniskt hat mot svenskar i varje arbete mot rasism. Utgångspunkten är att tala om svenska kroppar på samma sätt som motståndarna inte tvekar att prata om rasifierade eller bruna kroppar. Att fokusera på förövarnas faktiska definition av "svennehoran" i situationen och inte på en teoretisk, hypotetisk definition av vem som är svensk.
Om SD börjar prata om ”vita kroppar” eller annan identitetspolitisk bullshit så ryker hälften av väljarna och jag är först till nödutgången.

I vanlig ordning hämtar du alla dina idéer från motståndarna, som att det gick särskilt bra för vänstern i västvärlden just nu. De är på defensiven exakt för att de snöat in på identitetspolitisk dynga som ”bruna kroppar”. Denna och övrigt pårökt SJW-skräp är själva anledningen till att demokraterna är en sån jävla fragmentiserad röra att såna som Trump kan vinna. Alla dina idéer kretsar kring samma koncept: Vända motståndarens vapen mot dem själva! Låta dem smaka på sin egen medicin! Identifiera och peka på hyckleri och dubbla måttstockar! På det vinner man likes på twitter. Inte väljare. Hanif Bali är en sociala medier-framgång, inte en opinionsmässig dito.
Citat:
Hur motverkar SD-Sölvesborg etniskt hat mot "svennehoran" eller "-jäveln" i skolorna? Det är en fråga som omedelbart skulle tala till annars svårnådda kvinnoväljare. Mammorna och mormödrarna.
Men herre min skapare, sluta tjata om ”svennehora” som att du har en eureka-orgasm som aldrig tar slut. Har du legat i koma sedan 90-talet? Det finns max 3% laddning kvar i batteriet ”svennehora”. Det är ett ord som hör till proto-invandringsdebatt på I&I c:a 2004 när det mest provocerande som fanns med invandring var att syrianer i Södertälje och kosovoalbaner i Landskrona var störiga. Expressen försökte sparka liv i svennehora-liket 2016 i detta reportage från Seved. Denna episka game changer i debatten minns väl alla, va? Nä. Eftersom nyhetsvärdet var obefintligt, då endast svennar som slumrat i katakomber de senaste 15 åren har missat företeelsen. De som upprörs var redan upprörda, de som inte är det kommer inte att bli det. Så du behöver inte vänta på att SD ska utlysa en pressträff som inleds med 3 minuter trumvirvel följt av att Paula Bieler säger ”visste ni! Visste ni! Det finns invandrarmän som kallar svenska kvinnor för SVENNEHORA!! BOOM!” *mikrofonsläpp* följt av ljudet av syrsor som flugits in från Alabama särskilt för effekten. 19 av 20 närvarande reportrar suckar, tar på sig ytterkläderna och går. Den 20:e stannar kvar och frågar ”jaha... och?”
Det skulle bli SD:s minst slagkraftiga talepunkt sedan Åkesson rände runt mellan TV-studior och påtalade att det minsann fanns “skolor som inte längre serverar flesk-tjutt” pga stor andel muslimska elever.

Nåväl, du lyckades i alla fall skriva ett helt inlägg utan att nämna “dubblad kvotflyktingmottagning” för 9542:e gången den här veckan, alltid nåt.
2019-09-26, 12:36
Medlem
Citat:
Diskussionen handlade om hur kvinnliga röster kan nås och säkras, eftersom de fattas i opinionsmätningarna jämfört med männen. Förstod du inte vad jag skrev?
Jag förstår mycket väl vad du skrev. Det är därför jag opponerar mig.

Mitt resonemang har ingenting med kön att göra.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-09-26 kl. 12:39.
2019-09-26, 12:38
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ingen kvinna skulle rösta för Jomshof, Söder eller Karlsson. Dessa tre herrar uppfattas som aggressiva av kvinnor. Åkessons lugna person och sparsmakade utspel kan tilltala kvinnor i längden. Fortsätt på den lagda vägen. Kvinnorna måste på allvar börja reagera på sina barns oro i skolan och utanför hemmet i största allmänhet. Personrån och våldtäktsrädslan soppas under mattan fortfarande eftersom risken att just deras barn drabbas är liten.

Just Söder är nog ingen som vill lägga sin röst på. . Tyvärr verkar ju toppen i Sd försöka motverka nya krafter. Det behövs speciellt en stark kvinna som kan få de väljargrupperna att identifiera sig med partiet. . Dessutom är ju kommunalpolitikerna i de större städerna under all kritik. Det finns hur många väljare som helst att hämta i storstäderna, och här har Sd lyckats otroligt dåligt. Nu har de tre år på sig att styra upp nåt vettigt. Der är ju ändå i Göteborg, Malmö, Uppsala och Stockholm den mesta skiten sker, och här borde det ju finnas en fantastisk potential att växa i nästa val om man kunde spela korten rätt.

Jag tycker också att partiet varit väl mjäkigt. De borde kunna dragit mer nytta av årets skjutningar, bomber och mord. .
2019-09-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det är alltid mycket “under” när du ska beskriva SD:s förhållande till andra partier. Underkastelse, underordning, stackars hjälplösa betahannar som står med mössan i hand. Tror du det finns nån som inte genomskådar dina löjeväckande försök till cuck-framing?

Nåväl, varsågod, projicera din upplevda underlägsenhet på SD. Det förändrar dock inte verkligheten. SD har inte “underordnat” sig blockindelningen, de har tagit kontroll över den, sprängt den och begravt alliansen. Knuffat M och KD in i en ny konstellation som de först protesterade högljutt mot och ett år senare fikar med. SD är det enda partiet i den konstellationen som lockar över S-väljare. Sisådär 135.000 bara senaste månaden enligt Demoskop (=1,8% av 7,5 milj). You’re welcome.

Om SD börjar prata om ”vita kroppar” eller annan identitetspolitisk bullshit så ryker hälften av väljarna och jag är först till nödutgången.

I vanlig ordning hämtar du alla dina idéer från motståndarna, som att det gick särskilt bra för vänstern i västvärlden just nu. De är på defensiven exakt för att de snöat in på identitetspolitisk dynga som ”bruna kroppar”. Denna och övrigt pårökt SJW-skräp är själva anledningen till att demokraterna är en sån jävla fragmentiserad röra att såna som Trump kan vinna. Alla dina idéer kretsar kring samma koncept: Vända motståndarens vapen mot dem själva! Låta dem smaka på sin egen medicin! Identifiera och peka på hyckleri och dubbla måttstockar! På det vinner man likes på twitter. Inte väljare. Hanif Bali är en sociala medier-framgång, inte en opinionsmässig dito.

Men herre min skapare, sluta tjata om ”svennehora” som att du har en eureka-orgasm som aldrig tar slut. Har du legat i koma sedan 90-talet? Det finns max 3% laddning kvar i batteriet ”svennehora”. Det är ett ord som hör till proto-invandringsdebatt på I&I c:a 2004 när det mest provocerande som fanns med invandring var att syrianer i Södertälje och kosovoalbaner i Landskrona var störiga. Expressen försökte sparka liv i svennehora-liket 2016 i detta reportage från Seved. Denna episka game changer i debatten minns väl alla, va? Nä. Eftersom nyhetsvärdet var obefintligt, då endast svennar som slumrat i katakomber de senaste 15 åren har missat företeelsen. De som upprörs var redan upprörda, de som inte är det kommer inte att bli det. Så du behöver inte vänta på att SD ska utlysa en pressträff som inleds med 3 minuter trumvirvel följt av att Paula Bieler säger ”visste ni! Visste ni! Det finns invandrarmän som kallar svenska kvinnor för SVENNEHORA!! BOOM!” *mikrofonsläpp* följt av ljudet av syrsor som flugits in från Alabama särskilt för effekten. 19 av 20 närvarande reportrar suckar, tar på sig ytterkläderna och går. Den 20:e stannar kvar och frågar ”jaha... och?”
Det skulle bli SD:s minst slagkraftiga talepunkt sedan Åkesson rände runt mellan TV-studior och påtalade att det minsann fanns “skolor som inte längre serverar flesk-tjutt” pga stor andel muslimska elever.

Nåväl, du lyckades i alla fall skriva ett helt inlägg utan att nämna “dubblad kvotflyktingmottagning” för 9542:e gången den här veckan, alltid nåt.

Om denna taktik nu är så normal bör du väl ge exempel på något annat nyetablerat, utskällt protestparti som gjort som SD och ENSIDIGT uppvaktat etablerade partier som samarbetspartner FÖRE val?

Eller ett "nationellt" europeiskt parti vars partiledare förnekat sitt eget folks etnicitet?

Jag väntar.
2019-09-26, 12:40
Medlem
Citat:
Jag förstår mycket väl vad du skrev. Det är därför jag opponerar mig.

Mitt resonemang har ingenting med kön att göra.

Du pratade om "sanning". Är "svennehorans" erfarenhet inte sann, eller vad opponerade du dig mot?
2019-09-26, 12:43
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Utan tvekan är det så.

Alla undersökningar visar att dagens SD till allra största delen består av avhoppade S och M-väljare. Och dagens OU visar att så gott som alla partier är kvar på valresultatet. Förutom S och SD.

Att då försöka ta väljare från andra partier än S är utsiktslöst enligt mig. Det är hos S mängden och missnöjet finns. Dessutom gör S konstant bort sig. Vilket drabbar S-väljare som arbetar och finansierar vansinnet. Som LOs och kommunals medlemmar.

När det gäller väljare till KD och M finns det idag inte ett spår av de skulle vilja gå till SD. Trots Ebbas felsteg och att Uffe gör en ytterst blek figur som inte ens verkar vara intresserad av att regera.

För SD gäller det att hugga tag i missnöjet inom S. De väljarna har i praktiken enbart två val vid en förflyttning. Till SD eller till V.

Ja, och det är väl i alla fall litet av det vi kan se i dagens Novusmätning. SD ökar, sannolikt på bekostnad av S. Enstaka mätningar får man vara försiktig med, men sett i ljuset av tidigare mätningar och andra ungefär samtida, tycks ca 20% vara en realistisk dagsnotering - med en tillökning från S i första hand.
2019-09-26, 12:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Detta skapar nog chockvågor inom SVT att skriva. Artikeln är inte ens signerad:
Sverigedemokraterna är Sveriges näst största parti i SVT/Novus senaste väljarbarometer. Bland manliga väljare är partiet störst.

SD ökar med 2,3 procentenheter från förra månaden till 20,7 procent. Ökningen är statistiskt säkerställd. Bland män är stödet 26,6 procent.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/svt-novus-sd-nu-nast-storsta-parti-1

Kan föreställa mig hur hela redaktioner på SVT och SR ligger i fosterställning och gråtrunkar ikapp över att SD nu är största parti bland män.
Här ser jag en potential till en ny viral annonskampanj för SD, i paritet med tunnelbane-kampanjen.

En lite ruta med resultatet av denna undersökning, samt:
Riktiga män röstar på SD!

steg 2:
Män som bryr sig om kvinnor & barn röstar på SD!

PK-hjonen skall trollas.
2019-09-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Här ser jag en potential till en ny viral annonskampanj för SD, i paritet med tunnelbane-kampanjen.

En lite ruta med resultatet av denna undersökning, samt:
Riktiga män röstar på SD!

steg 2:
Män som bryr sig om kvinnor & barn röstar på SD!

PK-hjonen skall trollas.

Bra. Ta en "svaghet" (överrepresentation av manliga väljare) och gör det till en styrka.
2019-09-26, 12:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Anna, rännstenen, Dahlberg, skrev följande för ett tag sedan i Expressen. Betalartikel men rubriken räcker långt.

https://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/6-politiska-trender-att-halla-ogonen-pa-i-host/

Kommuner sätter sig upp mot staten. Socialdemokraterna tappar och Sverigedemokraterna växer när pessimismen slår klorna i väljarna. Slut citat.

När även de mest fanatiska neger och muslimälskarna och SD-hatarna börjar att gå till reträtt så inser man att det skett ett trendbrott.

De börjar helt plötsligt inse att man håller på att tappa greppet om den politiska debatten. Och att SD kan bli Sveriges största parti.
Ordlista: pessimismen = verkligheten
2019-09-26, 12:53
Medlem
Citat:
Om denna taktik nu är så normal bör du väl ge exempel på något annat nyetablerat, utskällt protestparti som gjort som SD och ENSIDIGT uppvaktat etablerade partier som samarbetspartner FÖRE val?
Eh? Dansk folkeparti. SD:s blueprint sedan evigheter. Samarbete med Venstre 2001-2011 / 2015-2019. Utdelningen kunde knappast varit större. De har fått mer under den tiden än Sjöstedts V har fått på 102 år.

När partiet etablerades, vem som uppvaktade vem, när det skedde i förhållande till nästa val, huruvida partiet är utskällt eller inte, är totalt irrelevanta omständigheter. Det relevanta är att samarbete kommer till stånd och att SD blir det go-to-parti vars mandat man måste köpa så som Löfven har köpt L:s och C:s till hutlösa priser.
Citat:
Eller ett "nationellt" europeiskt parti vars partiledare förnekat sitt eget folks etnicitet?

Jag väntar.
Ingen aning. Vad är kopplingen? Ville du veta vad som var normalt med taktiken att söka samarbete med andra partier, eller kastar du bara in vilka random saker som helst som du stör dig på med SD?
2019-09-26, 12:53
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Ett extraval känns kanske inte lika allvarstyngt och skulle möjligen få fler tveksamma att ta steget att rösta på SD trots den massiva demonisering de har blivit utsatta för.

7-klövern verkar inte ge upp sin idiotiska strategi så SD kommer att fortsätta sin uppåtgående trend.

Ju starkare SD blir desto mer osannolikt med extraval. Smutskastningen av SD är den enda strategi vänsterpartierna har kvar att använda så den kommer fortsätta lika oförtrutet som tidigare, oavsett resultat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in