2019-09-26, 07:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Stefan löste ut Hanna med x antal kr

Dokumenten är inscannade. Men jag har gjort om sidorna till bilder och laddat upp dessa på Bildtagg:

Sidan 1

Sidan 2

Sidan 3
Tack!
Vem var det som skrev att SD vägrade att lösa ut HD och att hennes föräldrar fick hjälpa henne med den nya bostaden?
Citera
2019-09-26, 07:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vissa saker övergår ditt förstånd, detta med anledning av att du endast söker efter fel i det jag skrivit och sedan enbart inriktar dig på att mucka gräl. Ja ! jag kände Lena Wesström och sålunda flera av henne's vänner och bekanta. Ja ! jag har haft många PM-kontakter med @Tinna/Ninna8/5 = Vi. Ja ! jag har varit i Nya Hjärsta vid många tillfällen och även bakom bullerplanket, vilket tycks störa dig väldigt kraftfullt.

Här kommer förklaringen till varför gångavståndet mellan bostadsrätten och mordplatsen är relevant i detta fallet.

Under den då aktuella måndags-kvällen, så vet man vilken tid som Lena Wesström befann sig inom sin bostadsrätt och då var vid liv, man vet att hon vid det då aktuella tillfället hade kontakt med en person och det, gällde då i sin tur, från ett bestämt klockslag och några minuter och sekunder framåt.

Till observandum [om du nu förstår vad det betyder vill säga?] ... så utgår man ifrån den tiden då kontakten mellan Lena och vederbörande avbröts, med hjälp av den utgångstiden mäter man upp själva gångavståndet från bostadsrätten och fram till Rättarevägen 9 och får på så sätt fram en approximativ tid från 60 upp till 120 sekunder, sedan lägger man till approximativt ytterligare 60 sekunder, detta gällande vad man tror utspelade sig på Rättarevägen 9.

Jag tar som ett exempel: klockan 🕧23:35 lämnade Lena Wesström sin bostadsrätt och begav sig sedan därifrån och fram till Rättarevägen, låt säga att det tog henne då 120 sekunder att komma fram till Rättarevägen 9 ... och klockan var då 🕧23:37 ... hon råkade sedan ut för ett överfall av två personer som efter det, att dom fått henne bakom bullerplanket direkt påbörjade sin misshandel av offret, låt oss då säga att själva överfallet gick snabbt och att själva misshandeln påbörjades approximativt klockan 🕧23:38.

Om du inte vill eller kan begripa varför det ovan skrivna har relevans inom detta mordfallet, då kan jag inte förklara något mer för dig beträffande detta.

Komplettering till ovan, det då aktuella gångavståndet gäller från bostadsrätten och utmed Byalagsgatan och fram till bostadsrätts-längan med början från 2 A och sedan fram till huset beläget vid Byalagsgatan 3 och därefter in till Rättarevägen och därifrån sedan fram till den då aktuella mordplatsen, vilken gångsträcka är totalt 161 meter i sin fulla längd, och utgör en approximativ gångtid från 60 upp till 120 sekunder beroende på vilken gånghastighet man väljer.

Mvh/ @JokerⓂannen
Utan att söka så ser jag ändå rätt ofta många fel i det du skriver men det blir för jobbigt att kommentera varje gång.

På vilket sätt är det relevant för mordfallet om det tog 30, 60, 120 eller 180 sekunder för LW att gå till Rättarevägen?
Det räcker med en kort mening som svar.
En ny uppräkning av tider och avstånd (dvs ditt vanliga svar av typen "goddag yxskaft") är inte svar på frågan.
Citera
2019-09-26, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Utan att söka så ser jag ändå rätt ofta många fel i det du skriver men det blir för jobbigt att kommentera varje gång.

På vilket sätt är det relevant för mordfallet om det tog 30, 60, 120 eller 180 sekunder för LW att gå till Rättarevägen?
Det räcker med en kort mening som svar.
En ny uppräkning av tider och avstånd (dvs ditt vanliga svar av typen "goddag yxskaft") är inte svar på frågan.

Det är relevant, varför? var god läs inlägget.
Citera
2019-09-26, 08:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack!
Vem var det som skrev att SD vägrade att lösa ut HD och att hennes föräldrar fick hjälpa henne med den nya bostaden?

Det kan mycket väl stämma. Bodelningen
gjordes inte förrän 1 okt 2018. Och SD
var då skyldig HD 550 000 kr. De pengar
hon fått av honom räckte inte till att köpa
bostadsrätten.
Citera
2019-09-26, 08:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att det mest är några kvinnor här (kanske församlingsmedlemmar) som har synpunkter som att HD skulle se t.ex. kall eller läskig ut på något sätt. Någon skrev också att hon är ateist, men jag vet inte om det stämmer. Däremot har jag läst i geocacheloggen att SD säger sig vara ateist. Han skall tydligen också se läskig ut enligt flera här. Själv tycker jag nog att båda två ser vänliga och helt normala ut.

Jag tycker att hon ser kall, hård t.o m lite elak ut och jag är varken religös eller hällörad :-) Och det har inte något att göra med betygsättning av hennes utseende.

Men när det gäller uttrycket så är det enligt sökfunktionen bara DU själv som använt ”kall som en ateist”.
Jag har aldrig stött på det heller, så då har du kanske myntat nåt helt nytt !?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lista_över_svenska_liknelser
Citera
2019-09-26, 08:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Varit borta från tråden en tid då det är stiltje i alla fall utåt sett vad gäller utredningen. Var det i morgon den 27/9 som åtal skall vara väckt?
Citera
2019-09-26, 08:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer med era tolkningar samtidigt som jag skäms lite då jag vet hur taskigt det kan vara att dra på för stora växlar av bara fotografier. Vissa är fotogeniska även om de är otrevliga, för vissa är det tvärtom att de alltid lyckas blunda lite eller skela med ögonen på bild hur trevliga och rara de än är IRL. Ändå, med vetskap om att vi tråden nog har en mycket färgad bild av HD pga alla rykten osv, så måste jag också säga att blicken ser något obehaglig ut. Att leendet är ansträngt kan kanske förklaras av att det inte är lätt att vara avslappnad och lycklig som misstänkt för mord i en flashbacktråd men det är den kalla men intensiva blicken som kan tolkas som obehaglig.

Som du skrev T34panzer så kan man tycka att HD börjat imitera LWs frisyr och stil, baserat på de bilder som postats av henne här i tråden. Är det någon fler som upplever det eller är det bara inbillning? LW hade väl för övrigt, också ofta en en rosa jacka och även kvällen då hon dog, alltså då någon sägs ha sett henne vara ute på en joggingrunda tidigare innan natten? På en del nyare bilder av HD som postats kan jag tycka mig se en efterapning av LWs frisläppta, vågiga uppklippta hår och något i hur bilderna är tagna. Kanske att återigen dra på för stora växlar baserat på foton men ponera att HD är involverad (vilket varit en spekulation ända sedan trådstart från flera håll) och man lägger samman att hon efter separationen från maken väljer att flytta in mellan honom och hans älskarinna med i princip utsikt över den senares baksida, hon cachar LWs gamla ställen där LW växte upp som barn dagarna innan mordet, hon börjar imitera LWs frisyr och klädstil, hon blir SDs ständige geocachingkompis på det vis LW var innan, hon ber JG att direkt efter mordet återställa den logg LW korrigerade för henne och sedan börjar hon nu cacha och umgås just med LWs vänner. Håller med om att man kan tolka det som ett något osunt beteende där hon något stalking-aktigt tar över LWs liv och plats. Om HD skulle ha varit t ex anstiftare till mordet på LW så skulle summan av ett sådant beteende kunna tyda på en slags fixering av LW som spårat ur och där HD nu har uppnått det hon velat. Som flera redan konstaterat: alla är straffade (SD som åker dit för mord och LW som mist sitt liv) och HD går ur det hela med vinsten att alla tycker synd om henne och hon är fri att ta tillbaka allt som hon upplevt att LW tog från henne. Detta inkluderat LWs vänner och status i det åtråvärda geocachingsällskapet som allt verkar kretsa kring. En obehaglig känsla. Och något bör ju åklagare Hiding ha på HD som innebär att hon inte bara är misstänkt för medhjälp eller att ha vittnat falskt osv, utan att hon faktiskt står som skäligen misstänkt för mord. Skulle gissa på digitala spår eller avlyssning under det år som gått. Alternativt att JG börjat tala om det han förmodligen, med tanke på hur nära han verkar stå paret D, vet.

Kul att se att även någon annan uppmärksammat Hannas ev transformation till Lena version 1.2. Fast det verkar inte vara en lika bra eller populär utgåva. Inte ens hennes gubbe verkade tycka det. Men det är nog en listigare version än originalutgåvan.
Fast vi får se om Åsa & Co ändå inte är listigast

De ditiala spåren, ja....under året som gått kanske allteftersom tiden gått och de börjat slappna av (mediarapporteringen har ju dessutom varit skral) har de börjat slappna av....
Citera
2019-09-26, 08:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Varit borta från tråden en tid då det är stiltje i alla fall utåt sett vad gäller utredningen. Var det i morgon den 27/9 som åtal skall vara väckt?

Stämmer bra, det blir självklart en begäran om förlängning av åtalstid, frågan är bara hur lång tid som Hiding kommer att äska, klipper hon till med en månad eller nöjer hon sig med 14 dagar.
Citera
2019-09-26, 08:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kan mycket väl stämma. Bodelningen
gjordes inte förrän 1 okt 2018. Och SD
var då skyldig HD 550 000 kr. De pengar
hon fått av honom räckte inte till att köpa
bostadsrätten.
Du har rätt.
Det stämmer i alla fall delvis.
Han har köpt ut henne men hade inte pengar till att betala hela summan.
Undrar om hon har fått eller kommer att få den resterande summan enligt reversen?
Citera
2019-09-26, 08:54
Medlem
Ang SD/HD:s bil

Att bilen varit hos polisen tycker jag är klart... det borde vara väldigt tidigt i utredningen.

I tråden har det framkommit att SD lånat bil av grannar för geo-äventyr. Är det verkligen så länge sedan det kom fram i tråden (ang billån). Har bilen varit beslagtagen vid ett flertal tillfällen?

Har SD/HD varit osams under månadernas gång så inte SD fått ta sin egen bil (tydligen gemensam ägare med HD)? Har de uppgjort att bilen följer veckorna när de har barnen och SD inte frågat henne?
Citera
2019-09-26, 08:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Då får vi nog enas om att skilsmässan har gått regelrätt till enligt gängse normala regler.
Hanna var då förmodligen riktigt pissed-off på Stefan.
Bodelning och allt i sin ordning.
Pang Bom så var han ensam i sitt hus.

När då Lena sen inte ville ta "prasslet" vidare så blev vår tenor-sångare helt ensam.... Fan.!!

Då lägger Hanna fram ett förslag.
Gör du såhär, så blir vi en familj igen.
Allt du behöver göra är att se till att Lena försvinner.

Lena försvann.

Och då blev dom helt plötsligt jättelyckliga igen.

Facit.
Lena = Död.
Stefan = Fängslad.
Hanna = vinnare.

Hon lyckades straffa båda två.

Det var den in naturavarianten jag avsåg...
Citera
2019-09-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
SD bedrog sin fru. Punkt.
Gjorde han verkligen det? Tidigare framkom väl det att HD berättat att SD träffat en ny kvinna och hon var ju glad över det för då slapp hon honom. Vi vet att HD och SD var gifta men det behöver ju inte betyda att dom var i en relation just då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in