Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Instämmer med era tolkningar samtidigt som jag skäms lite då jag vet hur taskigt det kan vara att dra på för stora växlar av bara fotografier. Vissa är fotogeniska även om de är otrevliga, för vissa är det tvärtom att de alltid lyckas blunda lite eller skela med ögonen på bild hur trevliga och rara de än är IRL. Ändå, med vetskap om att vi tråden nog har en mycket färgad bild av HD pga alla rykten osv, så måste jag också säga att blicken ser något obehaglig ut. Att leendet är ansträngt kan kanske förklaras av att det inte är lätt att vara avslappnad och lycklig som misstänkt för mord i en flashbacktråd men det är den kalla men intensiva blicken som kan tolkas som obehaglig.
Som du skrev T34panzer så kan man tycka att HD börjat imitera LWs frisyr och stil, baserat på de bilder som postats av henne här i tråden. Är det någon fler som upplever det eller är det bara inbillning? LW hade väl för övrigt, också ofta en en rosa jacka och även kvällen då hon dog, alltså då någon sägs ha sett henne vara ute på en joggingrunda tidigare innan natten? På en del nyare bilder av HD som postats kan jag tycka mig se en efterapning av LWs frisläppta, vågiga uppklippta hår och något i hur bilderna är tagna. Kanske att återigen dra på för stora växlar baserat på foton men ponera att HD är involverad (vilket varit en spekulation ända sedan trådstart från flera håll) och man lägger samman att hon efter separationen från maken väljer att flytta in mellan honom och hans älskarinna med i princip utsikt över den senares baksida, hon cachar LWs gamla ställen där LW växte upp som barn dagarna innan mordet, hon börjar imitera LWs frisyr och klädstil, hon blir SDs ständige geocachingkompis på det vis LW var innan, hon ber JG att direkt efter mordet återställa den logg LW korrigerade för henne och sedan börjar hon nu cacha och umgås just med LWs vänner. Håller med om att man kan tolka det som ett något osunt beteende där hon något stalking-aktigt tar över LWs liv och plats. Om HD skulle ha varit t ex anstiftare till mordet på LW så skulle summan av ett sådant beteende kunna tyda på en slags fixering av LW som spårat ur och där HD nu har uppnått det hon velat. Som flera redan konstaterat: alla är straffade (SD som åker dit för mord och LW som mist sitt liv) och HD går ur det hela med vinsten att alla tycker synd om henne och hon är fri att ta tillbaka allt som hon upplevt att LW tog från henne. Detta inkluderat LWs vänner och status i det åtråvärda geocachingsällskapet som allt verkar kretsa kring. En obehaglig känsla. Och något bör ju åklagare Hiding ha på HD som innebär att hon inte bara är misstänkt för medhjälp eller att ha vittnat falskt osv, utan att hon faktiskt står som skäligen misstänkt för mord. Skulle gissa på digitala spår eller avlyssning under det år som gått. Alternativt att JG börjat tala om det han förmodligen, med tanke på hur nära han verkar stå paret D, vet.
Kul att se att även någon annan uppmärksammat Hannas ev transformation till Lena version 1.2. Fast det verkar inte vara en lika bra eller populär utgåva. Inte ens hennes gubbe verkade tycka det. Men det är nog en listigare version än originalutgåvan.
Fast vi får se om Åsa & Co ändå inte är listigast
De ditiala spåren, ja....under året som gått kanske allteftersom tiden gått och de börjat slappna av (mediarapporteringen har ju dessutom varit skral) har de börjat slappna av....